بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
مدیر سرمایه گذاری صندوق آپادانا عنوان کرد:

تعادل در گرو عکس العمل بازیگران و متولیان

زمان بازگشت تعادل، بسته به عکس العمل سازمان بورس، سهامداران حقوقی و صندوق توسعه بازار دارد. اگرچه کاهش قیمت سهام بالاخره متوقف خواهد شد و شاهد تعادل در بورس خواهیم بود.
کد خبر : ۱۳۹۶۷۷
نویسنده :
اعتماد
شاخص بورس طی روز گذشته با 989 واحد افت مواجه شد و نماگر بورس به رقم 72255 واحد رسید این در حالی است که از 24 آذر ماه و پس از اعلام نتایج نهایی مذاکرات، شاهد افت شاخص کل بورس و تداوم روند نزولی قیمت سهام هستیم.

در همین راستا، خواجویی، مدیر سرمایه گذاری صندوق آپادانا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: به اعتقاد بنده فشار عرضه سهام طی چند روز گذشته ناشی از رفتار هیجانی سهامداران و جو روانی می باشد. اگرچه قیمت سهام در مقطع فعلی بسیار ارزنده و حتی پایین تر از قیمت واقعی می باشد اما چنانچه از بازار سرمایه حمایتی صورت نگیرد، شاهد تداوم روند نزولی قیمت سهام در بورس خواهیم بود.

مدیر سرمایه گذاری صندوق آپادانا بیان کرد: بنابراین چنانچه حمایت های لازم از بازار سرمایه توسط سازمان بورس، صندوق توسعه بازار و سهامداران حقوقی صورت نگیرد، قیمت سهام افت بیشتری را متحمل خواهد شد. در نتیجه، نیاز آن می رود که از بازار سرمایه توسط نهادهای مذکور در مقطع کنونی حمایت صورت گیرد تا بدین طریق تعادل به سمت بورس بازگردد.

خواجویی عنوان کرد: به نظر بنده، تعادل به سمت بازار سرمایه قطعاً بر می گردد اما زمان بازگشت تعادل، بسته به عکس العمل سازمان بورس، سهامداران حقوقی و صندوق توسعه بازار دارد. اگرچه کاهش قیمت سهام بالاخره متوقف خواهد شد و شاهد تعادل در بورس خواهیم بود.

وی در خاتمه افزود: با توجه به شرایط فعلی قیمت سهام در بورس و ارزندگی سطوح قیمتی سهام، می توان اظهار کرد که سهامدارانی که با دیدگاه بلندمدت در مقطع فعلی اقدام به خرید سهام کنند، به مراتب بازدهی بالاتر از سایر بازارهای موازی کسب خواهند کرد.

همچنین صنعت پتروشیمی به دلیل پتانسیل بالا جهت رشد قیمت، افزایش نرخ دلار و تأثیر مثبتی که شرکت های این گروه از این قضیه منتفع می شوند، با سودآوری مطلوبی همراه خواهند شد. این در حالی است که شرکت های پتروشیمی نرخ دلار را در بودجه خود پایین تر از نرخ دلار در مقطع کنونی پیش بینی کرده اند لذا شرکت های این گروه با تعدیل مثبت و افزایش سودآوری مواجه خواهند شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
دوستان بازار داره به حالت ثبات و تعادل برمیگرده افت شاخص امروز خیلی کمتر از روزهای قبل بود و به زودی حرکت رو به جلو خواهد داشت خواهشن هیجانی تصمیم نگیرید بی مورد عرضه نکنید