بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر : ۱۳۸۲۹۱
تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان به سرپرستی محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه پس از سه روز مذاکره برای دستیابی به توافق نهایی که در مسقط پایتخت عمان برگزار شد، دقایقی پیش وارد تهران شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طی روزهای گذشته مسقط میزبان تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان و همچنین نمایندگان اروپا و آمریکا بود که برای دور تازه گفت و گو ها با ایران درباره پرونده هسته ای دور یک میز جمع شده بودند.

در دو روز نخست (یکشنبه و دوشنبه) نشست مسقط، محمدجواد ظریف، جان کری و کاترین اشتون روسای تیم های مذاکره کننده ایران و آمریکا و هماهنگ کننده 1+5 در خصوص مسایل مورد اختلاف طرفین بطور فشرده ، مذاکره کردند.

نشست مشترک ایران و 1+5 نیز روز گذشته(سه شنبه) در مسقط برگزار شد و علاوه بر آن عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه کشورمان با معاونان وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه درباره برطرف کردن موانع باقی مانده در رسیدن به توافق جامع هسته ای و همچنین نشست کارشناسی دیدار و گفت و گو کردند.

بنابه گفته اعضای تیم مذاکره کننده، برداشتن تمامی تحریم ها و اختلاف در مورد حجم غنی سازی است از مهمترین موضوعات مذاکراتی بوده است.

مذاکره کنندگان در مسقط تلاش تلاش کرده اند تا در مهلت 13 روزه برای رسیدن به توافق جامع ، راهی برای حل اختلافات بیابند.

دور بعدی مذاکرات هسته ای نیز در وین پایتخت اتریش برگزار می شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
به عنوان یک کارشناس مسایل سیاسی واز سر خیرخواهی برای ملتم به شما عرض میکنم که فرصت به دست امده را به بهانه های واهی مثل برداشته شدن همه تحریمها بصورت یکجا از دست ندهید گفتن این جمله که ما بخاطر فشار تحریمها پای میز مذاکره نیامده ایم هیچ ارزشی ندارد واقعیت این است وما نمی توانیم کتمان کنیم برادرانم شما به هرعلتی که پای میز امده اید باید از فرصت استفاده کنید وبا ارایه راه حلهای خلاقانه ابتکار عمل را به دست بگیرید وطرف مقابل رامنفعل نمایید سرسختی واصرار بریک موضع هیچ ارزشی ندارد من شما را به واقع گرایی دعوت میکنم منافع توافق برای ملت ما بسیار بیشتر از طرف مقابل است لجاجت هنرنیست جهالت است وفوت وقت نمیدانم سردمداران کشور به چه می اندیشند اما شکست مذاکرات هزینه های سنگینی برای کشور ما دارد شما را دعوت میکنم به عقلانیت نمیگویم که طرف مقابل عناد نمیکند نه بلکه میگویم ما باید ابتکار عمل را دردست بگیرم چون منافع توافق برای ما بیشتر ومضرات شکست توافق برای ما بیشتر است
مريم
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
درود بر نويسنده ي کامنت اول .... والله ديگه خسته شديم خواهش ميکنيم و تمنا ميکنيم به ما ملت ايران هموطنان خودتان که در سختي زندگي ميکنيم رحم کنيد . تمنا ميکنيم کوتاه بيائيد و دست از لجاجت برداريد که به جهالت و قهقرا مي رويم .
مريم
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
درود بر نويسنده ي کامنت اول .... والله ديگه خسته شديم خواهش ميکنيم و تمنا ميکنيم به ما ملت ايران هموطنان خودتان که در سختي زندگي ميکنيم رحم کنيد . تمنا ميکنيم کوتاه بيائيد و دست از لجاجت برداريد که به جهالت و قهقرا مي رويم .