بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
گروه تروریستی داعش، تجهیزات و تسلیحات انبوهی در اختیار دارد که می‌تواند بواسطه آن، جنگ در سوریه و عراق را به مدت دو سال دیگر ادامه دهد.
کد خبر : ۱۳۸۹۵۰
تازه‌ترین گزارش جدید سازمان ملل، هشدار داده است که گروه تروریستی داعش، تجهیزات و تسلیحات انبوهی در اختیار دارد که می‌تواند بواسطه آن، جنگ در سوریه و عراق را به مدت دو سال دیگر ادامه دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سوریه «سانا»، گزارش جدید سازمان ملل، هشدار داده است که گروه تروریستی داعش، تجهیزات و تسلیحات انبوهی در اختیار دارد که می‌تواند بواسطه آن، جنگ در سوریه و عراق را به مدت دو سال دیگر ادامه دهد.

در این گزارش آمده است: حجم و میزان تسلیحاتی که این گروه تروریستی در اختیار دارد، این امکان را به آن می دهد تا به صورت محدود، هواپیماهایی را که در ارتفاع پایین پرواز می کنند را هدف قرار دهد و حتی اگر، جنگنده های ائتلاف، همچنان به ویرانسازی مکانیزم و تسلیحات سنگین داعش ادامه دهد، این حملات هرگز نخواهد توانست، کارایی حجم بسیار بالای تسلیحات سبکی که این گروه تروریستی در اختیار دارد را کاهش دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: تسلیحاتی با این کم و کیف، برای اینکه داعش جنگ را در سطح کنونی، به مدتی شش تا دوسال ادامه دهد، بسیار کافی خواهد بود که این امر، موجب شد این گروه تروریستی، نه فقط از جهت مالی، که حتی از نظر تسلیحات نیز، برتر از دیگر گروه های تروریستی باشد.

این گزارش که تدوین آن چند ماه به طول انجامیده است، بر ضرورت انجام اقدامات جدیدی و جدی، جهت منع داعش از دست یابی به مال و سلاح تاکید کرده است.

براساس این گزارش، زرادخانه‌ای که این گروه تروریستی در اختیار دارد، حاوی تانک های تی 55 و تی 77، خودروهای مدل هاموی آمریکایی ساخت، مسلسل، توپخانه ضدهوایی با برد کم، موشک های دستی و نیز، ذخایر جنگی بسیار دیگر می‌باشد.

این گزارش، بخش بزرگی از ذخایر جنگی که داعش از ارتش عراق سرقت کرده، دست نخورده و استفاده نشده بوده است.

پیش بینی های گذشته، بر توانایی این گروه تروریستی بر تولید سلاح شیمیایی، پس از سیطره بر تاسیسات عراقی تمرکز داشته اند، ولی این گزارش تردید دارد که داعش، دانش و توان استفاده کامل از موادی که به آن دست یافته، داشته باشد و یا اینکه بتواند سلاح شیمیای یا نوع دیگری از تسلیحات کشتار جمعی بسازد.

این گزارش سازمان ملل تاکید کرده باید تانکرهای نفتی که از یا به مناطق تحت سیطره گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه صادر می‌شود، توقیف گردد تا منابع مالی آن از فروش نفت خشکانده شود.

این گزارش پیشنهاد داده است که مجازات‌هایی علیه این گروه تروریستی اجرا شود و از رفت و آمد هواپیماها به مناطق تحت سیطره آن جلوگیری گردد تا از دستیابی این گروه به کالا و سلاح ممانعت گردد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر