بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
دشمنان نظام کارشناس ارشد مبارزه با کرم رایانه‌ای استاکس‌نت را به شهادت رساندند اما نتوانستند دانش فرزندان شهریاری و شاگردان او را از بین ببرند و علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در چهارمین سالگرد شهید شهریاری به درستی و نیکی، گفت:« شهریاری کسی بود که خداوند نفس اش را خرید تا بهشت را به وی ارزانی دارد.»
کد خبر : ۱۳۹۶۰۳
غنی سازی اورانیوم و بسیاری پیشرفت های علمی ایران در علوم هسته ای مدیون تلاش های مردی است که ناجوانمرانه او را به شهادت رساندند تا به گمان خودشان از سرعت این پیشرفت ها کاسته شود، همان هایی که گفتند:«ترور شهریاری اقدامی غیرجنگی!! برای توقف پیشرفت ایران بوده است؛ همان هایی که پس از شنیدن خبر ترور شهریاری، نفس راحتی کشیدند...»اما این روزها مزار وی در امامزاده صالح میعادگاه عاشقان نظام، امام و ولایت است.

به گزارش گروه تحلیل پایگاه خبری امید هسته ای، مقام معظم رهبری در دیداری که با خانواده شهید شهریاری داشتند، نکات کلیدی و حائز اهمیتی اشاره کردند و گفتند:«مهمترين تسلايي كه انسان در اين‌جور حوادث به خودش مي‌دهد اين است كه مي‌داند خداي متعال براي اين جانفشاني‌ها و اين شهادت‌ها و اين خون‌هاي به ناحق ريخته شده ثواب‌هايي را معين و مدون كرده كه به ذهن ما هم خطور نمي‌كند! به قدري اين مقامات و درجات الهي، عالي و غير قابل توصيف است كه ما اصلاً نمي‌توانيم درك كنيم و مطمئن باشيد ايشان الان در بهترين حالات است كه هر مومني و هر انسان صالحي، اگر چنانچه اندكي از آن مراتب را بتواند با دبده بصيرت خودش ببيند، آرزو مي‌كند كه اي كاش ما هم به همين سرنوشت دچار بشويم. الحمدالله رب العالمين ايشان (شهيد شهرياري) وضع شان اين طور است و بزرگترين تسلي اين است. لكن تسلاي دومي هم وجود دارد و آن قدرداني مردم است. ديديد كه مردم ما چه قدرداني و چه ارزش‌گذاري كردند از اين شهيد بزرگوار.»

برگزاری دوره‌هایی چون «کارگاه آموزشی آشنائی با کدهای محاسباتی راکتورهای هسته‌ای» از جمله سوابق دکتر شهریاری بود اما خیال خامی بود که با گرفتن جان او مسیر سازنده دانش شهریاری ها بسته شود هرچند دکتر لاغراندام و خوش فکر ما یکی از طراحان تئوریک مربوط به ساخت نسل جدید راکتورهای هسته‌ای بود که بازتاب زیادی نیز در مراکز علمی جهان داشت اما این روزها «فرزندان انقلاب» در مذاکرات هسته ای با تکیه بر توانایی و دانش شهریاری ها مقابل گروه 1+5 ایستاده اند و بر استفاده از چرخه غنی سازی تاکید دارند.

دشمنان نظام کارشناس ارشد مبارزه با کرم رایانه‌ای استاکس‌نت را به شهادت رساندند اما نتوانستند دانش فرزندان شهریاری و شاگردان او را از بین ببرند و علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در چهارمین سالگرد شهید شهریاری به درستی و نیکی، گفت:«شهریاری کسی بود که خداوند نفس اش را خرید تا بهشت را به وی ارزانی دارد.»

ترور استاد شهرياري در بزرگراه ارتش تهران هنگامي توجه جوخه‌هاي مرگ وابستگان به موساد را به خود جلب كرد كه وب گاه طرح سزامي(اين طرح مبتني بر راه‌اندازي و كار با دستگاه شتاب‌دهنده ذرات اتمي از دور خارج شده آلمان است كه در كشور اردن با عضويت كشورهاي خاورميانه و از جمله اسراييل و ايران آغاز به فعاليت كرد و احتمالاً حربه سازمان‌هاي جاسوسي آمريكا و اسراييل به منظور شناسايي و به دام انداختن دانشمندان كشورهاي عضو مي‌باشد.) نام برخي از دانشمندان هسته‌اي ايران را آشكار ساخته بود. پيش از آن، موساد، سازمان جاسوسي و ترور اسراييل، ده‌ها دانشمند اتمي عراق و مصر را ترور كرده بود كه آخرين آن‌ها دانشمندي هسته‌اي از كشور مصر بوده است. در همين زمان، موساد چهار تن از فيزيكدان های ايران كه برخي از آن‌ها با برنامه صلح‌آميز هسته‌اي كشورمان در ارتباط بوده‌اند را ترور كرده است.

موساد دكتر مجيد شهرياري، اين دانشمند و استاد فيزيك هسته‌اي دانشگاه شهيد بهشتي، را در هشتم آذر ۱۳۸۹ به درجه بلند شهادت رساند. بانو دكتر بهجت قاسمي، استاد دانشگاه و همسر شهيد شهرياري كه در آن روز زخمي شده بود و دويست تركش در بدنش جا گرفته بود، ماجراي آن رويداد تلخ و فراموش ناشدني را اين‌گونه توصيف مي كند: «با دكتر از منزل بيرون رفتيم، به پسرم محسن هم گفتيم: با ما بيايد، اما گفت: كلاس دانشگاه او ساعت 10 صبح است و نيامد و اين لطف خدا بود كه نيايد تا شاهد اين حادثه تلخ نباشد. دكتر و راننده جلو نشستند و من هم عقب. دكتر مطابق معمول كه بيشترين استفاده را از وقتش مي كرد، در ماشين شروع به گوش كردن تفسير قرآن آيت‌الله جوادي آملي كرد. حدود پانصد- ششصد متر در بزرگراه ارتش رفته بوديم كه يك موتوري نزديك ماشين شد. در همين حين، راننده فرياد زد: دكتر برو بيرون. دكتر پس از فرياد راننده گفت: چي شده؟‌ من چون كمربند نداشتم، بي‌درنگ از ماشين پياده شدم، راننده هم سريع پياده شد؛ من رفتم در سمت دكتر را باز كنم كه در همين حين بمب جلو صورت من منفجر شد. خواستم بروم به مجيد كمك كنم، اما نمي‌توانستم حركت كنم و فقط مي‌گفتم مجيد من. راننده آمد بالاي سر من، به او گفتم: برو مجيد را كمك كن، اما راننده كه آمد بالاي سر مجيد، ديدم توي سر خود مي زند. يك نگاه به من مي كرد و يك نگاه به مجيد. خودم را كشان كشان به در خودرو رساندم، فهميدم كه مجيد شهيد شده. بي اختيار تا ياد مجيد افتادم، صحنه كربلا به ذهنم خطور كرد كه سر فرزند زهرا(س) را بريدند و چه بلاهايي كه بر سر اهل بيت نياوردند، اما مجيد من كه خاك پاي آنها هم نمي شود. پس از آن، گفتم: الحمدلله.»

زندگی نامه شهید دکتر مجید شهریاری :

دکتر مجید شهریاری در سال ۱۳۴۵ و در زنجان متولد گردید. ایشان تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در زادگاهش ، زنجان به پایان رساند .

وی با کسب رتبه دو در سال ۶۳ در آزمون ورودی دانشگاه صنعتی امیر کبیر در رشته الکترونیک پذیرفته شد.سپس در سال ۶۷ باکسب رتبه نخست در آزمون کارشناسی ارشد رشته مهندسی هسته‌ای در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و در نهایت در سال ۷۷ موفق شد که دکترای خود را در رشته علوم و تکنولوژی فناوری هسته‌ای از دانشگاه امیر کبیر دریافت کند. وی پس از استعفا از دانشگاه امیرکبیر به خاطر نبود بستر مناسب برای همکاری وی در سال ۱۳۸۰ به دانشگاه شهید بهشتی پیوست. و در سال ۸۵ با راه‌اندازی دانشکده مهندسی هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی به عضویت هیئت علمی آن درآمد. او نیز در مدرسه راهنمایی شهریار (فعلی) درس خوانده بود .

پس از فراغت از تحصیل در دانشگاه امیر کبیر به عنوان عضو هیات علمی مشغول به کار شدند . شروع به کار ایشان به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه شهید بهشتی در تاریخ چهاردهم بهمن ماه 80 در دانشکده مهندسی هسته ای و در گروه آمورشی کاربرد پرتوها با مرتبه استادیاری پیمانی بوده است.

دکتر شهریاری در تاریخ بیست و دوم آبان 83 از مرتبه پیمانی به مرتبه رسمی آزمایشی تغییر وضعیت داده و در تاریخ شانزدهم فروردین 84 یعنی حدود چهار سال بعد از شروع به کار به مرتبه دانشیاری ارتقا پیدا نمودند. در این مرحله از ارتقاء ،نمره کیفیت آموزشی ایشان در چهار سال تدریس در دوره استاد یاری نمره ۱۸.۵ (از بیست) و در امر پژوهش با چاپ ۱۰ مقاله علمی پژوهشی در مجلات علمی بین المللی ، ارائه سخنرانی در ۲۱ کنفرانس بین المللی ، راهنمایی و مشاوره ۲۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و راهنمایی ۳ دانشجوی دکتری و بالاخره اجرای ۵ طرح پژوهشی با امتیازی بالا به مرتبه دانشیاری ارتقاء پیدا کرد. ایشان از تاریخ هشتم اردیبهشت 88 و بر اساس تصویب هیات ممیزه در تاریخششم اردیبهشت 89 به درجه استادی ارتقاء پیدا نمود. در واقع بعد از چهار سال دوره دانشیاری و حدود هشت سال از زمان شروع به کار که حداقل زمان لازم برای برای ارتقاء به درجه استادی است، به این مرتبه ارتقاء یافت. نمره کیفیت تدریس ایشان در دوره دانشیاری ۱۹.۴۶ از ۲۰ بوده است .
اشتراک گذاری :
ارسال نظر