بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
برلین - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در واکنش به برخی اخبار رسانه ای و اظهارات مقامات در خصوص احتمال تمدید دوباره مذاکرات هسته ای، گفت: هدف اصلی 1+5 دستیابی به توافق نهایی تا 24 نوامبر است اما احتمال تمدید دوباره مذاکرات را نیز منتفی نمی دانیم.
کد خبر : ۱۳۸۴۴۰

به گزارش ایرنا؛ 'مارتین شفر' روز جمعه در نشست خبری سخنگویان دولت آلمان با خبرنگاران این سخنان را در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا اظهار داشت و افزود: برلین با تمام توان تلاش خواهد کرد تا 24 نوامبر به یک توافق سیاسی با ایران برسیم و پارامترهای این توافق نیز بر روی میز است.

شفر در همین رابطه از سفر وزیر امور خارجه آلمان به روسیه در تاریخ 18 نوامبر و همزمان با آغاز آخرین مرحله از مذاکرات هسته ای 1+5 و ایران در وین خبر داد و گفت : فرانک والتر اشتاین سه شنبه آینده در سفر به مسکو با همتای روسی خود درخصوص مرحله نهایی مذاکرات هسته ای 1+5 با ایران گفت و گو خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه آلمان تاکید کرد: گفت و گو درمورد برنامه هسته ای ایران در کنار بحث و تبادل نظر درخصوص وضعیت اوکراین از مهمترین محورهای مذاکرات اشتاین مایر و سرگئی لاوروف در مسکو خواهد بود.

شفر خاطرنشان کرد: وزیران خارجه آلمان و روسیه در این دیدار هماهنگی های لازم برای نزدیک تر کردن دیدگاه های دو کشور در آخرین مرحله از مذاکرات هسته ای 1+5 و ایران که از 18 نوامبر در وین آغاز خواهد شد را در دستور کار دارند.

وی همچنین در همین رابطه نقش روسیه را در موفقیت مذاکرات هسته ای برای رسیدن به توافق نهایی بسیار سازنده و موثر خواند و ابراز امیدواری کرد مسکو تا پایان مذاکرات و دستیابی به توافق نهایی،به همین روند همکاری ادامه دهد.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان افزود: مواضع سازنده روسیه، پیش زمینه بسیار مناسبی برای موفقیت در مذاکرات و فراهم شدن امکان لازم برای دست یابی به یک توافق معقول با ایران است. 

شفر بار دیگر تاکید کرد: به طور طبیعی هدف اصلی ما رسیدن به توافق نهایی تا 24 نوامبر است اما احتمال تمدید مذاکرات را نیز منتفی نمی دانیم البته تمام طرفین بویژه تهران باید به این سوال پاسخ دهند که چرا تصمیم گیری نهایی بویژه از سوی ایران نیاز به تمدید مذاکرات دارد و چرا چنین تمدیدی می تواند احتمال دستیابی دو طرف به یک توافق خوب را افزایش دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان همچنین یادآور شد:نکته واضح این است که اگر ما نتوانیم تا 24 نوامبر به توافق دست یابیم فشار از همه طرف ها افزایش خواهد یافت و نمی توان تضمین کرد که در آینده نیز بتوان به یک توافق خوب دست یافت.

شفر مذاکرات هسته ای هفته گذشته در عمان را برای رسیدن به توافق نهایی مفید و سازنده خواند و افزود: البته هنوز شکاف هایی در برخی از موارد وجود دارد که باید در مذاکرات وین برطرف شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در خاتمه تاکید کرد: ما امیدواریم در مهلت باقیمانده تا 24 نوامبر و با وجود اراده سیاسی از سوی طرفین از جمله تهران بتوانیم اختلافات باقی مانده را برطرف کرده و به توافق نهایی دست یابیم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر