بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲
کیش - ایرنا - رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی ویژه کیش از دستگیری مهندس قلابی و کشف کلاهبرداری سه میلیارد و200 میلیون ریالی خبر داد.
کد خبر : ۱۳۸۷۴۱

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ 'مجتبی مروتی' با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام شکایت خانمی به هویت معلوم از فردی دال بر کلاهبرداری به مبلغ سه میلیارد و200 میلیون ریال ، تحت پوشش پیش فروش دو واحد آپارتمان در جزیره کیش، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد که با توجه به مشخص بودن هویت متهم و محل سکونت وی در جزیره کیش، نامبرده با هماهنگی مقام قضایی احضار و تحقیقات اولیه از وی بعمل آمد.

مروتی افزود : متهم با گمان عدم وجود ادله و مدارک متقن، منکر هر گونه مراوده مالی با شاکی شده و اظهارات شاکی را کذب عنوان کرد.

وی گفت : در ادامه با بررسی حساب های بانکی و پیامک های مبادله شده بین شاکی و متهم و تعدادی از فیش های واریزی به حساب متهم، مشخص شد شکایت شاکی پرونده مقرون به صحت بوده و به استناد مدارک و شواهد اولیه، برای متهم قرار 500 میلیون ریالی تا تکمیل تحقیقات برای متهم صادر شد.

سرهنگ مروتی اظهار داشت :در ادامه جهت بررسی صحت و سقم مدرک تحصیلی مهندسی و هرگونه شرکت ثبت شده نامبرده ، با مجوز قضایی از منزل متهم بازرسی شد.

وی یادآور شد: پس از بازرسی و بررسی های فنی و استعلام به عمل آمده از اداره ثبت شرکت ها ، نظام مهندسی سازمان منطقه آزاد کیش مشخص شد که تمامی اسناد مکشوفه در منزل متهم، از مدارک تحصیلی تا مدارک ثبتی شرکتی جعلی است .

به گفته رییس پلیس آگاهی کیش، مدرک تحصیلی متهم دیپلم بوده که خود را مهندس عمران معرفی کرده بود و همچنین نامبرده دارای یک فقره سابقه کلاهبرداری در چند سال گذشته در یکی از استان های مرکزی کشور بود.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی ویژه کیش در پایان خاطرنشان کرد: پس از بررسی های نهایی و تحقیقات، مراتب طی گزارشی مبسوط به نظر مقام قضایی رسیده و قرار وثیقه متهم از 500 میلیون ریال به 4 میلیارد ریال تبدیل شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر