بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ تير ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۷
مصطفی عبدی مدیر عامل شرکت شیشه و گاز با بیان این مطلب که سال گذشته، سالی پر دغدغه از نظر قیمت کالا و تثبیت نرخ محصولات بوده است گفت: با توجه به بازار رقابتی این شرکت توانسته نسبت به سال مالی قبل 28 درصد افزایش تولید داشته باشد.
کد خبر : ۱۳۸۹۳

پروژه شمس آباد نقطه عطف شیشه و گاز

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت شیشه و گاز با حضور بیش از 77 درصد صاحبان سهام و با دستور جلسه استماع گزارش هیات مدیره و حسابرس قانونی ، اتخاذ تصمیم در خصوص تصویب صورتهای مالی شرکت، انتخاب روزنامه رسمی و کثیرالانتشار جهت آگهی های شرکت و تعیین حسابرس و بازرس قانونی شرکت، ساعت 10:40 صبح روز سه شنبه مورخ 18/4/87 در محل باشگاه بانک سپه ( واقع در خیابان مطهری بعد از سهروردی ) تشکیل گردید.

در این جلسه مصوبات زیر به تصویب صاحبان سهام رسید:

1.تقسیم مبلغ 85 ریال سود به ازای هر سهم
2.تصویب صورتهای مالی سال منتهی به 29/12/86
3.ابقاء سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت
4.انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی و کثیرالانتشار

گفتنی است EPS تحقق یافته شرکت در سال مالی 29/12/86 معادل 188 ریال بوده است که 85 ریال بصورت نقدی در مجمع تقسیم شد.

بنا بر گزارش خبرنگار بورس نیوز جلسه مجمع عمومی عادی سال مالی منتهی به 29/12/86 با ریاست جناب آقای حسنی ، نظارت آقای محمدی به نمایندگی شرکت سرمایه گذاری ملی ایران و خانم سونا فضل الهی به نمایندگی صندوق بازنشستگی کارکنان شرکت و دبیری آقای رضی مدیر مالی این شرکت در ترکیب هيات رييسه برگزار شد.

مصطفی عبدی مدیر عامل شرکت شیشه و گاز با بیان این مطلب که سال گذشته، سالی پر دغدغه از نظر قیمت کالا و تثبیت نرخ محصولات بوده است گفت: با توجه به بازار رقابتی این شرکت توانسته نسبت به سال مالی قبل 28 درصد افزایش تولید داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تثبیت قیمت شیشه و افزایش 100 درصدی قیمت مواد اولیه این امر امکان پذیر نبود مگر با تلاش مستمر مدیران، مهندسین و پرسنل زحمت کش این شرکت که با افزایش تولید و کاهش بخشی از هزینه ها میسر شد.

خوشبختانه این موضوع به همراه افزایش فروش محصول به میزان 29 درصد بیشتر از سال قبل باعث گردید که شرکت روند سودآوری خود را حفظ نماید.

مدیرعامل این شرکت افزود: ضایعات در سال 86 معادل 34 درصد بوده و امیدواریم در سال 87 ضايعات را به 30 درصد برسانیم.

وی یادآور شد: بازسازی اساسی یکی از دستگاه های تولیدی که جایگزین گردید از اقدامات اساسی در سال 86 بود و در حال حاضر تولید با 7 دستگاه پرس انجام می شود.

وی در ادامه بیان داشت : بازپرداخت بخشی از بدهی های بانکی باعث گردید تا هزینه های مالی شرکت نیز کاهش یابد.

تاریخچه فعالیت شرکت:

شرکت سهامی عام شیشه و گاز «شوگا» در تاریخ 23 فروردین ماه سال 1339 به صورت شرکت سهامی تاسیس شد و طی شماره 7296 مورخ 22 اردیبهشت ماه سال 1339 در اداره ثبت و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است. شرکت در تاریخ 30 مهرماه 1350 به شرکت سهامی خاص و در تاریخ 14 شهریور ماه 1356 به شرکت سهامی عام تبدیل شده است. شرکت در تاریخ 30 مرداد ماه 1369 در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است. مرکز اصلی آن در تهران سر آسیاب مهرآباد جنوبی واقع است.

هدف اولیه تاسیس این شرکت تولید بطری (شیشه ) نوشابه مصرفی نوشابه سازی ساسان بوده است . در سال 1341 با یک کوره کوچک فعالیت این شرکت آغاز شد و در مدت چند سال ، تعداد کوره های آن به 5 عدد رسید که کوره شماره 4 بزرگترین و کوره شماره 5 جدیدترین آنها می باشد . تولید فعلی این کارخانه انواع بطر، جار و انواع بلور و غیره . . . می باشد .

اولین کوره کارخانه در سال 1341 مورد بهره برداری قرار گرفته است. با افزایش تقاضا در جامعه در سالهای بعد شرکت با احداث کوره و خط تولید جدید دامنه فعالیت خود را وسیعتر نموده که در حال حاضر دارای 5 کوره ذوب شیشه و 15 خط تولید می باشد . بر اساس سیاست جایگزینی ماشین آلات و تجهیزات فرسوده عملیات خرید و نصب ماشین آلات و تجهیزات از سال 1374 شروع و تاکنون کماکان ادامه دارد .

موضوع فعالیت شرکت:

موضوع فعالیت شرکت بر اساس آخرین پروانه صادره از سوی وزارت صنایع در تاریخ 28 بهمن 1377 طبق ظرفیت اسمی به شرح جدول ذیل می باشد:

محصولات اصلی

واحد

ظرفیت اسمی

تولی انواع بطر

تن

61000

تولید انواع بلور

تن

10000

زمین کارخانه :

کل زمین شرکت شیشه و گاز «شوگا» در قطعه زمینی به محوطه کارخانه به مساحت 49166 متر مربع و محیط 1047 متر که از شمال به کارخانه ساسان متصل بوده و از سه قسمت دیگر توسط خیابان های فرعی به عرض 10 متر محصور شده و از این طریق به جاده قدیم کرج دسترسی و ارتباط دارد . بخش کنترل کیفی و آزمایشگاه شرکت شیشه و گاز «شوگا» با در اختیار داشتن مجموعه ای از دستگاههای پیشرفته و مدرن نظیر XRF مجهز به کامپیوتر ، دستگاه کامپیوتریزه جذب اتمی و واسپکتروفتومتر UV ارزیابی کیفیت مواد اولیه و مراحل مختلف تولید شیشه از مواد اولیه تا محصول نهایی را برعهده دارد .

دستگاههای مجهز این آزمایشگاه قادرند طرحهای مورد نظر سفارش دهندگان را در شش رنگ مختلف بر روی انواع بطری و بلور چاپ نمایند . ظرفیت چاپ بروی بطری در حال حاضر بیشتر از 250000 عدد در روز است و کلیه محصولات چاپ شده توسط دستگاههای اتوماتیک پالتایزر بسته بندی می شوند . با توجه به امکانات متنوع تولیدی در شرکت شیشه و گاز«شوگا» این شرکت هم اکنون قادر است انواع محصولات خویش را برحسب سفارش مشتریان و متقاضیان به کشورهای مختلف جهان صادر نماید .


مواد اولیه :

مواد اولیه مورد استفاده این شرکت بشرح ذیل می باشد :
سیلیس ، آهک ، کربنات سدیم ، سلنات سدیم ، فلدسپات سدیک و پتاسیک ، سولفات سدیم ، اکسید آهن ، سلنیوم ، کبالت ، آرسنیک ، نیترات سدیم ، کلمانیت ، ذغال ، B.F.S یا سربار کوره ، براکس ، گچ ،بیکرومات سدیم و خرده شیشه .

خط تولید :

عمده فعالیتها در صنایع شیشه سازی توسط دستگاههای اتوماتیک انجام می شود . عمده فعالیتهای این شرکت نیز درتولید انواع بطر و جارتوسط دستگاههای IS�) Individual Section ) که 7 دستگاه آن مکانیکال و یکدستگاه آن الکترونیکال می باشد انجام می پذیرد و در خصوص تولید بلور نیز از 7 دستگاه پرس استفاده می شود .

گواهینامه های اخذ شده :

شرکت شیشه و گاز «شوگا» در راستای دست یابی به بازارهای جهانی و ارتباط با سایر کشورها تلاش گسترده ای نموده و نهایتاً موفق شد در سال 1379 گواهینامه استاندارد مدیریت کیفیت ISO 9000 را توسط شرکت RWTUV از کشور آلمان دریافت نماید و در ادامه این راه نیز موفق به کسب گواهینامه استاندارد زیست محیطی ISO 14000 نیز گردید . این شرکت در حال حاضر با تبدیل نمودن این گواهینامه ها ، موفق به دریافت گواهینامه استاندارد مدیریت کیفیت ISO 9001:2000 و گواهینامه استاندارد زیست محیطی ISO 14001:2004 گردیده است و همچنین این شرکت دارای گواهینامه استاندارد تشویقی نوشابه جات از اداره استاندارد و محصولات صنعتی نیز می باشد .


اعضای هیات مدیره شرکت شیشه و گاز در سال 86

نام و نام خانوادگی

سمت

رحمت الله دلگشایی

رییس هیات مدیره (غیر موظف)

محمود فیض

نایب رییس هیات مدیره(غیر موظف)

مصطفی عبدی

عضو هیات مدیره و مدیرعامل (موظف)

محمد علی رنجبری

عضو هیات مدیره (موظف)

ایرج عصاره

عضو هیات مدیره (غیر موظف)


صاحبان سهام شرکت و درصد مالکیت آنها در پایان سال 1386

 

آخرین تغییرات اساسنامه شرکت طی سال مورد گزارش در تاریخ 20/12/1385 ماده 6 اساسنامه بابت افزایش سرمایه از مبلغ 53460 میلیون ریال به 74844 میلیون ریال تغییر یافته است.

جدول عملکرد مقایسه ای شرکت شیشه و گاز سال 1385 و 1386

شرح

سال 86

سال 85

فروش خالص

209،911

162،349

قیمت تمام شده کالای فروش رفته

172،027

129،141

سود ( زیان) نا ویژه

37،884

33،208

هزینه های اداری و تشکیلاتی و فروش

12،490

15،208

سود (زیان) عملیاتی

25،394

18،000

خالص درآمد و هزینه های متفرقه

300

4012

هزینه های مال و بانکی

11598

11777

سود (زیان) قبل از مالیات

14،096

10،235

مالیات بر درآمد

 

 

سود (زیان ) خالص

14،096

10،235

وضعیت صادرات و درآمد ارزی

 

عملکرد واحد فروش بلور

•افزایش تعداد مشتریان و بررسی عملکرد ماهانه نمایندگان تهران و شهرستان
•نظرخواهی از مشتریان، دریافت پیشنهادات و رسیدگی به شکایات و انتقادات احتمالی
•نظارت بر فعالیت دفتر شوش و برقراری ارتباط مستقیم و قوی تر با بازار بلور و درک نیاز روز بازار
•ارزیابی تقاضای بازار و تلاش در زمینه تولید محصولات جدید با بسته بندی مورد پسند مصرف کنند گان، از جمله پیش دستی های مریم، مروارید و صدف، دیس یاسمن و فعالیت گسترده در جهت توسعه تولید انواع لیوان های دسته دار از جمله لیوان های لاله ، اکسنت و نایس.
•افزایش فعالیت صادرات به کشورهای عراق، عربستان سعودی، آذربایجان، ترکیه و زمینه سازی در جهت شروع همکاری با کشور افغانستان.
•شرکت در نمایشگاههای داخلی از جمله نمایشگاههای لوازم خانگی اراک، اصفهان ، تبریز، تهران ، رشت ، شیراز، مشهد و نمایشگاه اشتغال تهران و همچنین شرکت در نمایشگاه صنعتی بازرگانی ایران در سوریه به منظور توسعه همکاری و برقراری روابط صمیمانه تر با کشور فوق
•معرفی بیشتر محصولات بلور شوگا از طریق CD و وب سایت شوگا و چاپ عکس محصولات در نشریه لوازم خانگی

 

پروژه شمس آباد

پروژه شمس آباد جهت احداث یک کوره 150 تنی با دو خط تولید آی اس به منظور تولید شیشه سبک (بطر و جار) در زمینی به مساحت 000/100 متر مربع با یک باب سالن تولید به مساحت 6200 متر مربع و ساختمان اداری و مهندسی 2800 متر مربع احداث گردیده و همچنین اقدامات دیگری که صورت گرفته بشرح ذیل می باشد:

1.دیوار چینی دور کل محوطه
2.نصب منبع آب به گنجایش 50 هزار لیتر
3.مخزن بتنی آب به گنجایش 650 هزار متر مکعب
4.نصب سازه و سیلو بچ پلینت
5.اخذ انشعاب گاز به ظرفیت 4000 متر مکعب
6.اخذ انشعاب برق به ظرفیت 5/1 مگاوات
7.تهیه طرح توجیه فنی و اقتصادی و ارایه به وزارت صنایع و معادن و اخذ موافقت وزارتخانه مزبور و معرفی به بانک جهت اخذ دریافت تسهیلات بانکی
8.موافقت هیات مدیره جهت سفر یک اکیپ کارشناسان فنی شرکت به کشور ایتالیا جهت خرید ماشین آلات مربوطه

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر