بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: 50 میلیون متر مکعب گاز در یک ماه آینده به ظرفیت تولید افزوده شده و محدودیت گازرسانی به نیروگاهها و صنایع در زمستان امسال کاهش می یابد.
کد خبر : ۱۳۸۴۰۴
به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت نفت، حمیدرضا عراقی افزود: با توجه به ورود تولیدات فاز ١٢ و ١٨ پارس جنوبی تا یک ماه آینده به شبکه توزیع، ظرفیت تولید گاز کشور ٥٠ میلیون متر مکعب افزایش می یابد و به بیش از ٦٥٠ میلیون مترمکعب در روز می رسد.

وی افزود: بخشی از گازی که تا ماه آینده به ظرفیت تولید اضافه می شود، به بخش نیروگاهی تحویل و محدودیتهای سال گذشته در این بخش کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه برای انتقال افزایش تولید در پارس جنوبی اولویت هایی در بخش انتقال گاز تعریف شده است، گفت: بهره برداری از خط دهم سراسری و ٥ ایستگاه تقویت فشار از جمله این اولویت ها است.

وی تاکید کرد: با بهره برداری از خط دهم سراسری و ایستگاه تقویت فشار پتاوه تا پایان آذرماه، ٧٠ میلیون مترمکعب به ظرفیت انتقال گاز کشور افزوده می شود.

وی با اشاره به اینکه احترام به مردم و رعایت سلامت هموطنان یکی از اصلی ترین اهداف این شرکت است، تصریح کرد: زمستان امسال با همکاری هموطنان ضمن ایجاد پایداری در شبکه انتقال گاز کشور، محدودیت ها را در زمینه تامین گاز صنایع، نیروگاه ها و جایگاه سی.ان.جی کاهش می دهیم و در راستای کاهش استفاده از سوخت های فسیلی و کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست گام برمی داریم.

عراقی گفت: باید با فرهنگ سازی در مصرف بهینه گاز طبیعی در افزایش گازرسانی به صنایع و نیروگاه ها و جایگزینی گاز به جای سوختهای فسیلی در راستای کاهش آلودگی محیط زیست گام برداریم.

معاون وزیر نفت در امور گاز افزود: تحقق این مهم علاوه بر این نهادینه سازی فرهنگ استفاده ایمن و بهینه از گاز طبیعی، منجر به صرفه اقتصادی و کاهش هزینه های مصرف سوخت در خانوارها خواهد شد.

وی اعتماد سازی را از مهم ترین عوامل موثر در بهینه سازی مصرف گاز برشمرد و افزود: ایجاد اعتماد درون و برون سازمانی موجب می شود، مشترکان براساس باور و منش خود به دور از هرگونه اجبار، راهکارهایی را در زمینه کاهش مصرف انرژی به کار گیرند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
هادی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
صنعت نفت همش پرتی داره فقط کافیه یه سر بری تاسیسات رو ببینی