بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور فتوای رهبر انقلاب را بالاترین تضمین در مسیر صلح‌آمیز هسته‌ای دانست و گفت: ایران تمامی مساعی خود را در این زمینه بکار بسته است و تعدیل‌های لازم را در درخواست‌هایش انجام داده است.
کد خبر : ۱۳۸۲۸۹

به گزارش حوزه دولتخبرگزاری تسنیمبه نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیئت‌ دولت با اشاره به پایان مذاکرات ایران با 1+5 در مسقط عمان، گفت: اگر یکی از کشورهای عضو گروه 1+5 مشکلاتی در داخل دارد و در انتخاباتی برنده یا بازنده شده است، به ما ربطی ندارد و هر کشوری باید مشکلات داخلی‌اش را در درون خود حل کند.

وی با بیان اینکه مذاکرات تا تاریخ سوم آذر در سطوح دیگر ادامه خواهد یافت، افزود: به ملت شریف ایران عرض می‌کنم که تیم مذاکره‌کننده کشورمان همانند گذشته بر مبنای مصالح و حقوق مردم بر سر میز مذاکرات حاضر شده و البته نگرانی‌های منطقی را نیز مد نظر قرار داده و با آژانس همکاری شفاف داشته است.

رئیس‌جمهور اظهارداشت: اگر 1+5 و برخی کشورها، هدف‌شان این است که ایران از توسعه باز بماند و به دنبال بهانه‌جویی هستند، این امر امکان‌پذیر نیست و ملت ما از مسیر توسعه و حقوق خود دست برنخواهد داشت. ما حق داریم در چارچوب معاهدات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و پادمان‌های نظارتی از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای بهره‌مند شویم.

حجت‌الاسلام روحانی همچنین حال تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اینکه پایبند به همه مقررات بین‌المللی است، ملزم به اجرای فتوای رهبر معظم انقلاب است که بالاترین تضمین‌ برای حرکت ایران در مسیر صلح‌آمیز خواهد بود.

وی با بیان اینکه کشورها نباید مشکلات داخلی خود را در مذاکرات وارد کنند، گفت: این موضوع قانونی و منطقی نیست و همه اعضای 1+5 باید به مصالح بلندمدت کشورها و منطقه توجه کنند.

رئیس‌جمهور افزود: توافق 1+5 به نفع ایران و همه کشورها و به نفع اقتصاد، توسعه، علم و جهان خواهد بود. این توافق می‌تواند، معاهدات بین‌المللی را مستحکم‌تر کند و باعث اتکاء کشورها به معاهدات بین‌المللی شود و درست نیست اگر کشوری به همه تعهدات بین‌المللی پایبند است، پاسخگوی شکاک بودن برخی کشورها باشد.

حجت‌الاسلام روحانی با اعلام آمادگی ایران برای ادامه حرکت شفاف‌تر در چارچوب قوانین و مقررات بین‌المللی، اظهار امیدورای کرد که توافق بُرد – بُرد برای طرفین مذاکره‌کننده ایجاد شود، چرا که نفع یک‌جانبه هیچ توافقی را مستحکم‌ و پایدار نمی‌کند.

وی ادامه داد: ایران تمامی مساعی خود را در این زمینه بکار بسته است و تعدیل‌های لازم را در درخواست‌هایش انجام داده و امیدواریم همه کشورهای 1+5 بویژه آمریکا که گاهی در مذاکرات به دنبال زیاده‌خواهی‌ است، متوجه شرایط باشند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر