بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
تهران - ایرنا - در حالیکه تلاش های واشنگتن برای برقراری سازش میان رژیم صهیونیستی و حکومت خودگردان فلسطینی ناکام مانده، موج به رسمیت شناختن دولت فلسطینی در جامعه جهانی به راه افتاده است.
کد خبر : ۱۳۹۴۹۶

خبرگزاری فرانسه روز جمعه از پاریس گزارش داد: نمایندگان مجلس فرانسه قرار است امروز در مورد قطعنامه غیرالزام آور به رسمیت شناختن دولت فلسطینی، به مناظره بپردازند.

اقدام مجلس فرانسه به دنبال عمل مشابه مجلس نمایندگان انگلیس در 13 اکتبر ماه گذشته (21 مهرماه) صورت می گیرد که طی قطعنامه ای غیرالزام آور از دولت این کشور، خواستار به رسمیت شناختن دولت فلسطینی شده بودند.

مجلس فرانسه از دولت این کشور می خواهد با به رسمیت شناختن دولت فلسطینی، از آن بعنوان یک قطعنامه صریح و روشن در ارتباط با مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطینیان بهره گیرد.

شبکه تلویزیونی فرانس 24 این اقدام نمایندگان مجلس فرانسه را یک ژست نمادین و در عین حال قدرتمند تلقی کرد.

این در حالی است که 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر درمورد تصمیم مجلس فرانسه برای به رسمیت شناختن دولت فلسطینی هشدار داده بود.

نتانیاهو در 23 نوامبر (2 آذرماه) در بیت المقدس اشغالی در واکنشی به این اقدام گفته بود: به رسمیت شناختن فلسطین توسط دولت فرانسه، اشتباهی آشکار است.

اما 'الیزابت گیگو' نماینده سوسیالیست مجلس فرانسه گفت: هدف از این اقدام تصریح این مطلب است که راه حل دو دولت، بهترین تضمین برای صلح در منطقه است.

'لوران فابیوس' وزیر امور خارجه فرانسه نیز 22 آبان ماه گفته بود: 'پاریس نه به عنوان یک حرکت نمادین بلکه برای کمک به روند صلح باید کشور فلسطینی را به رسمیت بشناسد.'

بر اساس این گزارش، دولت چپ میانه سوئد نیز هشتم آبان ماه گذشته دولت فلسطینی را به رسمیت شناخت اما تل آویو بلافاصله آن را محکوم کرد.

دولت ایسلند نیز در سال 2011 میلادی به عنوان نخستین کشور غربی، دولت فلسطینی را به رسمیت شناخت.

خبرگزاری فرانسه تصریح کرد: تاکنون 112 کشور جهان، کشور فلسطینی را به رسمیت شناخته اند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر