بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۵
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، طرح‌های جدید اشتغال‌زایی در این سازمان و ۱۰ الگو برای اشتغال فارغ‌التحصیلان بیکار را تشریح کرد.
کد خبر : ۱۳۸۸۲۸
به گزارشافکارنیوز،کورش پرند در سفر به استان گلستان طی نشست خبری به تبیین طرح‌های جدید اشتغالزایی این سازمان پرداخت.

وی درباره ۴ طرح اشتغالزائی مطرح شده ازسوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان داشت:‏‏ اولین طرحی که می‌توانیم انجام دهیم طرح جدید توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی برای روستائیان، عشایر و مناطق محروم با تأکید بر اشتغال پایدار است این طرح در دیگر کشورها از جمله هندوستان اجرا می شود و به نوعی آموزش سیار است.

پرند بیان داشت: با توجه به ۲۱ میلیون ۸۰۰ هزار نفر جمیعت روستائی و ۶۱ هزار روستا اجرای این طرح نیازمند همکاری با سایر نهادها و دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: دومین طرحی که رییس جمهور نیز بر آن تأکید دارند طرح توانمندسازی و آموزش مهارتی برای فارغ‌التحصیلان بیکار و دانشجویان است که ۱۰ بسته یا مدل از جمله کارورزی نوین، کارآموزی نوین، مراکز جوار دانشگاهی (ASD)، الگوی آموزشی آموزش، تولید، بازاریابی و فروش در اجرای آن به کار گرفته می‌شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه درباره طرح سوم این سازمان بیان داشت:‏‏ مدل آموزشی بازار محور؛ تولید، بازاریابی و فروش مدل بسیار مناسبی است که در یک سیستم کامل در نظر گرفته می‌شود که علاوه بر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، صندوق مهر امام رضا(ع) و عامل چهارمی که سرمایه‌گذار یا تعاونی‌ها و یا سازمان‌های مردم‌نهاد تشکیل شده است.

پرند ادامه داد: در اجرای طرح آموزش بازارمحور در حال حاضر در حوزه کشت گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و مکمل‌ها، قالیبافی (تابلو فرش)، طلا و جواهر، تراش و فرآوری سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، صنعت پوشاک، صنایع دستی چرم، صنایع غذایی و برندسازی، بازاریابی و بازارسازی وارد شده‌ایم.‏

وی در پایان ضمن تشریح طرح چهارم اشتغالزائی در حوزه توانمند سازی و آموزش مهارتی زنان آسیب دیده و یا در معرض آسیب، خودسرپرست و بدسرپرست تصریح کرد:‏‏ تفاهمنامه‌ای در همین ارتباط در شرف انعقاد بین معاونت امور زنان ریاست جمهوری و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی است که این طرح در استان گلستان قابلیت اجرا دارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر