بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۲
رم - ایرنا- در پی تصمیم دولت سوئد مبنی بر به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین ،در ایتالیا نیز دو طرح در مجلس نمایندگان و یک طرح در مجلس سنا برای شناسایی کشور فلسطینی به مجالس این کشور ارائه شد.
کد خبر : ۱۳۸۱۵۴

به گزارش روزنامه 'کوریره دلاسرا '، ارایه دهندگان این طرح ها از دولت ایتالیا خواسته اند ، کشور فلسطین را بطور کامل به رسمیت شناخته و با توجه به دوره شش ماهه ریاست ایتالیا بر اتحادیه اروپا، مساله را در دستور کار کلیه کشورهای عضو قرار دهد.

این منبع نوشت: نمایندگان مجالس ایتالیا همچنین از سیاست ها و اقدامات رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی فلسطین بشدت انتقاد کردند.

دولت ایتالیا واکنش محتاطانه ای نسبت به این مساله نشان داده و 'بندتو دلاودوا' معاون وزیر امور خارجه ایتالیا در این ارتباط اظهار داشت : این موضوع می بایست در چارچوب دورنمای مشترک ایتالیا و اتحادیه اروپا درقبال منطقه خاورمیانه مورد بررسی قرار گیرد.

از سوی دیگر 'نائور گیلون' سفیر رژیم صهیونیستی در ایتالیا در مصاحبه ای با این روزنامه گفت: امروز به رسمیت شناختن کشور فلسطین نه تنها کمکی برای صلح نیست، بلکه بالعکس راه تحقق این هدف را دورتر می کند.

وی در باره تصمیم سوئد مبنی بر برسمیت شناختن کشور فلسطین گفت: مسئله کمی عجیب است. در حالی که خاورمیانه از سوریه گرفته تا لیبی در وضعیت انفجاری به سر برده و هزاران تن جان خود را از دست می دهند، به رسمیت شناختن کشور فلسطین به موضوع اصلی برای استکهلم تبدیل شد ه است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
یک ایرانی عاشق ایران
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۵
درود بر سوئد و ایتالیا.