بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
سهام 105 مجموعه بورسی طی هفته گذشته با رشد قیمتی همراه شدند، 305 شرکت بازدهی منفی را محقق ساختند و در نهایت معاملات چهار مجموعه بدون کسب بازدهی مثبت یا منفی پایان یافت.
کد خبر : ۱۳۹۹۵۲
نویسنده :
جمشیدی
معاملات هفته گذشته تالار شیشه ای با بازدهی منفی سه درصدی شاخص کل پایان پذیرفت، بطوریکه نماگر بازار سرمایه با عبور از دو کانال از 74 هزار و 76 واحد طی اولین روز معاملاتی هفته به 71 هزار و 860 واحد در چهارشنبه هفته گذشته نزول یافت.

براساس گزارش بورس نیوز، از میان 43 صنعت فعال بورسی، تنها هشت گروه موفق به کسب بازدهی مثبت شدند و 35 صنعت باقیمانده یعنی 81 درصد از صنایع مختلف بازدهی منفی محقق ساختند.

به گونه ای که صنعت خرده فروشی با بازدهی مثبت بیش از 25 درصدی تک سهم فعال در آن یعنی قاسم ایران عنوان پربازده ترین صنعت را طی معاملات هفته گذشته از آن خود کرد.

بعد از آن گروه های قند و شکر و نیز زراعت هر کدام با بازدهی مثبت حدود چهار درصدی در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که طی دوره مذکور گروه فعالیت های جنبی واسطه گری های مالی شامل سایر اشخاص بورس انرژی، بورس کالا و اوارق بهادار بازدهی مثبت بیش از 386 درصدی را به دست آورد.

این در حالی است که اغلب صنایع فعال بورسی از تحقق بازدهی مثبت بی نصیب ماندند که در این بین گروه سایر حمل و نقل با کسب بازدهی منفی 11.22 درصدی صدرنشین جدول کم بازده ترین صنایع شد و بعد از آن صنایع محصولات کاغذی با تحقق بازدهی منفی 11 درصدی و نیز فنی و مهندسی با بازدهی منفی 10.86 درصدی در ردیف های دوم و سوم قرار گرفتند.

براساس اطلاعات موجود، سهام 105 مجموعه بورسی طی هفته گذشته با رشد قیمتی همراه شدند، 305 شرکت بازدهی منفی را محقق ساختند و در نهایت معاملات چهار مجموعه بدون کسب بازدهی مثبت یا منفی پایان یافت.

برهمین اساس، شرکت های سیمان آرتا اردبیل، قاسم ایران و ماشین سازی اراک در ردیف های نخست پربازده ترین سهام جای گرفتند.

البته در این بین شرکت هایی همچون بیمه سرمد، آذریت و فن آوا نیز مشاهده می شود که سهام مجموعه های مذکور در بازار پایه توافقی معامله می شود.

این در حالی است که شرکت های سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان، توکاریل و بیمه آسیا به عنوان کم بازده ترین سهام شناخته شدند.

شرکت های سایپا، تایدواتر خاورمیانه و سرمایه گذاری صنعت نفت مجموعه هایی هستند که عنوان نخست نقد شونده ترین سهام را طی هفته گذشته به دست آوردند و در مقابل آن، شرکت های بهمن لیزینگ، گلوکوزان و پتروشیمی فن آوران در انتهای جدول قرار گرفتند.

همچنین بانک حکمت ایرانیان با حجم معاملاتی بیش از 72 میلیون سهمی در صدر جدول رتبه بندی شرکت ها از نظر نقدشوندگی جای گرفت که سهام این مجموعه نیز در بازار پایه توافقی معامله می شود.

در پایان این گزارش می افزاید، تعداد 87 هزار و 321 کد معاملاتی با جابه جایی بیش از پنج میلیارد و 660 میلیون سهام طی 533 هزار و 770 دفعه معامله ارزشی به میزان 15 هزار و 502 میلیارد ریال را رقم زدند و از میان سهم شرکت های بورسی، پارس خودرو با حجم معاملاتی بیش از 434 میلیون سهم به عنوان پرگردش ترین و پتروشیمی فن آوران به عنوان کم گردش ترین سهم برگزیده شدند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
لعنت به این بورس ایران اول وقت 3 درصد مثبت ساعت 11 صف فروش!!!!!!
محمد حسین دهقانی زاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
باسلام اونایی که سهام قاسم دارند بدونند این سهم سمگا دوم میشه بیخود نرید تو صف فروش
رضا
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۰
دلت برا خودت بسوزه اخوی
جو نده