بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
رییس جمهوری امریکا روز یکشنبه ضمن تایید مرگ عبدالرحمن کاسیگ امدادگر امریکایی، بریده شدن سر وی به دست داعش را «شرارت ناب» خواند.
کد خبر : ۱۳۸۶۹۳
باراک اوباما رییس جمهوری امریکا روز یکشنبه ضمن تایید مرگ عبدالرحمن کاسیگ امدادگر امریکایی، بریده شدن سر وی به دست داعش را «شرارت ناب» خواند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، اوباما در بیانیه ای که در هواپیمای ایرفورس وان متعلق به ریاست جمهوری امریکا هنگام بازگشت از سفر آسیایی انتشار یافت، گفت: عبدالرحمن با یک اقدام شرورانه ناب توسط یک گروه تروریستی که جهان آن را با عدم انسانیت عجین می داند، از ما گرفته شده است.

کاسیک 26 ساله که به اسلام گرویده بود سال گذشته میلادی به اسارت در آمد و در یک ویدئوی سوم اکتبر که سربریده شدن ' آلن هنینگ ' یک امداد گر انگلیسی را نشان می داد ، مورد تهدید قرار گرفت.

اوباما در بیانیه اش با استفاده از نام دیگر به اصطلاح خلافت اسلامی گفت :' همچون جیم فولی و استیون سوتلوف که پیش از وی کشته شدند ، زندگی و کردار کاسیگ با آنچه که دولت اسلامی در عراق و شام نمایندگی می کند سخت متفاوت است . '

کاسیگ یک گروه امداد تاسیس کرد که برخی از غیر نظامیان را برای کمک پزشکی به مردم سوریه آموزش می داد.

اوباما افزود: در حالی که دولت اسلامی در عراق و شام به کشتار بیگناهان از جمله مسلمانان پرداخته و کمر به قتل و انهدام بسته است ، عبدالرحمن انساندوستی بود که سعی می کرد زندگی سوری‌های زخمی و مالباخته سوری را نجات دهد.

کاسیک در حالی کشته شد که واشنگتن خود را برای دو برابر کردن پرسنل نظامی اش در عراق و رساندن آن به 3100 نفر در چارچوب یک مبارزه بین المللی علیه داعش آماده می کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر