بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر : ۱۳۸۹۶۴
وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری در مسکو با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای ایران و 5+1 به مرحله حساسی رسیده است تاکید کرد که این مذاکرات زمان‌بر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست مطبوعاتی میان «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با «سعود الفیصل» همتای عربستانی وی لغو شد.

پس از لغو نشست خبری مشترک، وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری جداگانه در مسکو با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای ایران و 5+1 به مرحله حساسی رسیده است تاکید کرد که این مذاکرات زمان‌بر خواهد بود.

وی همچنین تصریح کرد که عربستان و روسیه درباره مقابله با تهدیدها علیه بازار جهانی نفت هم نظر هستند.

از سوی دیگر، شبکه خبری «روسیا الیوم» درباره دیدار لاوروف و الفیصل گزارش داد، وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که روسیه و عربستان سعودی مهتم به ثبات اوضاع خاورمیانه هستند و هر دو کشور قصد دارند برای تحقق این مسئله به دنبال یافتن راه باشند.

لاوروف در آغاز دیدار با همتای عربستانی خود گفت: ما از تماس‌های دوره‌ای در سطح سیاسی قدردانی می‌کنیم؛ زیرا این مسئله تصور مشترکی را درباره اوضاع نابسامان خاورمیانه به وجود خواهد آورد و اجازه خواهد داد که تماس‌های دو جانبه فعال شوند.

لاوروف بر تمایل و اهتمام دو کشور برای یافتن راه‌هایی به منظور خروج منطقه از حالت بی ثباتی و استمرار توسعه برای همه کشورهای این منطقه، تأکید کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: ما به از بین بردن اختلافات در درون جهان اسلامی اهتمام داریم.

از سوی دیگر، وزیر خارجه عربستان نیز از استقبال گرم طرف مقابل با وجود سرمای سخت در مسکو تشکر کرد.

الفصیل در پایان تأکید کرد که دنیای اسلام سرشار از مشکلاتی است که به جایکاه آن خدشه وراد کرده و حل این مسئله برای همه مذاهب اهمیت دارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر