بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر : ۱۳۹۲۳۰
نمایندگان شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) درحاشیه برگزاری مجمع سالیانه فدراسیون بورس های اروپا و آسیا (FEAS)در شهر زاگرب کرواسی، راهکارهای توسعه همکاری ها و حضور سرمایه گذاران دو کشور را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایرنا از روابط عمومی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار وتسویه وجوه(سمات)، در نشست مشترکی که با حضور نمایندگان سمات و خانم وسنا ژیوکویچ و استپکو چیچک رییس و عضو هیات مدیره شرکت سپرده گذاری و تسویه مرکزی کرواسی(CDCC) برگزار شد، دو طرف تمایل خود را برای آغاز همکاری ها در زمینه های مختلف اعلام کردند.

ژیوکویچ با بیان اینکه کرواسی، سال گذشته میلادی به عضویت اتحادیه اروپا درآمد، گفت: با اتصال شرکت های سپرده گذاری دو کشور، شرایط برای ورود سرمایه گذاران دو کشور فراهم خواهد شد.

رییس هیات مدیره شرکت سپرده گذاری و تسویه مرکزی کرواسی، افزود: این کشور می تواند دروازه ورود سرمایه گذاران ایرانی به بازارهای مالی اروپا و حضور سرمایه گذاران قاره سبز به بازار سرمایه ایران باشد.

وی به ریشه های مشترک دو کشور ایران و کرواسی اشاره کرد و افزود: تجربیات خوبی در زمینه اتصال به بازارهای مالی به ویژه در بحث تسویه و پایاپای در سال های اخیر کسب کرده ایم و این آمادگی وجود دارد، این تجربیات را در اختیار ایران قرار دهیم.

ژیوکویچ نیز با بیان اینکه بورس انرژی کرواسی در آینده ای نزدیک راه اندازی خواهد شد، گفت: خواستار انتقال تجربیات راه اندازی بورس انرژی ایران هستیم تا بتوان شرایط را برای راه اندازی بورس انرژی در کرواسی مهیا کرد.

در پایان این نشست، مقرر شد مقدمات آشنایی مزیت ها و ویژگی های بازارهای سرمایه دو کشور در جلسات فنی و تخصصی فراهم تا اقدامات عملی در این خصوص آغاز شود.

گفتنی است، نشست کمیته کاری فیاس هفته گذشته در زاگرب کرواسی برگزار و بورس اوراق بهادار تهران میزبان نشست سال آینده این فدراسیون شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر