بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۷
پس از استماع قرائت گزارش هيات مديره نكته مشهود حجم كوچك سرمايه نورد و قطعات توليدي فولادي نسبت به ساير شركتهاي هم طبقه در بورس بود اما برنامه ها و اهداف اين شركت كه به صورت كاملا خصوصي مديريت مي شود بسيار بزرگ و تحسين برانگيز بود كه كسب پي بر اي حدود 10 توسط اين شركت در بورس
کد خبر : ۱۳۹۱۵

نورد و توليد قطعات فولادي كوچك اما بزرگ !

جلسه مجمع عمومی عادی سال مالی منتهی به 29/12/86 شرکت نورد و تولید قطعات فولادی با حضور بیش از 83 درصد از صاحبان سهام با دستور جلسه استماع گزارش هیات مدیره و بازرس قانونی شرکت ، اتخاذ تصمیم جهت صورتهای سود و زیان ، تعیین روزنامه کثیرالانتشار و انتخاب بازرس و حسابرس قانونی شرکت ساعت 9 صبح روز شنبه 29/4/1387در محل ساختمان برق آلستوم تهران برگزار گردید .

دراین جلسه مصوبات ذیل به تصویب سهامدارن حاضر درجلسه رسید :

1.تقسیم مبلغ 375 ریال سود به ازای هر سهم .
2.تصویب صورتهای مالی شرکت .
3.ابقاء موسسه حسابرسی هدف برای حسابرسی صورتهای مالی سال 87 .
4.انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار .

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نورد و تولید قطعات فولاد با ریاست مهندس نسيم صادقی ، نظارت مهندس سید رضا شهرستانی و مهندس حمید شگفتی و دبیری محمود کلباسی در ترکیب هیات رئیسه مجمع و با حضور نماینده موسسه حسابرسي هدف غلامرضا سمیعی تشکیل گردید .

پس از استماع قرائت گزارش هيات مديره نكته مشهود حجم كوچك سرمايه نورد و قطعات توليدي فولادي نسبت به ساير شركتهاي هم طبقه در بورس بود اما برنامه ها و اهداف اين شركت كه به صورت كاملا خصوصي مديريت مي شود بسيار بزرگ و تحسين برانگيز بود كه كسب پي بر اي حدود 10 توسط اين شركت در بورس كه بالاتر از ساير هم گروها است و روند مثبت قيمت سهام طي يكسال گذشته بيانگر دقت بازار سرمايه به برنامه هاي اين شركت است .

 

تاريخچه:

شرکت نورد و تولید قطعات فولادی ( سهامی عام ) درتاریخ بیستم مرداد ماه سال 1347 با سرمایه اولیه 20 میلیون ریال تاسیس گردید .

نام اولیه شرکت " شرکت سهامی تولید قطعات فولادی " بوده و موضوع کاری شرکت تاسیس کارخانجات ذوب آهن و فولاد و فلزات دیگر ، ماشین سازی ، تولید و ساخت محصولات و لوازم فولادی و آهن و غیره ذکر شده است .

بعد از راه اندازی خط نورد گرم ، نام شرکت به " شرکت نورد و تولید قطعات فولادی " تغییر یافت و از تاریخ 25/12/1370 نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شده است .

موضوع فعالیت شرکت :

-نورد گرم ورق های فولادی
-ساخت سازه های فولادی و تجهیزات صنعتی

ترکیب اعضای هیات مدیره

ردیف

اسامی اعضاء هیات مدیره

سمت

1

مهندس سید مهدی شهرستانی

رئیس هیات مدیره

2

سید تقی شهرستانی

عضو هیات مدیره

3

سید رضا شهرستانی

عضو هیات مدیره و مدیرعامل

4

حمید شگفتی

عضو هیات مدیره

5

نسیم صادقی

عضو هیات مدیره

فعالیت های انجام شده شرکت در سال 1386

حوزه مدیریت تضمین کیفیت:
-تعیین استراتژی و اهداف بلند مدت و کوتاه مدت .
-انجام فعالیت های سیستمی در قالب فرآیند برنامه ریزی استراتژیک .
-یکپارچه سازی سیستم های پرداخت پاداش با استقرار سیستم ارزیابی عملکرد .
-استقرار سیستم های امتیاز کیفیت محصول و فرآیند در تولیدات ذوب و نورد .
-انجام یک دوره ممیزی خارجی و یک دوره ممیزی داخلی بر مبنای سیستم های مدیریت ISO 9001:2000 و ISO 3834-2 .
-پیش ممیزی سازمان بر مبنای سیستم مدیریت یکپارچه ( IMS ) و تعیین اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه جهت اخذ گواهینامه مذکور .

حوزه مالی و اقتصادی:
-دریافت تسهیلات از سیستم بانکی علاوه بر تسهیلات گذشته بمبلغ هشتاد میلیارد ریال .
-بهبود قیمت سهام از مبلغ 1944 ریال در تاریخ 24/4/86 ( قبل از بسته شدن نماد جهت مجمع عمومی عادی سال قبل ) به 6998 ریال در تاریخ 2/4/87
-افتتاح حساب پشتیبان بمنظور استفاده بهینه از منابع مالی در تعامل با سیستم بانکی .
-انتقال کامل پرسنل و امکانات مالی به دفتر مرکزی و استقرار سیستم های متناسب با نیاز .

فعالیت های آتی شرکت :
تولید و ساخت 15 دستگاه قالب مسی به جای قالبهای چدنی موجود به منظور کاهش هزینه های تولید و نیز افزایش کیفیت محصول ، حجم سرمایه گذاری در این پروژه حدود 15 میلیارد ریال ، زمان ساحت حدود 2 سال و برگشت این سرمایه گذاری سالیانه حدود 10 میلیارد ریال است .

به منظور استفاده ازتمام ظرفیت های موجود کارخانه اعم از کوره های ذوب ، نورد ، ساخت تجهیزات و در سرویس بودن غبارگیرها به منظور رعایت مسائل زیست محیطی مقرر شد علاوه بر توان برق موجود در کارخانه حدود 13 مگاوات دیگر درخواست شود . حجم این سرمایه گذاری بالغ بر 45 میلیارد ریال است .

با توجه به توقف اجباری در کوره های پیش گرم ، ساخت یک دستگاه کوره پیش گرم جدید با ظرفیت حدود 25 تن در ساعت جهت پوشش زمانهای تعمیراتی کوره 30 تن نورد و همچنین پیشگرم یکنواخت اسلبهای آلیاژی که در برنامه تولید قرار خواهد گرفت تصویب شده است . حجم سرمایه گذاری در این پروژه حدود 20 میلیارد ریال برآورد می شود .

احداث واحد ذوب 4 با نصب دو کوره مستقل 5 تنی با توان هر کدام 5/2 مگاوات که با راه اندازی آن حدود 40000 تن به ظرفیت ذوب کارخانه افزوده گشته و با اجرای آن میزان تولید اسلب با ظرفیت نورد بالانس خواهد شد . حجم سرمایه گذاری در این پروژه حدوداً 16 میلیارد ریال است .

مشارکت در تاسیس کارخانه تولید ورق عریض با ظرفیت تولید سالیانه 500000 تن ورق با عرض 2400 میلیمتر در فاز اول . حجم سرمایه گذاری اولیه این مشارکت بیست میلیارد ریال است .

ایجاد واحد مستقل برای ساخت قالب مسی و نیز افزایش سطح زیربنا برای واحد ساخت تجهیزات .

ایجاد سالن مستقل برای هر یک از فعالیت های سند بلاست و رنگ طبق استانداردهای موجود جهت رعایت مسائل زیست محیطی با هزینه ای معادل هفت میلیارد ریال .

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر