بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
کد خبر : ۱۳۹۶۳۶

به گزارش سایپا نیوز، مهندس مهدی صدری – مدیر عامل شرکت فنرسازی زر در نهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو با شاره به اصول بنگاه داری و ارائه راه های مختلف جهت سود آوری گفت: شرکت فنر سازی زر در گروه خودروسازی سایپا در حوزه های قطعه سازی جهت تولید محصول، خدمات پس از فروش و بازار یدکی و صادرات بسیار فعال است.

وی افزود: در سال جاری با توجه به افت شدید تولید، تمرکز تولید این شرکت بر روی صادرات محصول بوده و با توجه به معروفیت برند شرکت زر در خاور میانه توانسته ایم فعالیت های خوبی در حوزه صادرات داشته باشیم.

صدری با اشاره به استراتژی تعریف شده در سه حوزه فعالیت این شرکت تصریح کرد: بر اساس استراتژی تعریف شده، فعالیت این شرکت برای گروه سایپا حدود 30 درصد، حدود 10 درصد برای سایر شرکت های خودروساز و 60 درصد به بازار صادرات اختصاص داده شده است.

وی تولید سال 92 نسبت به سال 91 را 2 برابر خواند و گفت: با وجود شرایط سختی که در سال گذشته به لحاظ بین المللی بر صنعت حاکم بوده خوشبختانه این شرکت توانسته صادرات را در سال 92 نسبت به سال 91 به 5/3 برابر افزایش دهید و به مبلغ 3/1 میلیون دلاری دست یابد.

مدیر عامل شرکت فنر سازی زر برنامه صادرات سال جاری این شرکت را 2 میلیون دلار دانست و گفت: تا کنون 50 درصد این برنامه محقق شده و امیدواریم تا پایان سال به هدف برنامه ریزی شده دست یابیم.

وی حضور فعال شرکت زر در دو نمایشگاه ترکیه و امارات را بسیار مفید دانست و گفت: خوشبختانه با حضوری فعال و موثر در این نمایشگاه توانستیم مشتریانی را از اروپا جذب کنیم و در حال مذاکره با آنها هستیم همچنین محصولات این شرکت به کشور های روسیه، اکراین، قزاقستان، آذربایجان، ترکیه، افغانستان، رومانی، بلغارستان، عربستان، کویت و اتیوپی صادر می شود.

مهندس صدری فعالیت در بازار اروپا را هم از نظر قیمتی و هم کیفیتی قابل انجام و مناسب دانست و گفت: صادرات به کشور رومانی آغاز شده و در همین راستا در حال مذاکره با کشور ایتالیا هستیم و امیدواریم از طریق این کشور به بازار کشورهای اروپایی ورود کنیم.

وی تولید تجهیزات و دستگاه های شکل دهی انواع موج گیر و تور شن بار را از دیگر توانمندی های این شرکت دانست و گفت: علاوه بر تولید این تجهیزات، بازسازی و نوسازی دستگاه های تولید در شرکت زر نیز با توجه به افزایش تولیدی که در دستور کار قرار دادیم و با وجود هزینه بری بالا در این شرکت شروع شده و تمامی مراحل طراحی و نصب تجهیزات توسط مهندسان داخلی انجام و مراحل نهایی خود را طی می کند.

مدیر عامل شرکت فنر سازی زر هدف از حضور در این نمایشگاه را افزایش تولید و توسعه کسب و کار دانست و گفت: این نمایشگاه یکی از فرصت هایی است که بتوانیم بازارهای جدید را به دست آوریم و کسب و کار خود را توسعه دهیم و جایگاه مناسب تری برای شرکت زر ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اولین دوره برگزاری همایش بین المللی خودروسازان در سال گذشته تصریح کرد: بعد از یک توقف قابل ملاحظه در ارتباط بین صنعت گران ایرانی و خارجی این همایش باعث شروع مجدد این حرکت بود و امسال در دومین سال برگزاری قطعا اثرات مثبت بیشتری برا ی صنعت خودرو به همراه دارد.

صدری افزود: شرکت هایی که در زمینه صادرات پیشینه خوبی دارند باید در دومین دوره این همایش از فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را بکنند چرا که این همایش آورده خوبی برای سایر قطعه سازان به خصوص زنجیره تامین گروه سایپا خواهد داشت و یک فرصت طلایی برای همه در زمینه های صادراتی خواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر