بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
جلسه معارفه شرکت قاسم ایران در حالی طی روز جاری در محل هتل سیمرغ برگزار شد که در این نشست علاوه بر مدیران شرکت های مجموعه، ملحق شدن حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در اواسط جلسه موجب شگفتی حاضرین در این جلسه شد و در نوع خود قابل توجه بود.
کد خبر : ۱۳۸۲۳۸
نویسنده :
جمشیدی
جلسه معارفه شرکت قاسم ایران در حالی طی روز جاری در محل هتل سیمرغ برگزار شد که در این نشست علاوه بر مدیران شرکت های مجموعه، ملحق شدن حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، نماينده نایب رییس مجلس شورای اسلامی در اواسط جلسه موجب شگفتی حاضرین در این جلسه شد و در نوع خود قابل توجه بود.

براساس گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در این جلسه عنوان کرد: با توجه به جایگاه ویژه بازار سرمایه در اقتصاد کشور و توجه مسئولین و دولتمردان به این بازار در راستای افزایش کارایی و شفافیت اطلاعاتی و ارتقاء سطح کیفی آن و تأمین نقدینگی بنگاه های طی سال های گذشته همت به عمل آمده و برنامه هایی اجرایی شده است.

ابوترابی به وضعیت شرکت قاسم ایران اشاره کرد و ابراز داشت: شرکت های توزیع و پخش همچون قاسم ایران نقش قابل توجهی در توسعه اقتصاد کشور دارند.

علاوه بر این، این مجموعه به برترین شرکت در حوزه پخش و توزیع محصولات در منطقه تبدیل شده که این امر خود نشان دهنده اعتبار و توجه مدیران مسئول آن می باشد و اکنون نیز در حال گسترش عرضه محصولات در سایر بازارها هستند.

وی افزود: شرکت قاسم ایران در مجموعه صنعتی مینو از جایگاه ویژه ای برخوردار است، چراکه نقطه اتصال بازار داخلی و خارجی است و از این رو می بایست جهت افزایش کیفیت و کارایی این مجموعه قدم برداشت.

برهمین اساس با توجه به گسترش و رشد این مجموعه پخش کننده کالا و محصولات از سال 85 تا امسال مدیران "قاسم" در صدد عرضه بخشی از سهام این مجموعه در فرابورس برآمده اند و انتظار می رود این مجموعه نسبت به سایر شرکت های هم گروه خود نقش بسزایی را در بازار سرمایه ایفا کند.

در ادامه مدیر عامل شرکت صنعتی مینو به تشریح وضعیت عملیاتی و سودآوری شرکت مینو پرداخت.

فرهاد رمضان به مهمترین اقدامات انجام شده توسط مدیران شرکت قاسم ایران اشاره کرد و گفت: اصلاح و تجهیز ساختار ناوگان و انبار سرد نگهداری و حمل محصولات یکی از مهمترین طرح هایی است که توسط این مجموعه اجرایی شده است. چراکه کالا و محصولات در حالی توسط خودروهای سنگین با سوخت گازوییل توزیع می شدند که هزینه حمل و نقل این مجموعه به دلیل افزایش قیمت حامل های انرژی افزایش یافته بود. برهمین اساس با جایگزینی کامیون و کامیونت در صدد رفع این مشکل برآمدیم.

توسعه مناطق توزیع پردرآمدترین محصول

وی افزود: توزیع محصول پفک یکی از پرسودترین و پردرآمدترین عملیات شرکت قاسم ایران است که در پی آن برنامه هایی جهت گسترش مناطق توزیع این محصول اجرایی شده و در همین راستا در نظر داریم توسط شرکت های زیرمجموعه همچون شرکت مینو زاهدان، قند خرما، مناطق جنوب شرق و مرکز کشور پوشش داده شود.

البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که با توجه به متفاوت بودن میزان تقاضا برای محصولات در فصول مختلف سال، می توان گفت عملکرد نیمه دوم سال مالی شرکت قاسم ایران در پی افزایش حجم عملیات آن بسیار مناسب تر از نیمه اول آن خواهد بود.

استفاده از دارایی های غیر مولد و کاهش هزینه های مالی

مدیر عامل شرکت صنعتی مینو در خصوص مبالغ قابل توجه هزینه های مالی "قاسم" عنوان کرد: بهره گیری از دارایی های غیر مولد و اتخاذ سیاست های تورمی از جمله برنامه هایی است که جهت کاهش هزینه های مالی تدوین شده و علاوه بر آن اجرای برنامه افزایش سرمایه و طرح های توسعه ای در همین راستا انجام شود.

افزایش درآمدها از محل واردات محصولات با کاهش نرخ ارز

رمضان پیرامون پتانسیل های "قاسم" جهت منتفع شدن از کاهش تحریم های بین المللی و افت نرخ دلار تصریح کرد: در صورت تحقق این امر، امکان افزایش واردات محصولات فراهم می شود و با توجه به بالا بودن میزان تقاضا برای محصولات توزیعی، انتظار می رود درآمدها و حجم عملیات شرکت از محل رشد میزان واردات محصولات افزایش یابد. این در حالی است که به دلیل پیچیده بودن فرآیند صادرات محصولات، برنامه ای جهت فروش خارجی تولیدات در نظر نداریم.

کشف قیمت سهام "قاسم" از طریق عرضه و تقاضا

وی در خصوص ارزیابی ارزش شرکت براساس NAV آن نیز گفت: این مجموعه در بازار سرمایه قابل مقایسه با شرکت های پخش فعال در بورس نیست و قابلیت ها و تفاوت های فراوانی همچون عدم وجود مطالبات مشکوک الوصول و نیز بدهی ها دارد. از این رو می توان گفت ارزش گذاری شرکت بر مبنای سود هر سهم و روش های درآمدی مرسوم در میان فعالان بازار سرمایه چندان منطقی به نظر نمی رسد. به گونه ای که فرآیند کشف قیمت سهام "قاسم" در روز عرضه اولیه براساس میزان عرضه و تقاضا صورت می گیرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷
شركت خودكفايي آزادگان كه يك هلدينگ بزرگ است توسط همين اقايان هدايت ميشود قاسم ايران وهمه مينويي ها شامل ان ميشود
حسین
جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
نکنه خودشم سهامداره؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
چرا در مورد کلاهبرداری قاسم ایران در بورس مطلبی منتشر نمکینید .
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
جناب اقای ابوترابی بیان و قیمت سهم قاسم رو امروز ببینین؛ ایشون که در جلسه معارفه حضور داشتند و سهم رو با قیمت 1000 تومان به ملت انداخت شرکت، حالا هم در جکم مدافع ظاهر شود اگه جزیی از نمایندگان ملت هستند