بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
تهران - ایرنا - «مرضیه افخم» سخنگوی وزارت امور خارجه وقوع انفجار در نزدیکی محل اقامت سفیر ایران در صنعا پایتخت این کشور را محکوم کرد.
کد خبر : ۱۳۹۸۷۰

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سخنگوی دستگاه دیپلماسی امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با خبر انفجار در یمن در نزدیکی محل اقامت سفیر ایران در صنعا افزود: طبق آخرین اطلاعات همه کارکنان ایران در سفارت یمن سالم هستند و جزئیات این حادثه تروریستی در حال پیگیری است.



***هر راه حلی درباره سوریه باید مبتنی بر واقعیت های منطقه باشد

با بیان اینکه ما برای یافتن یک راه حل مبتنی بر تامین آراء و نظرات مردم سوریه همواره بر گفت و گوهای سوری - سوری تاکید کرده ایم، گفت: هر راه حلی برای حل بحران سوریه باید مبتنی بر واقعیت های منطقه و این کشور باشد.

در پاسخ به سوالی درباره سوریه اظهار داشت: دیدگاه های مختلفی نسبت به حل بحران سوریه وجود دارد و پیش از این هم بوده که کشورهای مختلف دیدگاه های مختلفی نسبت به پایان دادن بحران سوریه دارند. 

افخم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هم دیدگاه خود را اعلام کرده است. همکاری و تبادل نظر خوب و مشورت های منظمی بین ایران و نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه برقرار است.

وی تاکید کرد: ما برای یافتن یک راه حل مبتنی بر تامین آرا و نظرات مردم سوریه گفت و گوهای سوری سوری همواره تاکید داشتیم و بر همین چارچوب معتقدیم که باید هر راه حلی مبتنی بر واقعیت های منطقه و سوریه و همچنین خاص و اراده مردم سوریه و بدون توجه به ریشه های بحران سوریه امکان ارائه راه حل وجود ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: باید هر پیشنهادی که طرح می شود از نظر ما این فاکتورها را در بر داشته باشد و در این قالب جا بگیرد و در این صورت، امکان ارایه راه حل و دستیابی به حل بحران و فروکش آن فراهم است.

وی افزود: این که کشورها در منطقه فعالیت هایی دارند و تحرکاتی می شود و درباره دیدگاه های مختلفی تبادل نظر و طرح پیشنهاد می شود موضوعاتی است که از بروز بحران سوریه تا امروز وجود داشته است و این مسیری است که کشورهای مختلف دنبال می کنند.



** تغییری در سیاست های ایران برای مبارزه با گروههای تکفیری و کمک به عراق ایجاد نشده است 

افخم در پاسخ به سوال دیگری گفت: دیروز هم مسوولین ذیربط کشور اعلام نظر کردند که قطعا نظرات حوزه هایی که مرتبط است دقیق تر است و در عین حال تاکید می کنم که هیچ گونه تغییری در سیاست های جمهوری اسلامی ایران در خصوص مبارزه با گروه های تکفیری و کمک به دولت عراق و ارایه مشورت به منظور مقابله با گروه های تروریستی و تکفیری ایجاد نشده است و خبرها پیرامون همکاری ایران با گروه های نظامی کشورهای دیگر برای مبارزه با داعش دقیق و درست نیست.

این خبر در حال تکمیل است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر