بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
کد خبر : ۱۳۸۷۶۶
رشد ۲۵ درصدی قیمت هرسهم آذرآب در۱۶ روز کاری آبان موجب شد تا مدیرعامل این شرکت ۱۰۰ میلیارد تومانی اقدام به شفاف سازی کند. بانک قوامین ۴۰۰ میلیارد تومانی،پتروشیمی جم۹۳۰ میلیارد تومانی و شاهد 270میلیارد تومانی نیز شفاف سازی کردند.

به گزارش پایگاه خبریبورس پرس، بازار سهام درحالی طی روزهای گذشته با بهبود شرایط و حجم معاملات و افزایش امید به تداوم رشد قیمت ها در ماه های آینده توامان شده که دراین میان برخی شرکت ها مخصوصا" شرکت های حاضر در بازار دوم بورس و بازارهای فرابورس،با رشد قیمت و شایعاتی همراه شوند. این جریان موجب می شود تا مدیران شرکت ها به طور خود خواسته یا با درخواست سازمان بورس، برای روشن شدن مسائل اقدام به نامه نگاری و شفاف سازی در کدال کنند که رویه ایی قابل قبول اما گاه دیرهنگام بشمار می رود.

براساس این گزارش،جدیدترین شفاف سازی شرکت های بورسی و فرابورسی نشان می دهد رشد 25 درصدی قیمت هر سهم آذرآب در 16 روز کاری آبان موجب شد تا این شرکت به همراه بانک قوامین و پتروشیمی جم اقدام به شفاف سازی کردند.

غلامرضا بهمنشمدیرعامل شرکت 100میلیارد تومانی آذرآببه سازمان بورس و سهامداران اعلام کرد: از اصلی ترین الزمات مورد پذیرش مدیریت ارشد این شرکت ارایه اطلاعات قابل استناد،بی طرفانه به هنگام و مربوط از طریق مبادی قانونی و تعریف شده به سهامداران محترم و فعالین بازار سرمایه بوده ولی در زمان های خاص شایعات و اطلاعات ناقص و غیر مستند تحریف شده از طرف برخی افزاد در سطح بازار سرمایه جهت دستیابی به اهداف خاص نشر می شود و باعث بروز ابهاماتی در خصوص وضعیت سهام این شرکت و اخذ تصمیم گیری های نامناسب و غیر واقعی توسط سهامداران و فعالین بازار سرمایه می شود.

وی تاکید کرد: بدینوسیله ضمن درخواست این مطلب جهت اطلاع عموم،مجددا" به استحضار سهامداران محترم و فعالین بازار سرمایه می رساند این شرکت پایبند به ارایه اطلاعات به هنگام و مربط و دور از جانبداری صرفا" از طریق مبادی قانونی بوده وتصمیم گیری در خصوص سهام این شرکت بر پایه شایعات و اطلاعات غیر رسمی می تواند به صرف و صلاح نباشد.

بهمنش پیش پیش بینی درآمد هر سهم منتهی به 29 اسفند 93 مبلغ 255 ریال را اعلام کرد و گفت: با توجه به عملکرد انجام شده تا این تاریخ، شرایطی که موجب تعدیل پیش بینی فوق شود ، به وقع نپیوسته است.

شرکت بورسیعمران و توسعه شاهدکه بعد از برگزاری دو مجمع سالانه و فوق العاده و تقسیم سود 28 تومانی و افزایش سرمایه به 270 میلیارد تومان، با اقبال بازار و بازدهی 20 درصدی سهام همراه شده ، اقدام به شفاف سازی کرد.

محمد بهرامی مدیرعامل این شرکت اعلام کرد: پیرو اقدام شرکت جهت افزایش سرمایه ( معادل 60 میلیارد تومان) در سال گذشته که به دلیل تغییر در مبانی محاسبانی و عدم صدور مجوز سازمان بورس انجام آن منتفی شده، انجام افزایش سرمایه مجددا" در سال جاری و طبق مصوبه مورخ 6 مهر موردتاکید هیئت مدیره شرکت قرار گرفت و مقرر شد سرمایه شرکت از 60 میلیارد تومان (با افزایشی معادل 80 میلیارد تومان) به مبلغ تقریبی 140 میلیارد تومان بالغ شد که حدودا" مبلغ 27 میلیارد تومانی از محل سود انباشته و 53 میلیارد تومان از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران تامین خواهد شد.

به گفته وی مبنای گزارش توجیهی افزایش سرمایه عمدتا" براساس افزایش سرمایه در شرکت های تابعه شامل شرکت های پاداد، آتیه شاهدان خراسان و کشت و صنعت شاهدان سبز در سال جاری و جبران افزایش سرمایه انجام شده در تعدادی از شرکت های تابعه در سال های گذشته است..

بهرامی ادامه داد: هم اکنون گزارش توجیی افزایش سرمایه شرکت های تابعه به حسابرسان مربوطه ارایه شده و به محض اخذ تائیدیه مربوطه،عملیات تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه در شرکت اصلی آغاز خواهد شد. بدیهی است انجام افزایش سرمایه منوط به اخذ تایید بازرس قانونی شرکت( سازمان حسابرسی) و اخذ مجوز سازمان بورس است.

در پی رشد قیمتبانک قوامیناز 29 مهر تا به امروز از 166 به 350 تومان و بازدهی سهام آن با رقم خیره کننده 89 درصدی ، احمدرضا خطیبیمدیرعامل این بانک 400 میلیارد تومانینیز با اشاره به گزارش 6 ماهه ارسالی به سازمان بورس،جهت شفاف سازی، اطلاعاتی را اعلام کرد و گفت:همانطوریکه در گزارش اعلام شده،بیش از 278 میلیارد تومان ( 2,787,133,989,522 ریال) از سود تحقق یافته در 6 ماهه اول درآمد غیرعملیاتی است که در 6 ماهه دوم وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش منابع بانک که منتج به افزایش نرخ منابع جذب شده گردیده، پیش بینی می شود درآمد عملیاتی شرکت در 6 ماهه دوم مطابق 6 ماهه اول نبوده است. نظر سهامداران محترم را به این موضوع فوق جلب می نماییم . لذا چنانچه تغییرات اساسی در درآمد شرکت کسب گردد، مدیریت بانک به جهت رعایت حقوق سهامداران، اطلاعات را به موقع به سازمان بورس منعکس می کند.

هئیت مدیره شرکت 960 میلیارد تومانی پتروشیمی جم(با بازدهی منفی4درصدی سهام در ماه جاری مواجه شده)و حاضر درفرابورس هم اعلام کرد: واحد الفین پتروشیمی جم بنا به ضرورت انجام برخی تعمیرات از مدار تولید خارج شده و حداکثر تا 65 آذر 93 شروع به فعالیت مجدد خواهد کرد .هم اکنون سایر واحدهای تولیدی مشغول به فعالیت هستند و با توجه به گزارش تولید 6 ماهه و بدلیل پوشش مناسب تولید پیش بینی شده سال مالی منتهی به 29 اسفند 93 نیازی به تعدیل بودجه نیست.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر