بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر : ۱۴۰۱۶۴
کته مهم این است که در حال حاضر، ایجاد شوک در بورس که طی یکسال اخیر، با ریسک های سیستماتیک مواجه و ضعیف شده، شاید موجه ترین دلیل دولت برای تغییر رییس جوان سازمان بورس، یکسال مانده به پایان دوره مأموریت ده ساله اش باشد

منابع موثق از جابجایی قریب الوقوع علی صالح آبادی، از سمت ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار و انتصاب وی بـه عنوان مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران خبر می دهند.

به گزارش عصر مالی، گفته می شود انتصاب محمد فطانت فرد به سمت ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار نهایی شده و احتملا وی طی چند روز آینده، با حکم وزیر اقتصاد، فعالیت خود را رسمـا آغاز خواهد کرد.

محمد فطانت فرد پیش از این، عضو هیأت مدیره و معاون امور اعتباری و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران بود. عضو هیأت مدیره و قائم مقام بانک پارسیان، مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، مدیرعامل شرکت ساپکو، قائم مقام مالی و اقتصادی ایران خودرو از سوابق اجرایی رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار است.

علی صالح آبادی، از سال 1385 تاکنون، به مدت حدود هشت سال و نیم سال، در سمت رییس سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت داشته و از این نظر، از او به عنوان یکی از مدیران جوان و موفق که تجربه نادر تصدی مسئولیت ارشد اقتصادی در سه دولت، با سلایق و رویکردهای مختلف و متفاوت را در کارنامه دارد، یاد می شود، موضوعی که انتصاب وی به سمت مدیرعاملی بانک توسعه صادرات در دولت تدبیر و امید هم مهر تأئیدی بر آن خواهد بود.

حال سؤال اساسی این است که آیا بازار پول و حوزه صادرات کشور با بدست آوردن صالح آبادی، منتفع خواهد شد یا بازار سرمایـه با از دست دادن وی؟ اما نکته مهم این است که در حال حاضر، ایجاد شوک در بورس که طی یکسال اخیر، با ریسک های سیستماتیک مواجه و ضعیف شده، شاید موجه ترین دلیل دولت برای تغییر رییس جوان سازمان بورس، یکسال مانده به پایان دوره مأموریت ده ساله اش باشد، چرا که به اعتقاد اغلب کارشناسان، کارنامه عملکرد وی در مجموع، کارنامه ای مثبت و بدون حاشیه است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
بله کارنامه ایشان مثبت بود ولی هیچ کس نمی تواند در بورس کاری کند تا زمانی که این مجلس و این دولت خرج بی حساب و کتابشان را از جیب شرکت های بورسی تامین می کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
سهامداران عزیز پس به این خیال خوش باشید که بانکها دست از سر بورس بیردارندونرخ سود بانکی راکم کنند!!!!!خواب دیده بودید خیر باش !!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
بورس نیوز چرا اینقدر از مدیر جوان بورس میگویی. اگر کسی را صالح تر از صالح ابادی می توانستند در این دوره پیدا کنند قطعا انتصابش میکردند . به نظرم بازار سرمایه از رفتن صالح ابادی بیشتر ضرر خواهد کرد تا منفعت . مشکلات بازار سرمایه بنیادی تر از این حرفها است که متکی به اشخاصی مانند صالح آبادی و فطانت فرد باشد