بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
امروز بازار سهام در حالی آغاز به کار کرده که اخبار و پیام های امیدوار کننده ای طی یک ساعت اولیه معاملات منتشر شد تا فعالان بورس سیگنال های مثبتی را از این اخبار دریافت کنند.
کد خبر : ۱۳۹۷۷۴
نویسنده :
کیوان فر
امروز بازار سهام در حالی آغاز به کار کرده که اخبار و پیام های امیدوار کننده ای طی یک ساعت اولیه معاملات منتشر شد تا فعالان بورس سیگنال های مثبتی را از این اخبار دریافت کنند.

به گزارش بورس نیوز، اولین سیگنال مثبت را محمدجواد ظریف در همایش دیپلماسی هسته ای در دانشگاه علامه طباطبایی به بورس داد.

بطوریکه وزیر امورخارجه با اشاره به مذاکرات متعددی که در وین انجام شده، گفت: در پایان مذاکرات همه اعضای تیم مذاکره کننده گروه 1+5 اعلام کردند که به توافق بسیار نزدیک شدیم؛ یعنی افقی که در پیش داریم، این است که راه حل پیش روی ما است و حتی بسیاری از مذاکره کنندگان فکر می کردند که اگر مذاکرات ادامه می یافت به یک چارچوب کلی می رسیدیم.

ظریف همچنین تأکید کرد: آینده به سمت بهتر شدن است و هیچگاه به شرایط گذشته بازنخواهیم گشت، شرایط قابل بازگشت به گذشته نیست.

سه سیگنال مثبت ظریف ، سیف و طیب نیا برای بورس

برهمین اساس، این سخنان وزیر امور خارجه کشورمان می تواند اطمینان خاطر لازم را به فعالان اقتصادی کشور و سهامداران و سرمایه گذاران اعطا کند تا شرایط حاکم بر اوضاع اقتصادی به ویژه بورس هرچه بیشتر رو به بهبود گذارد.

دومین سیگنال مثبت نیز از سخنان رییس بانک مرکزی به بازار داده شد؛ چراکه ولی اله سیف در حالی طی این هفته عنوان کرد که لغو تحریم ها دور نیست و بانک ها باید آمادگی برقراری ارتباطات بین المللی برای لغو تحریم ها را آماده باشند که نشان می دهد مشکل ناشی از تحریم های شبکه بانکی کشور توسط سوئیفت بین المللی در مرحله رفع می باشد.

ضمن اینکه بانک مرکزی طی روز گذشته ابلاغیه جدیدی را صادر کرد که بر مبنای آن تجار ایرانی در خارج از کشور و هر نقطه ای که بانک ایرانی وجود دارد، می توانند ارز خود را از طریق صرافی و با نرخ آزاد به فروش برسانند که این موضوع می تواند نشانه ای باشد از نزدیک شدن به حصول توافقات و برقراری مراودات تجاری ایران با غرب. افزون بر این، ابلاغیه دیروز بانک مرکزی شاید بیش از همه منجر به امیدواری و رضایت صادرکنندگان جهت توسعه فعالیت های صادراتی و تسهیل در دریافت درآمدهای ارزی آنها باشد.

با توجه به صدور این ابلاغیه و کنترل بازار ارز طی دو روز گذشته که طیب نیا وزیر اقتصاد وعده آنرا داده بود  و بازگشت بهای دلار به محدوده 3300 تومانی می تواند پیام های مثبتی را برای بازار به همراه داشته باشد. بطوریکه به نظر می رسد دولت با اطمینان خاطر از توانایی تأمین ارز مورد نیاز کشور، توانست طی دو روز گذشته بازار ارز را کنترل کند.

همچنین نکته آخر مربوط به همایش دیروز خودروسازان است که طی آن خودروسازان فرانسوی و چینی از آمادگی خود برای همکاری با خودروسازان ایرانی خبر دادند و شروع این همکاری را منوط به برداشته شدن تحریم ها کردند.

با تمامی این تفاسیر بازار سهام از ابتدای روز جاری تحت تأثیر این اخبار وضعیت بهتری را در مقایسه با روزهای گذشته در اختیار دارد؛ چراکه این اخبار می تواند سیگنال های مثبت لازم را برای بهبود هرچه بیشتر فضای معاملات به فعالان بازار ارایه کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
اگر اشتباه نکنم گویا اون روز تو مجلس چیز دیگری فرموده بودید. 6تا اختلاف اساسی و از این حقیقت ها
محسن
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۹
سلام
ظریف همانطور که از اسمش معلومه آدم ظریفیه با نماینده مجلسی که حرف تو دهنش بند نمیاد و فرداش میاد تو رسانه ها میگه باید همین اطلاعات رو داد نماینده های این دوره زورهای آخرشون رو دارن میزنن خیلی از اینها رو تو مجلس بعدی نخواهیم دید
اسماعیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
جناب بورس نیوز این سیگنالها که تکراریه و قبلا آزمون شدند و جواب ندادند!
علی شاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
بورس نیوز جان !

در حد وعده و وعید گزارش خوب و امیدوار کننده ای بود.
اما دو سوال اساسی ؟

1- این سخنان آقای ظریف با فرمایشات هفته پیش ایشون در مجلس چند درصد انحراف داشت ؟ 100 درصد ؟

2- فعالان بازار فقط همون نیم ساعت اول بازار خوشبین بودند؟
شاخص هم که طبق معمول با فارس مهندسی شد.

یک حسی به من میگه دیر یا زود به توافق میرسیم ، اما امیدوارم تا اونروز بخاطر بازیها بورس خودمون، چیزی ازمون بمونه.
پول لازم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
چندین ماه هست که شرکت های نفتی نمادشون بسته شده اگه کسی مثل من پول لازم باشه چه خاکی توسرش بریزه؟ بعضی ها میگن که دلار یا طلا نخرین چون به اندازه سهام بازدهی نداره، منم قبول دارم مثل سهم آدم رو بدبخت نمیکنه در یه لحظه صف خرید یا فروش نمیشه! یا اینکه نماد طلا و دلار بسته بشه چندین ماه نتونی بفروشی! واقعا واسه مسئولینی که هیچ کمکی جهت حل مشکلات مردم نمیکنن متاسفم!
نجیب الله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
کو تا 2000 واحد پر شود هر چند امروز هم ارزفروشان هم طلا فروشان به تب و تاب افتادند. مسکن هم که به خواب زمستانی 3 ساله رفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
چه نوسانی گرفتند نوسان گیرها !!!!!
طاهر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳
مثبت5+1=6 ++++++
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸
شما ملت هنوز که تو بورس واسادین بابا بزنین بیرون من که خیلی وقته گذاشتمش تو بانک 22 درصد روز شمار میزم تو رگ بانک مسکن دولتی هم هست
ناشناس
GERMANY
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵
همین یک جمله نشون میده بقیه حرفهاش چقد حرف حسابه
" نشانه رفع تحریم ها این که تجار ایرانی خارج از کشور می توانند ارز خود را از طریق صرافی و با نرخ آزاد به فروش برسانند "
این که تجار باید ارز خود را از طریق صرافی به فروش برسانند نشانه این هست که بانک های ایرانی تحریم هستند ! نه نشانه رفع تحریم.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۸
سیگنال بعدی هم توسط رییس جمهور در گلستان صادر شد,بحث پیرامون مذاکرات و ایجاد ثبات و امید در بازار ها و تقویت بخش خصوصی,لطفا اخبار مربوط رو کار کنید
عباس شفیعی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۰
زمانیکه سهامداران میبایست با التماس سود سهامشون رو دریافت کنند ضمن اینکه مدیران شرکتها جدول زمانبندی میدهند وسهامدار طبق اون جدول به طلبکارانش قول میده وبدقولی مدیان شرکتها جهت پرداخت سود سرمایه گذار وسهامدار را بی اعتبار میکنه مگه مردم مریضند که سهم خریداری کنند کجاست حمایت بورس از سهامدار حقیقی بیچاره با تشکر لطفا سهامداران نظراتشان را بگذارند
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۶
بودجه انقباضي سال 94 هم كه هفته آينده به مجلس ميرود
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۷
قيمت سهام از خرداد 92 بي دليل بالا رفت همه مارا در گرداب خودش غرق كرد.
پوریا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
دیدیم چقدر تاثیر گذار بود . !

به عمل کار براید به سخنرانی نیست .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
روحانی مچکریم