بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
کد خبر : ۱۳۷۸۳۲
به گزارش مشرق،کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهد که در مهم‌ترین بخش‌ها قرار است 6 وزیر دولت برای پاسخ به سؤالات نمایندگان در جلسات این کمیسیون‌ها حضور یابند.

دستورکار کمیسیون‌های تخصصی مجلس در هفته آینده به شرح زیر است:

**رحمانی‌فضلی به کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌رود

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هفته آینده نشستی را با عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور برگزار می‌کنند.

همچنین اعضای این کمیسیون در جلسه روز یکشنبه خود گزارش هیئت اعزامی به اصفهان جهت بررسی حادثه اسیدپاشی و همچنین گزارش سفر رسمی هیئت‌های اعزامی از این کمیسیون به کشورهای اکوادور، نیکاراگوئه و فرانسه در این جلسه قرائت و ارائه می‌‌شود.

اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در روز سه‌شنبه هفته آینده آخرین وضعیت صنعت کشور را با حضور محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی قرار می‌دهند.

**بررسی فعالیت‌های کانون بازنشستگان فرهنگیان در کمیسیون آموزش و تحقیقات

بررسی مشکلات مربوط به موضوع همترازی مدارک دریانوردان با حضور سرپرست وزارت علوم و رئیس دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای و علمی کاربردی، بررسی مشکلات مربوط به دانشگاه علمی کاربردی و فنی‌و‌حرفه‌ای و تبادل نظر اعضاء و نیز بررسی لایحه تسری مواد(79) و(83) قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایرن و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دستورکار جلسات هفته آینده کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار دارد. همچنین کارگروه آموزش و پرورش این کمیسیون هفته آینده بازدیدی از مدارس خواهند داشت.

بر این اساس کارگروه تحقیقات و فناوری، علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها، آموزش‌های مهارتی و آموزش عالی و آموزش پزشکی هم بررسی نهایی موضوع پذیرش دانشجویان در مقطع دکترا در دانشگاه‌های دولتی و آزاد و بررسی مشکلات دانشجویان شرکت‌کننده در آزمون پزشکی سال 1393 را در دستور کار دارد.

همچنین اعضای این کمیسیون در جلسه روز سه‌شنبه هفته آینده خود، در مورد گزارش کمیته آموزش عالی از جمع‌بندی بررسی موضوع پذیرش دانشجویان در مقطع دکترا در دانشگاه‌های دولتی و آزاد و نیز مشکلات دانشجویان شرکت‌کننده در آزمون پزشکی سال 1393 تصمیم‌گیری می‌کنند.

اعضای این کمیسیون از نماینده کانون بازنشستگان فرهنگیان برای ارائه گزارش به این کمیسیون دعوت کرده‌اند تا گزارشی از فعالیت‌های این کانون با حضور جبارکوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس ارائه کند.

**بررسی لایحه الحاق سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح به نهادهای عمومی غیر دولتی در کمیسیون اجتماعی

ادامه بررسی طرح یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده(5) قانون گزینش معلمان و همچنین طرح شفاف‌سازی اعلام کتبی نمرات، رتبه و نتایج نهایی آزمون‌های استخدامی به داوطلبان استخدام و ممنوعیت به کارگیری‌های غیرقانونی در دستور کار جلسه روز یکشنبه کمیسیون اجتماعی مجلس در هفته آینده قرار دارد.

همچنین اعضای این کمیسیون در روز سه‌شنبه هفته آینده، لایحه الحاق سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح به فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

علاوه بر این اعضای این کمیسیون در جلسه روز چهارشنبه، بررسی طرح یک فوریتی بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور را در دستور کار دارند.

** نوبخت به کمیسیون اقتصادی می‌آید

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در روز یکشنبه هفته آینده طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسؤولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث را مورد بررسی و ارزیابی کارشناسی قرار می‌دهند.

همچنین بررسی طرح اصلاح قانون بیمه اجباری مسؤولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث اصلاحی مصوب نیز یکی دیگر از برنامه‌های این کمیسیون در جلسه روز یکشنبه هفته آینده است.

براساس اسن گزارش، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه روز دوشنبه هفته آینده طی نشستی با مسؤولان شرکت توسعه فدک، مشکلات آنها با بنیاد تعاون ناجا را مورد بررسی قرار می‌دهند.

بررسی مشکلات اقتصادی وزارت آموزش و پرورش با حضور محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری و نیز نشست با مسؤولان و مدیران سازمان خصوصی‌سازی درباره مشکلات واگذاری برخی از باشگاه‌های ورزشی کشور نیز در دستور کار جلسه روز سه‌شنبه هفته آینده این کمیسیون قرار دارد.

**بررسی تفحص از عملکرد وزارت نفت در کمیسیون انرژی مجلس

اعضای کمیسیون انرژی مجلس در جلسه روز یکشنبه هفته آینده خود، لایحه یک شوری اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا را با حضور مسؤولان سازمان محیط‌زیست، وزارتخانه‌های نفت، نیرو، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهادکشاورزی، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را بررسی می‌کند.

همچنین ادامه رسیدگی به طرح یک فوریتی افزایش جمعیت بهره‌مند روستایی کشور از آب شُرب با حضور مسؤولان و کارشناسان وزارتخانه‌های نیرو، جهادکشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از دیگر برنامه‌های این کمیسیون در هفته آینده است.

همچنین اعضای کمیسیون انرژی در جلسه روز سه‌شنبه هفته آینده، تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نفت و سازمان‌های مرتبط از جمله سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد ایران درباره بنزین وارداتی یورو 4 و مسائل مربوط به تولید بنزین را با حضور مسؤولین وزارت نفت و رؤسای سازمان‌های محیط‌زیست و ملی استاندارد ایران، دیوان محاسبات کشور، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و نمایندگان متقاضی را بررسی می‌کنند.

** حضور رئیس سازمان‌ زندان‌ها در کمیسیون قضایی مجلس

رسیدگی به طرح ساماندهی خدمات‌رسانی به روستاها و همچنین اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و رسیدگی به لایحه شوراهای حل اختلاف در دستور کار جلسه روز یکشنبه هفته آینده کمیسیون برنامه و بودجه مجلس قرار دارد.

همچنین اعضای این کمیسیون در روز سه‌شنبه هفته آینده از مسؤولان مربوطه برای ارائه گزارش عملکرد تبصره(3) قانون بودجه سال 1393 کل کشور که به منابع و مصارف مربوط به واگذاری‌ها اختصاص دارد، دعوت کرده‌اند تا این تبصره مرود بررسی قرار گیرد.

بر این اساس، قرار است رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی کشور برای ارائه گزارش عملکرد و مشکلات و نارسایی‌های اعتبارات این سازمان در هفته آینده در این کمیسیون حضور یابد.

**بررسی طرح منع تبلیغات محصولات غیرمجاز شبکه‌های ماهواره‌ای در کمیسیون بهداشت

اعضای کمیسیون بهداشت مجلس در جلسه روز یکشنبه هفته آینده این کمیسیون از معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ارائه گزارشی درباره اقدامات و برنامه‌های این معاونت در طرح تحول سلامت، اقتصاد مقاومتی و بیماری ابولا دعوت کرده‌اند تا در این کمیسیون حضور یابد.

همچنین قرار است این کمیسیون در جلسه روز دوشنبه هفته آینده، طرح منع تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت در فضاهای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای را بررسی کند.

اعضای این کمیسیون همچنین در جلسه روز سه‌شنبه آینده بررسی طرح اصلاح موادی از قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و بررسی ساماندهی خدمات‌رسانی به روستاها را در دستورکار خود دارند.

**رحمانی‌فضلی به کمیسیون شوراها می‌رود

اعضای کمیسیون شوراهای مجلس در جلسه روز یکشنبه هفته آینده نشست مشترکی با اعضای شورای شهر تهران، شورای عالی استان‌ها، شهرداری تهران و اعضای هیئت‌رئیسه مجلس درباره مسائل و مشکلات شوراها و شهرداری‌ها خواهند داشت.

همچنین اعضای این کمیسیون از عبدالراضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور دعوت کرده‌اند تا با حضور در این کمیسیون، به سؤالات کمال علی‌پور، یونس اسدی، سیدحمیدرضا طباطبائی، عباس رجایی، عبدالکریم جمیری، سیدهادی حسینی، موسی غضنفرآبادی، منصور آرامی، سیدمحمد بیاتیان، جواد کریمی‌قدوسی و جلیل جعفری، نمایندگان مردم در خانه ملت پاسخ دهد.

** طیب‌نیا، واعظی و نعمت‌زاده به کمیسیون صنایع می روند

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جلسه روز یکشنه هفته آینده، طرح ساماندهی خدمات‌رسانی به روستاها و نیز لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا را مورد بررسی قرار دهند.

همچنین قرار است مدیرعامل سندیکای صنایع ارتباطی آوا گزارشی از عملکرد و برنامه‌های این شرکت به اعضای کمیسیون ارائه ارایه کند.

اعضای این کمیسیون در روز سه‌شنبه هفته آینده گزارش رئیس جهاد دانشگاهی درباره عملکرد و برنامه‌های این نهاد را بررسی خواهد کرد.

همچنین اعضای این کمیسیون از علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی برای پاسخ به سؤال، حسین فتاحی نماینده شهربابک، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، میمار و برخوار دعوت کرده‌اند تا در این کمیسیون حضور یابد.

بر این اساس قرار است محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم برای پاسخ به سؤال حسین نیازآذری نماینده بابل، محمد فیروزی نماینده نطنز، بادرود و قمصر، فتح‌الله حسینی نماینده قصرشیرین و گیلانغرب، جلیل جعفری بنه‌خلخال نماینده خلخال و کوثر در این کمیسیون حضور یابد.

علاوه بر این قرار است نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت هم با حضور در این کمیسیون به سؤالات عباس قائیدرحمت نماینده دورود و ازنا، مهرداد بذرپاش نماینده تهران، غلامرضا اسدالهی نماینده تربت جام و تایباد، فرهاد بشیری نماینده پاکدشت، حمیدرضا پشنگ نماینده خاش و میرجاوه پاسخ دهد.

**سفر اعضای کمیسیون عمران به همدان

رسیدگی به طرح یک فوریتی ساماندهی خدمات‌رسانی به روستاها و نیز رسیدگی به طرح جامع منابع طبیعی در دستورکار جلسات هفته آینده کمیسیون عمران قرار دارد.

همچنین اعضای این کمیسیون در روز سه‌شنبه هفته آینده با سفر به استان همدان از طرح‌های عمرانی این استان بازدید می‌کنند.

**حضور گودرزی در کمیسیون فرهنگی برای پاسخ به سؤال 10 نماینده

کارگروه مشترک کمیسیون فرهنگی مجلس با شورای عالی انقلاب فرهنگی که به منظور بررسی و تدوین برنامه ششم توسعه در حوزه فرهنگ تشکیل شده است، در هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهد.

همچنین اعضای این کمیسیون در هفته آینده لایحه اساسنامه سازمان فرهنگی هنری فارسی زبانان(ایتا) را مورد بررسی قرار می‌دهند.

اعضای این کمیسیون همچنین در جلسه روز سه‌شنبه هفته آینده خود، میزبان محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان هستند تا به سؤالات جواد هروی نماینده قائنات، مهرداد بذرپاش نماینده تهران، علی ایرانپور نماینده مبارکه، مؤید حسینی‌صدر نماینده خوی، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان، سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده ورامین، غلامحسین شیری علی‌آبادی نماینده هشترود، جلیل جعفری نماینده خلخال، موسی‌الرضا ثروتی نماینده بجنورد و محمد حسن‌نژاد نماینده مرند پاسخ دهد.

**بررسی قانون جرائم رایانه‌ای در کمیسیون قضایی مجلس

اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی در روز یکشنبه هفته آینده طرح‌های اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اصلاح مواد(14) و (19) از قانون روابط مؤجر و مستأجر سال1356 را بررسی می‌کنند.

همچنین رسیدگی به لایحه نحوه پرداخت هزینه دادرسی دستگاه‌های اجرایی، بررسی طرح الحاق یک بند به ماده(25) قانون جرائم رایانه‌ای و نیز بررسی طرح استفساریه تبصره(6) قانون نحوه تقویم ابنیه، املاک و اراضی مورد نیاز شهرداری‌ها در دستور کار روز سه‌شنبه این کمیسیون قرار دارد.

**حضور حجتی در کمیسیون کشاورزی برای پاسخ به سؤالات 14 نماینده

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در روز یکشنبه هفته آینده، طرح ساماندهی خدمات‌رسانی به روستاها و نیز بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا را در دستورکار خود دارند؛ علاوه بر این ارائه گزارش کارگروه منتخب درباره تشکیل صندوق حمایت از توسعه و کشت دانه‌های روغنی یکی دیگر از دستورکارهای این کمیسیون در هفته آینده است.

همچنین قرار است محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با حضور در جلسه روز سه‌شنبه هفته آینده این کمیسیون به سؤالات ابراهیم کارخانه‌ای نماینده همدان، سیدرمضان شجاعی‌کیاسری نماینده ساری، سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده دشتستان، مهناز بهمنی نماینده سراب، فتح‌الله حسینی نماینده قصرشیرین،نصرالله پژمانفر نماینده مشهد، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، احمدعلی مقیمی نماینده بهشهر، سیدناصر موسوی‌لارگانی نماینده فلاورجان، قاسم جعفری نماینده بجنورد، مجتبی رحماندوست نماینده تهران، موسی‌الرضا ثروتی نماینده بجنورد، علی ایرانپور نماینده مبارکه، سیدشکرخدا موسوی نماینده اهواز پاسخ دهد.

**بازدید اعضای کمیسیون اصل 90 از خط تولید ایران خودرو

اعضای کمیسیون اصل 90 در جلسه روز یکشنبه هفته آینده خود در نشستی با علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و معاونینش، گزارش عملکرد این وزارتخانه را استماع می‌کنند.

همچنین اعضای این کمیسیون در جلسه روز سه‌شنبه هفته آینده خود از کارخانجات گروه صنعتی ایران خودرو و خطوط تولید آن شرکت بازدید خواهند کرد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر