{mosimage}گفتني است بازدهي اين شركت از ابتداي سال 1387 تاكنون 89/10 درصد بوده است و بيش از 10 درصد از ارزش كل اين صنعت نيز در اختيار اين شركت مي باشد .

"> هپكو گامي ديگر به جلو

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ تير ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۹

{mosimage}گفتني است بازدهي اين شركت از ابتداي سال 1387 تاكنون 89/10 درصد بوده است و بيش از 10 درصد از ارزش كل اين صنعت نيز در اختيار اين شركت مي باشد .

کد خبر : ۱۳۷۹۶

هپكو گامي ديگر به جلو

شركت هپكو دراسفند ماه 1351 با هدف توليد و مونتاژ ماشين آلات راهسازي به ثبت رسيد و از سال 1354 فعاليت خود را با راه اندازي يك مجتمع توليدي در زميني به مساحت 100 هكتار و سالن توليدي به مساحت 40 هزار متر مربع در شهرستان اراك با همكاري شركتهاي اينترنشنال هاروستر ( آمريكا ) ، دايناپاك ( سوئد ) آغاز نمود .

به گزارش بورس نيوز ؛ هپكو از سال 1363 طرح توسعه با همكاري فني شركتهاي ليبهر و ولو با هدف ساخت بدنه و قطعات فلزي ماشين آلات راهسازي در ايران را در دستور كار خود قرار داد و به طور همزمان فعاليت هايي به منظور توسعه و تعميق قطعات ساخت داخل كشور آغازگر ديد كه منجر به تشكيل شر كت تامين قطعات تحت مالكيت هپكو با نام مهندسي و قطعات ماشين آلات راه سازي در سال 1372 شد .

{mosimage}

هپكو با توجه به ظرفيت هاي موجود شركت از سال 1375 به تدريج به ساخت قطعات و مجموعه بزرگ نيروگاهي نفت و گاز وخط توليد فولاد و جرثقيل بندري نيز روي آورد كه مجموعه اين عمليات نيز منجر به ايجاد يك شركت جديد در سال 1381 با نام تنا شد .

شركت هپكو درحال حاضر با همكاري با شركتهاي تحت پوشش خود و شركاي تجاري معتبر خود مانند ولو وكوماتسو و ... توليد و تامين انواع ماشين آلات راهسازي ، معدني ، كشاورزي و تجهيزات صنعتي را دنبال مي نمايد .

در عرصه داخلي نيز شبكه اي ازسازندگان و توليدكنندگان داخل در زمينه تامين مواد خام ، قطعات ريخته گري ، قطعات لاستيكي ، ر نگ و مواد شيميايي زنجيره تامين داخل را شكل مي دهند كه عمدتاً از طريق شركت مهندسي و قطعات به هپكو متصل مي گردند .

بنا به گزارش بورس نيوز ؛ شركت هپكو درزمينه ارائه خدمات مالي مانند ليزينگ نيز فعاليت مي نمايدكه در زمينه ارائه تسهيلات به بخشهاي مختلف صنعتي مانند صنعت راه سازي ، سد سازي و پيمان كاران شبكه هاي آب و برق و گاز و فعالان بخش كشاورزي از سال 1384 فعاليت مي نمايد .

همچنين درگزارش اين شركت به سازمان بورس با موضوع پيش بيني درآمد هر سهم منتهي به سال 1387شاهد افزايش 45 درصدي درآمد حاصل از فروش و افزايش 38 درصدي سود عملياتي مي باشيم كه در نهايت منجر به افزايش 8درصدي سود پس از كسر ماليات شده است .

گفتني است بازدهي اين شركت از ابتداي سال 1387 تاكنون 89/10 درصد بوده است و بيش از 10 درصد از ارزش كل اين صنعت نيز در اختيار اين شركت مي باشد .

{mosimage}

از لحاظ رتبه نقد شوندگي نيز اين شركت با دردست داشتن رتبه نقد شوندگي 12 از وضعيت بسيار مطلوبي برخوردار مي باشد .

{mosimage}

همچنين هپكو طرح بهينه سازي خط رينگ ( 90 درصد پيشرفت ) و طرح ايجاد مركز خدمات پس از فروش در تهران را در دستور كار دارد كه براي انجام اين طرح ها از منابع داخلي استفاده مي كند .

در پايان با توجه به گستردگي زمينه فعاليت اين شركت و اهتمام دولت به گسترش بخشهاي مختلف صنعتي در كشور و همچنين نقد شوندگي مناسب سهام اين شركت ، به نظر مي رسد روند صعودي هپكو همچنان ادامه داشته باشد .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر