بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۸
کد خبر : ۱۳۸۰۸۸

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، در آغازین روز هفته جاری بازار خرید و فروش خودرو نیز همانند هفته‌ها و ماه‌های گذشته شاهد رونق معاملات نبوده و کمتر خرید و فروشی در آن انجام می‌شود. این امر در حالی است که شرکت های خودروسازی در ماه‌های اخیر حجم تولید خود را نسبت به سال گذشته افزایش داده و باید بازار خرید و فروش خودرو داغ شود. اما بنا به گفته فعالان این بازار هر روز یک بهانه جدید در بازار معاملاتی خودرو باعث می‌شود تا خرید و فروشی انجام نشده و امید های کاذب در کاهش یا افزایش قیمت ها ایجاد شود.

نوری یکی از نمایشگاه داران اتومبیل در این رابطه به خبرنگار تسنیم می گوید: شرایط بازار خودرو این روزها بسیار بد است و کمتر خرید و فروشی در آن انجام می‌گیرد. حتی این هفته دور نهایی مذاکرات 1+5 رکود بازار خودرو خارجی را تشدید کرده است و همه منتظر نتایج این مذاکرات هستند.

وی عدم شماره گذاری خودرو را یکی از عوامل افزایش نسبی قیمت ها در برخی از خودروها دانست و گفت: در آن 30 روزی که پلاک گذاری خودروها انجام نمی شد برخی از خودروهای پلاک نشده مثل پژو پارس اختلاف قیمت یک میلیونی را با خودروهای پلاک شده تجربه کردند که این موضوع باعث مشکلاتی در بازار شده بود.

این فعال بازار خودرو با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت انواع محصولات ایران خودرو در سطح بازار افزایش پیدا کرده است، افزود: به عنوان نمونه قیمت پژو 405 ، پژو پارس ، سمند و پژو 206 مدل v8 افزایش 400 تا 500 هزار تومانی را داشته است.

فروشنده دیگری با گله از اینکه بازار خودرو در طول دو سال اخیر روی آرامش را به خود ندیده است، می‌گوید: با نظر شورای رقابت در خصوص عدم افزایش قیمت تندر 90 کمیابی این خودرو در بازار ایجاد شده به نحوی که بنده به چندین نمایشگاه برای خرید این خودرو برای مشتریان خود سر زده ام اما آنان می گوید تولید این خودرو محدود شده و به سختی می توان در بازار تهیه کرد.

وی اضافه کرد: هم اکنون قیمت تندر 90 حدود 42 تا 43 میلیون تومان شده است این در حالی است که پیش از این با 39 میلیون تومان امکان خرید این خودرو وجود داشت.

به گزارش تسنیم، دیروز پراید 132 مدل SE با قیمت 19 میلیون و 700 هزار تومان، پراید 131 مدل EX با قیمت 20 میلیون و 300 هزار تومان، پراید 111مدل SEبا قیمت 20 میلیون و 300 هزار تومان و سمند SE دو ایربگ با قیمت27 میلیون و 100 هزار تومان در بازار به فروش می رسید.

همچنین پژو پارس سال دو گانه سوز با قیمت 39 میلیون و 500 هزار تومان، تیبا دوگانه سوز 25 میلیون و 700 هزار تومان، پژو 206 تیپ 5 با قیمت 36 میلیون و 400 هزار تومان، پژو 206 صندوق دار V8 با قیمت 37 میلیون تومان و پژو 206 تیپ 2 با قیمت 34 میلیون و 100 تومان و تندر 90 مدل E2 با قیمت 43 میلیون تومان قیمت گذاری و به مشتریان عرضه شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر