{mosimage}در صورتي كه در زمستان امسال نيز با قطع گاز و مسائلي از اين دست مواجه شويم بمنظور جلوگيري از خسارات ناشي از تعطيل شدن كارخانه ، تصميم گرفته شده است كه تعميرات دوره اي كارخانه را در آن زمان به انجام رسانيم .

"> بازدهي 36 درصدي " شفن "

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۴

{mosimage}در صورتي كه در زمستان امسال نيز با قطع گاز و مسائلي از اين دست مواجه شويم بمنظور جلوگيري از خسارات ناشي از تعطيل شدن كارخانه ، تصميم گرفته شده است كه تعميرات دوره اي كارخانه را در آن زمان به انجام رسانيم .

کد خبر : ۱۳۸۱۱

بازدهي 36 درصدي " شفن "

پتروشيمي فن آوران از جمله شركتهايي است كه هم اكنون در بازار سرمايه كشور از وضعيت مطلوبي برخوردار مي باشد و سرمايه گذاران به دليل وجود پتانسيل هاي بالا تمايل زيادي به سرمايه گذاري در اين شركت از خود نشان مي دهند .

پتروشيمي فن آوران از سال1377 فعاليت خودرا آغاز كرده است و در راستاي سياست هاي دولت مبني برخصوصي سازي در سال 1386 سهام اين شركت در بورس عرضه شد .

قابل توجه است اين شركت هم اكنون 17/23 درصد از ارزش روز اين صنعت را دارا مي باشد همچنين بازده اين شركت از ابتداي سال 1387 تاكنون 28/36 درصد بوده است .

{mosimage}

سلطاني درباره وضعيت اين شركت درحال حاضر به خبرنگار بورس نيوز گفت : اين شركت هم اكنون در وضعيت مطلوبي بسر مي برد .

وي دليل افزايش هزينه هاي عملياتي اين شركت را در مقايسه با سال گذشته اوقات تلف شده و مسائل مربوط به افت فشار و قطع گاز در سال گذشته اعلام كرد .

سلطاني عمده ترين مشكل پتروشيمي فن آوران در سال جاري را مسائل مربوط به گاز و قيمت آن عنوان كرد وگفت : در صورتي كه در زمستان امسال نيز با قطع گاز و مسائلي از اين دست مواجه شويم بمنظور جلوگيري از خسارات ناشي از تعطيل شدن كارخانه ، تصميم گرفته شده است كه تعميرات دوره اي كارخانه را در آن زمان به انجام رسانيم .

(نمودار رتبه نقد شوندگی)

{mosimage}

همچنين درهمين راستا و جهت تامين گاز مورد نياز كارخانه شركت اقدام به عقد قرارداد اشتراك گاز طبيعي به مقدار 124 هزار متر مكعب درساعت با سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي به مدت 20 سال از سال 1383 نموده است .

همچنين وي دليل عمده افزايش 293 درصدي بهاي تمام شده كالاي فروش رفته اين شركت را در سال جاري نسبت به سال گذشته مسائل مربوط به گاز و قيمت آن اعلام كرد .

قابل توجه است شركت پتروشيمي فن آوران چندين طرح توسعه اي نيز مانند طرح توليد پروپيلن از طريق متانول و يك طرح ديگر كه درحال حاضر توسط پتروشيمي نوين اجرا مي شود را در دستور كار خود قرار داد .

(نمودار بازدهی)

{mosimage}

درهمين خصوص نيز مدير مالي شركت پتروشيمي فن آوران به خبر نگار بورس نيوز گفت : طرح توليد پروپيلن از متانول كه تاكنون مبلغ 30 ميليارد ريال بابت هزينه هاي مهندسي و آماده سازي زمين هزينه داشته است به دليل عدم توجيه اقتصادي هم اكنون مسكوت مانده است .

همچنين زمان دقيقي براي بهره برداري از طرح توليدي كه پتروشيمي نوين درحال اجراي آن است اعلام نشده است .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر