بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
ارتش عراق موفق شد شهر بیجی در استان صلاح‌الدین در شمال این کشور را که تحت کنترل گروهک داعش بود، به کنترل کامل خود در آورد.
کد خبر : ۱۳۸۳۰۸

به گزارش گروه بین‌المللخبرگزاری فارس، ارتش عراق امروز چهارشنبه موفق شد شهر «بیجی» را به طور کامل تحت کنترل خود بگیرد و نیروهای وابسته به گروهک داعش را از بیشتر مناطق این شهر به عقب براند.

المیادین به نقل از منابع مطلع در ارتش عراق اعلام کرد: هنوز برخی مناطق در این شهر آلوده است و ارتش بزودی آن را پاکسازی می‌کند.

شهر بیجی در استان صلاح‌الدین عراق در مجاورت رود دجله و نزدیک شهر موصل قرار دارد. بیجی به دلیل هم‌جواری با پالایشگاه بیجی، شهری مهم به‌حساب می‌آید.

همچنین تلویزیون الشرقیه عراق نیز با اعلام خبر کنترل کامل ارتش عراق بر این شهر، به نقل از منابع محلی اعلام کرد که 13 نفر از اعضای گروهک داعش، در حمله جنگنده‌های عراق به مقر آنان در منطقه بیجی کشته شدند.

محمد محمود فرماندار بیجی روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که نقاط باقی مانده در بیجی مانند الرساله، تل‌الزعتر، و السوق و روستاهای شمالی بیجی نزدیک به پالایشگاه، مانند البو جواری، شویش و النهشی، نیز بزودی پاکسازی می‌شود.

از طرف دیگر، وبگاه «شبکة الاعلام العراقی» امروز اعلام کرد که سه خودرو متعلق به افراد مسلح وابسته به داعش که در حال حرکت به سوی شهر بیجی بودند، منهدم شدند.

یک مقام امنیتی در این خصوص گفت: جنگنده‌های ارتش عراق امروز سه خودرو بمب‌گذاری شده را در روستای المسحک که در حال حرکت به سوی بیجی بودند هدف گرفتند و منهدم کردند.



اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
جانعلی کوهنشین
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
بفرمائید با مشاوره سردار آزاد شد