بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۴
شورای عالی اشتغال چهار ماه است که تشکیل جلسه نداده است.
کد خبر : ۱۳۸۷۴۷
حدود 130 روز از تشکیل آخرین جلسه شورای عالی اشتغال می‌گذرد. 16 تیرماه امسال آخرین جلسه شورای عالی اشتغال به ریاست رئیس‌جمهور حسن روحانی برگزار شد و از آن روز تاکنون این شورا تشکیل جلسه نداده است.
اول شهریور ماه 76 با رای مجلس شورای اسلامی شورای عالی اشتغال تشکیل شد و 5 دولت جمهوری اسلامی شامل دو دولت سیدمحمد خاتمی، دو دولت احمدی‌نژاد و دولت نخست حسن روحانی وظیفه تشکیل آن را برعهده داشتند. وزیران کار، کشور، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، صنایع، امور اقتصادی و دارایی، نیرو و علوم اعضای این شورا هستند و رئیس کل بانک مرکزی، مشاور رئیس‌جمهور در امور زنان، رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه، رئیس کمیسیون کار و امور اجتماعی مجلس، دو نفر از نمایندگان کارگران و دو نفر از نمایندگان کارفرمایان نیز اعضای ناظر و بدون حق رای شورای عالی اشتغال محسوب می‌شوند.
طبق قانون، شورای عالی اشتغال به منظور بررسی عرضه و تقاضای بازار کار، چگونگی ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا و همچنین ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌هایی که تصمیمات آنها موثر بر عرضه و تقاضای بازار کار و اشتغال و بیکاری هستند به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل می‌شود.
یادآور می‌شود چندی پیش مرکز آمار اعلام کرد 670 هزار شغل در یک سال گذشته از بین رفته و 400 هزار شغل ایجاد شده است. با این وجود اعلام شد نرخ بیکاری 1/2 درصد کاهش یافته و به 9/5 درصد رسیده است!
اشتراک گذاری :
ارسال نظر