بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر : ۱۴۰۲۰۳
مهر: رئیس سازمان بازرسی کل کشور با افشای چند پرونده بزرگ فساد در کشور گفت: در یکی از پرونده ها یک شرکت اقدام به عرضه 2 میلیارد سهام کرده است.

ناصر سراج عصر دوشنبه در همایش ملی مبارزه با فساد در مورد برخی پرونده های بزرگ در سازمان بازرسی کل کشور گفت: با توجه به عدم محدودیت در عرضه سهام و عدم نظارت سازمان بورس یک شرکت سهامی خاص توانسته سهام 100 تومانی خود را به 2 میلیارد سهام بفروش برساند و امروز قیمت سهام این شرکت به برکت تبلیغات یکهزار میلیاردتومانی در صدا و سیما به هر سهم 11 هزار تومان افزایش دهد.

وی افزود: چون شرکت سهامی خاص بوده قیمت گذاری سهام با سهامداران است و هزینه تبلیغات را هم جزو سرمایه خود می داند و حالا که 9 شرکت سهامی عام را بعنوان شرکت فرعی زیر نظر خود قرارداده برند خود را به مبلغ 1000 میلیارد تومان به فروش گذاشته است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین از پرونده دیگری خبر داد که در آن بعنوان سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی اقدام به واگذاری زمین برای فعالیت پارک آبی، شهرک توریستی و آمفی تاتر کرده اند که متراژ این زمین حدود 124 هکتار است. حالا این زمینی که متری 10 هزارتومان بوده را می خواهند متری 1.500 میلیون تومان بفروشند که این شرکت گفته به جای آن جدول کشی خیابان برای منطقه انجام می دهم که نوعی تهاتر است در حالی که همین زمین متری 210 هزارتومان در حال خرید و فروش است. (یعنی قیمت زمین حدود 260 میلیارد تومان می شود)

سراج گفت: در پرونده دیگری در یکی از استانها اراضی گسترده ای از منابع ملی به دست سودجویان افتاده و حالا در حال فروش به خود دستگاه های دولتی و بخش خصوصی هستند که تمام این پرونده ها در سازمان بازرسی در حال بررسی است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به سفر خود به چین اشاره کرد و گفت: در این کشور کنگره ای با جمعیت 3 هزار نماینده وجود دارد که 125 منتخب کنگره 25 نفر را انتخاب کرده و از میان 25 نفر 7 نفر بعنوان سکاندار حکومت چین انتخاب می شوند. مسئول بازرسی و نظارت چین می گفت: به تازگی معاون کمیسیون نظامی چین را دستگیر کرده ایم که در خانه اش 10 کامیون اسکناس به وزن یک تن پیدا کردیم که همراه وی یک وزیر و شهردار هم دستگیر شده اند. در این پرونده چین هیچگونه اغماضی صورت نمی گیرد و به قول آنها تحملشان در فساد به صفر رسیده است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
اینقدر پا تو کفش مردم نکنید. باز هم سهم هایی مانند پدیده و .... رو می خریم ولی 1ریالی در قمارخانه شما که اسمشو بورس گذاشتید پول نمیاریم.

بورس ايران چيزي جز يک قمارخانه نيست. در پاسخ به کساني که ادعا مي کنند چون تبرک و پديده وارد بورس يا فرابورس نشده اند حتما مشکل مالي و يا مشکلات اساسي دارن و توسط حسابرسان بورس و فرابورس تائيد نشده اندعرض کنم که عزيز جان همين الان در بورس و فرابورس شرکت هايي هستند که فقط ضرر شناسايي مي کنن و حتي نميتونن در مجمع سودي پرداخت کنن. ولي اگر خيلي دنبال صورت هاي مالي هستيد بهتره سري به کدال بزنيد تا گزارشات افتضاح و تعديل هاي منفي سنگين شرکت رو با حرکت قيمتي آن مقايسه و مشاهده کنيد. اگر بحث شفافيت و ... باشه که همين الان در بازار سهم هاي زيادي هستند که فقط با سفته بازي به قيمت هاي نجومي ميرسن و بعد زير پاي کساني که تازه وارد سهم شدن رو خالي مي کنن و خريداران مي مانند و ضررهاي سنگين. همچنين خود سازمان بورس نه شفافيتي داره نه ناظزي بر حسابرس. براي نمونه بارها مشاهده شده که گزارش هاي حسابرسي شده شرکت ها با اعداد و ارقام هيچ هماهنگي نداره و از زمين تا آسمان اختلافات بسيار زيادي داره. يکي ديگه از رانت خواري شرکت ها در بورس و فرابورس که هميشه در حال تکرار هست وکسي جلوي اين کارها رو نميگيره بلکه دامن هم مي زنن بحث اتفاقاتي هست که قبل و بعد از مجمع شرکت اتفاق مي افته. براي نمونه سهمي رو مثال ميزنم خپارس که تا قبل از مجمع همه از تعديلات مثبت و .. حرف ميزدن و قيمت رو تا جايي که مي شد بردن بالا ولي وقتي نماد براي مجمع بسته شد و بعد از روزها با 32 درصد مثبت بازگشايي شد و با قيمت کذايي و حبابي سهم رو به مردم فروختن ولي مدتي بعد از طرف شرکت و مصاحبه اي که انجام شد تمام اين اخبار تعديلات مثبت به طور رسمي تکذيب شد و سهم تا به امروز حدود 30 درصئ منفي خورده و کسي که زمان بازگشايي وارد سهم شده حساب کنيد که الان چند درصد از سرمايه خودشو از دست داده. عکس اين قضيه هم هست سهم ثاخت که تا قبل از مجمع با اخباري که از شرکت خارج ميشد قيمت سهم رو بردن بالا ولي دوباره بعد از مجمع ان رانت خواري ها انجام شد و قيمت سهم با 6 درصد منفي بازگشايي شد و تا امروز حدوود 15 درصد ديگر هم منفي شده و باز هم حساب کنيد که چه ضرري به افرادي که پول خود را وارد اين بازار کرده اند تحميل شده. بزار بازم براتون مثال بزنم که از اين خواب بيدار بشيد. سهمي مثل ثنوسا چرا بايد از تاريخ 1393/06/30 لي 1393/09/11 هر روز صف خريد باشه و تا امروز بدون هيچ توقفي از مبلغ 270 تومان برسه به 1100 تومان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چه نظارتي روي اين سهم ها هست؟!!!!!!!!!!!!!!! چرا بايد در دوره 3ماهه قيمتش 4برابر بشه؟!!!!!!!!! چرا کسي جلوي اين سفته بازي ها رو نميگيره؟!!!!!!!!! مگه سازمان بورس خوابه؟!!!!!!! آيا سازمان بورس به همه وظايفي که بايد رسيدگي کنه عمل کرده که حالا چون خودش عرضه نداره جلوي اين رانت ها رو بگيره افتاده دنبال خراب کردن بازارهاي ديگه؟!!!!


نتيجه اخلاقي: نتيجه ميگيريم بورس با برنامه و در سلامت کامل زير نظارت سنگين مسئولان در حال فعاليت هست و مردم رو هر روز با سود هاي کلان خوشحال ميکنه و سرمايه ملتو نميخوره يه آبم روش ولي پديده و تبرک و ... سفته باز و رانت خوار هستن و به مردم ضرر ميزنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !

با سلام بنده مدت 5 سال است سهامدار شرکت پارس الکتریک هستم فعالیت شرکت از سال78 با کاهش سوداوری همراه شده و از سال 83 تاکنون به مدت 11سال پی درپی همراه با زیان عملیاتی بوده وهشدار چندین ساله حسابرسان مبنی بر تغییر رویه مدیریتی جهت جلوگیری از ضرر و زیان سهامدار داده می شود که نتیجه ای نداشته است چه باید کرد .
ناشناس
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
...شعر نگو عمو. برو. برو دنبال کارِت. برو همون پدیده هست ،مدیده هست ،چی چیه برو همون رو بخر.
ایدین
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۸
ناشناس جون اینقد بیسوادی که نمیدونی خپارس واسه مجمع بسته نشده یلکه واسه تعدیلش بسته شده بود. در مورد ثنوسا هم اینو بگم نه سازمان خوابه و نه اتفاقی تو شرکت افتاده شرکتم تا حالا دوبار شفاف سازی کرده و گزارش حسابرسی صورتهای مالی هم بیرون اومده. حالا افراد دلالی مثل جنابعالی میخان برن پولشونو بذارن تو این سهما خب دیگه نمیشه جلوشو گرفت. تا زمانی که افرادی مثل تو در بازار بورس هستند که نه از صورت مالی سر در میارن و نه از تحلیل سرمایشون به باد میره و بایدم بره. برو دنبال پدیده ات. بنده خدا تا 6 ماهه 800 میلیارد تومن از مردم گرفته وای به روزی که ورق برگرده
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
اقای عزیز چرا جوش میزنی این نظر قوه قضاییه است که نقل قول شده حلا مونده گریه و زاری سهامدارن پدیده را مثل بورسیها ببینیم صبر کن داداش یواش برو ما هم برسیم
ناشناس
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۱
وای برشما به اصطلاح بورسی عزیز که می خوای گریه و زاری سهامدار یه شرکت دیده رو ببنی ....خاک عالم بر سرت
ناشناس
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
پدیده مشخص بود که فساد بزرگی کرده و حالا باید طمعکاران که ازش سهام خریدن تاوان پس بدهند.اصلا یه تجربه بگم بهتون هرکجا دیدید دفتری یا شرکتی زدن و چندتا دختر بزک کرده گذاشتن برای فروش سهامی یا خودرو یا هر کالای دیگه بدونید حتما حقه ای در کار است.این پدیده هم چندتا دختر بزک کرده گذاشته در دفاترش و مشخصه که هدف سرکیسه کردن مردم بیچاره ولی طماع است.
مشهدی
SWEDEN
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
خدا بخیر کند کلی مشهدی سرمایه شون تو این شرکت درگیره .....
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
تا كور شود هر آنكه نتواند ديد. هر وقت قيمت سهام پديده به 30000 تومان رسيد آنوقت قيافه شما بورسيا ديدن داره داداش. اميدوارم شما هم سود كنيد ولي آرزو كردن براي ضرر ديگران به غير از تنگ نظري و حسادت چي ميتونه باشه!!؟
ناشناس
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
حمید!!!! قوه قضاییه به مساله ورود کرده.داداش پاشو از خواب نازت.کدوم 30000 تومن؟الانش هم به نصف قیمت کسی حاضر نیست سهام این پدیده رو بخره چون وقتی پاش به پرونده فساد باز شده یعنی کلا رفته رو هوا.خود من حالا بگن هر سم پدیده رو یک دهم قیمت بهت میدیم باور کن نمی خرم.چون تجربه موسسه جوانان خیر رو داریم که اولش همینجوری مردم راضی بودند و بعد زمزمه های قوه قضاییه و بانک مرکزی اومد وسط و تازه اونموقع دادستان اومد گفت مردم نگران سرمایه هاشون نباشند ولی بعد موسسه رفت رو هوا و رئیسش زندانی شد و کلا از بین رفت.بزرگتر از پدیده همین زنجانی بود که دیدید چطور شد.
مشهدی
SWEDEN
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
خدا بخیر کند کلی مشهدی سرمایه شون تو این شرکت درگیره .....
hootan
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰
خوب شد که سهمم را فروختم در پدیده
محمود چ
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
اشتباه بزرگي را مرتكب شدي عزيز دل برادر

همچنان خبرهاي خوب در راه است
ناشناس
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
آفرین بچه زرنگ
ایدین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
کم کاری خودتو به حساب سازمان بورس میذاری چرا؟
این شرکت تحت نظارت سازمان بورس نیست و هیچ قانونی هم به سازمان اجازه دخالت در رفتار و اعمال پدیده رو نمیده. ضمنن 3-4 ماه پیش اقای صالح ابادی تو یه مصاحبه گفتن وظیفا ما نیست ولی ما اطلاعات لازم را تهیه و در اختیار نهادهای ناظر قرار دادیم.(لازم به توضیح است که مطابق قانون شرکت پدیده بزرگ نزد سازمان صرفا ثبت شده و معیارهای پذیرش رو احراز نکرده است)
حمیدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵
برادر من من که مشهدی هستم میگم بیشتر شبیه لاتاریه تا شرکت داری . شگفتا که بعضی ها دوست دارن دروغ بشنون تا تحلیل درست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸
بورس فقط باید سفته بازی کرد بس. یادش بخیر شسپاا رو با کشف قیمت 1750 کردن تو پاچه ملت حالا چند شده؟!!!!!! عجب حمایتی. عجب شفافیتی. چقدر جالب که قیمت سهم هایی مثل ثنوسا و .... شده اندازه همین شسپا. از رمپنا گرون تر شدن بعد میگه شفاف سازی کرده
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸
این هم بگذرد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
حالا کی گفته این شرکت پدیدست؟!!!!!!!!!!! اصلا پدیده 200 میلیلرد سهم نداره!!! بهتره اطلاعاتتونو زیاد کنید بعد اضهار نظر کنیییییییییید
ناشناس
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
نخیر دادا.خود پدیده است اخبارش چند روز پیش منتشر شد و رسما اسم پدیده به عنوان فروشنده دومیلیارد سهم برده شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹
معلوم نیست تو بازار سرمایه چه خبره!!!!
فاجعه ای در راهه با این اوضاع!!!!
مشهدی
SWEDEN
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱
خدا بخیر کند کلی مشهدی سرمایه شون تو این شرکت درگیره .....
منوچهر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۳
تا دیر نشده خرید و فروش پدیده و تبرک رو غیر قانونی کنید دلم به حال سهام داران میسوزه یک مشت کاغذ دستشون هست و چه خوابهای برای برای سود پدیده و تبرک دیده اند
ناشناس
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
بله هر چه زودتر پدیده و تبرک رو منحل کنید و پول مردم رو به خودشون برگردونید تا فاجعه دامن خیلی از مردم رو نگرفته
aliakrami
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۷
از اول هم میدونستم پشت این پدیده و شرکت تازه تاسیس تبرک باند بازی پنهان هست ولی کاش زدودتر برملا میشد که اینقد پول مردم به جیب یک عده فرصت طلب نمیرفت چه پولهای جابجا شده .گفتی جانم به قربانت ولی حالا چرا
مهدی
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۳
ولي يك چيز رو مطمئنم كه جهش خوبي در راهه !
من كه تقريبا هر چي سرمايه با توجه به سنم دارم رو تو پديده گذاشتم و از روز اول با اين فرض وارد پديده شدم كه اين سرمايه رو اصلا ندارم !
حتي ذره اي شك و ترديد به پديده ندارم.
ميخوان اين همه ساخت و ساز رو چكار كنن ؟ تخريب ؟ جلوگيري از ساخت ؟
موی سفید
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
عزیز دل سهام پدیدهو تبرک شیوه نوین گولدکویست است لطفا بر جهالت خود اصرار نکن
ناشناس
UNITED STATES
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۹
با این خبر و ترس سهامداران این سهم بادکنکی از ورود سازمان بازرسی کل کشور در این قضیه و هجوم برای فروش، سقوط آزاد قیمت سهام آن در راه است. به قول تبلیغات سهم: " خبرهای خوب در راه است..." !!
ناشناس
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
من که همین امروز سهام پدیده رو میرم بفروشم.چون حوصله استرس و اضطراب ندارم.
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۵
خیلی جالبه که چی شده شما اینقدر واسه سهام دارای پدیده نگرانی؟؟؟؟
به نظر من تا دیر تر نشده شما هم یه کم از این سهامو بخر . از ما گفتن بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۳:۵۲
یادم به عرضه های اولیه و قطع شدن یکدفه ای سیستم که میفته دیگه اگه تکه تکه بشم هم به بورس برنمیگردم
جودوکوویرجینین داشکینی ساکارتو از ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۴
تنها یهم های مطمئن پدیده و تبرک هستن تمام خخخخخخخ این دولت نمیخاد مردم از راه مفت پول دریارن اینو تو گوشتون فرو کنین
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۵
كجاى كارهايى كه رئيس سازمان بازرسى گفته خلاف هست
چرا افزايش قيمت سهام فساده
ايا تبليغات خلافه
ايا برند سازى با تبليغات و محاسبه ارزش برند در قيمت سهام خلافه
دولت انقدر در حمايت از بورس ناتوان بوده كه ميخواهد با ايجاد جنگ روانى عليه پديده جلوى ريزش بيشتر را بگيرد
البته درسته كه در ايران اجازه رشد بخش خصوصى داده نميشود
رمضاني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۱
"هيچ بادوطوفاني نميتواندمانع كاروتلاش ما شود."...پديده شانديز
شاهد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱
اقا هر چه داد مي زنيم به جايي نمي رسد ----بانك مهر اقتصاد ----------- 4 سال و نيم است كه پول ما را برده و هر ماه قراره پذيره نويسي كنه .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷
بهتره به وضع سهامهایی که یکسال بسته شده وباعث شده سرمایی مردم بلوکه بشه رسیدگی بشه باورکنید پدیده 5سال دیگه بذارن کارکنه ایران رو آبادمیکنه مگر چکارکرده کارش آبادکردن کشوره ولی این بورس درپیتی چی ؟فقط بارانتهای اطلاعاتی یک عده میلیاردرشدند ولی خرده سهامدارانی مثل من روبدبخت کرد وکسی هم نیست که رسیدگی بکنه
saman
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰
سلام.....وقتی رییس سازمان بازرسی از پدیده بعنوان فساد بزرگ مالی یاد کرده پس بزودی فرو می ریزد....توصیه میشود اونایی که نفروختند زودتر بفروشند...نشانه های زلزله را جدی بگیرید
محمود چ
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
اولا زلزله قابل پيش بيني نيست
ثانيا زلزله خونه هاي سست را خراب ميكنه نه خونه هايي كن بنيانشون محكمه
تا آخرين ريال ته جيبمون پاي پديده ايستاده ايم
ناشناس
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
محمود چ ببین لج بازی نکن پسر.به فنا میره سرمایه ات.ببینم اگه پدیده رو ببندند و غیرقانونی اعلام بشه فکر میکنی رئیس و روسا میان دم خونه شما و پولت رو میدن؟نخیر شما گریه میکنی و اونا در سواحل کالیفرنیا درحالیکه مشغول حمام آفتابند به سادگی شما خواهند خندید.همین الان هم میخوان پروژه رو بفروشن و در بروند.
ebi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
بنظر شما آیا این شرکت 21هزار میلیارد تومان میارزد .آیا شما پروزه را دیده اید.آیا میدانید ارزش روز بانک صادرات فقط4.6هزار میلیارد تومان است و شاید بتوان گفت فقط ارزش ساختمان سپهر تهران اون از کل پروزه پدیده بیشتر میارزد .
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
از سال 88 تا الآن از این حرف و حدیث ها برای پدیده زیاد بوده
هر وقت شرکت های سهام دیگه هم مثل پدیده از 8 صبح تا 10 شب حتی جمعه ها آماده خرید سهام از سهامدارهاشون بودن اونم به همون قیمت روز که می فروشن اونوت مردم از اونها هم استقبال می کنن
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
باسلام وقتي اين اقا كه ميگه ريس بازسي كشوره جرات اسم بردن از يك شركت نداره وخيلي گنگ حرف ميزنه پس هر كاري ميخواهين بكنين ولي اگر نميتونين ساكت بشين
محمود چ از مشهد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
با سلام
اينجانب تا آخرين ريال ته جيبمو براي خريد سهام پديده سرمايه گذاري ميكنم
چونكه
همچنان خبرهاي خوب در راه است
شماهم مي توانيد با پديده همراه شويد
وعده ما يكشنبه هفتم دي ماه 93
strong
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
عمو هستم
چطور حبابی که تو بورس با تقاضای بیش از حد واسه سهام ایجاد میشه و هیچ تکنیکی توجیهی براش نداره قیمتش مربوط و قابل اتکاست.
اما قیمت سهام پدیده که با درصد پیشرفت کار پزوژه بالا میره واسه صاحب نظرای علوم کشاورزی جای بحث داره !!!!!
اگه فرضا" پدیده یک برند باشه باید بدونیم یک برند برتر که نه ی ملت ی جهان میشناسنش واسه خودش ارزش و اعتباری داره
باید بدونیم و لمس کنیم بها و ارزش پدیده چیزی ماورای این حرفاست
به نظر بنده پدیده افتخاری برای ایران و ایرانی رقم زده و ما باید جهت تحقق آرمانهاش همراه و همگامش باشیم.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
ما تااخرین قطره خون با شرکت پدیده همراه هستیم و الان هم یکی ازکلیه هامو فروختم سهام پدیده خریدم که حرفمو ثابت کنم
ناشناس
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۲
چند فروختی زودتر می گفتی با سهامم طاق میزدم
ناشناس
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
اینجوری داداش داری خودت رو تیکه پاره میکنی واسه پدیده، قطعا جزو هیات مدیره اش هستی.اینجوری مردم رو داری تشویق میکنی بیشتر به دام شما بیافتند و بعدش با پول مردم بری صفاسیتی.
مهدی
UNITED STATES
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
سلام ???آخه تاکی میخوان این شایعات رو ادامه بدین خسته نشدید پدیده مثل نهال بود که مردم وحاج محسن پهلوان تبدیل به درخت چنار کردن دیگه فایده نداره من قبلا تو بورس بودم هنوز که هنوز دارم قسطهای عقب افتاده رو میدم !!!!!!!!ولی با سرمایه گذاری درپپپپپپدییییییده ه ه ه نتیجه خوبی گرفت .خودتون خسته نکنید دیگه فایده نداره (همچنان خبرهای خوبی در راه است...)
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
قدیما هر کس به چیزی اعتراض داشت تو مجلس پهلوی از نخست وزیر حق حساب میخواست تا با طرح موافقت بشه،ا،
mahdi
UNITED STATES
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
سلام خدمت خانواده پدیده .دشمنان پدیده بدانن که ما تا ریال آخر جیبمون روواسه آبادی پدیده خرج میکنی شایعات همیشه بوده هست ولی پدیده با نسیمی تمامی گردوغبار کنار زده اگر بخوان دوباره بعضی ها مشکل ساز بشن بهتون قبول میدم طوفان که هیچی سونامی دیگری حاج محسن پهلوان بر پا میکند .........دوشمنان پدیده منتظر عواقب کارتون باشید طوفان نزدیکست?????
ناشناس
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
آخه تو از آمریکا داری واسه چی جو میدی؟کدام طوفان؟آره راست میگی وقتی سهام یازده تومنیتون شد کاغذپاره نگی کسی بهم نگفتا.
بابک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵
تنهاسایتی که این خبروگذاشته فقط بورس نیوزه!توهیچ خبرگذاری دیگه ایی این خبرنیست پس صددرصددروغه!محسن پهلوان ازسهامداراش حمایت میکنه اینوثابت کرده وهیچ کس نمیتونه کاری بکنه.به شایعات توجه نکنید.
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵
معمولا اگر سهمی در ایران کاملا قوی و سود ده هم که باشه با حرف و خبرهای عجیب و شاید هم دروغ ارزش سهم رو پایین میارن . من نمیگم پدیده کلاه برداریه اما شاید بهتر باشه واسه ریسک کمتر یه چند ماهی سهم رو فروخته و بعد از چند ماه و فروکش زوم شدنها به این سهم دوباره خریداری کرد . به هر حال شنیده شده که تا اخر اردیبهشت 94 ممکنه ارزش هر سه م به 21000 تومان برسه اما این در حد یه شایعست و تایید نشده
رامین رمضانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷
به خاطر این خبر کذب هم که شده پدیده یک حال اساسی به سهامدارانش خواهد داد! یاشاسین پدیده یاشاسین حاج محسن پهلوان
شاهین از مشهد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰
متاسفانه خیل مخالفان پدیده ای غیر مشهدی و غیر کیشی هستند.اگر این آقایون یکبار هم که شده از پیشرفت کاری این پروژه های بزرگ یه سری میزدند اینقدر قضیه روند فروش سهام پدیده رو بزرگنمایی نمیکردند.
از قلب پدیده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
من مثل چندین هزار نفر دیگه تو پدیده کار میکنم و هر روز پیشرفت پروزه را میبینم ، تو این شرایط بد اقتصادی باید دست امثال پهلوان مقدم را طلا گرفت که با پول خود مردم باعث اشتغال زایی شده اند ، مطمئنم که هیچکدام از مغرضین از جمله همین اقای دادستان بجز فک و فامیلای خودش کس دیگه ای را به سر کار نبرده و هیچ نقشی در اشتغال زایی کشور نداشته اند . سهام دارهای پدیده با علم به همراهی در یک پروژه ملی سهام خریده اند و هدفشان کمک به رشد کشور است و قطعا از پدیده حمایت میکنند ، بر خلاف بازار بورس که محل تجمع رانتها و باندهای بزرگ شده که فقط موج سازی میکنند تا پول مردم را در کیسه خودشون بریزند . خودم شاهد بودم که یک بورس باز چطوری با ارتباطات خاص با اتاق شیشه ای بورس صفهای خرید و فروش غیر واقعی میساخت و سودهای میلیونی می برد . ضمنا تا یادم نرفته بگم پدیده افتخار تک تک مشهدیهاست و کور بشه چشم اونایی را که نمیخواهند رشد پیشرفت گردشگری و زیارتی بزرگترین شهر مذهبی جهان را ببینند
مشهدی
CANADA
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰
book value پدیده 242 میلیارد تومان می باشد و market value ان با قیمت سهام 12000 تومانی برابر با 24000 میلیارد تومان است. یعنی صد برابر book value.

خریدار سهام پدیده به این قیمت یک قمار باز به تمام معنا احمق است که کل پولش را دارد اتش می زند. مثل این است که یک پراید را بجای 20 میلیون تومان ، دو میلیارد تومن بخری و بخواهی سود کنی.

تعصب نابخردانه و جهل بینش اقتصادی و طمع زندگی بی زحمت آفت همیشگی ملت ایران بوده و هست.

و احسنت به دوست خوبم حاجی پهلوان، که خوب از این ضعفها به نفع خود استفاده برده است.
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۳
واقعا متاسفم واسه آن دسته از افراد که فساد بورس وبانکها رو به گردن پدیده میندازندتا ذهن ها منحرف شود پدیده استوار ایستاده و ما سهام دارها پشت سرش ایستادیم تو کور شود چشم یک عده بزدل
عزیز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
من که در بورس سهام خریدم همزمان سهام پدیده راهم خریدم نتیجه :بورس از کل سهام 70 درصد ضرر شد ولی پدیده خدا عمرشون بده که برای آبادی کشور وکار جوانان وووووو.......هم سودداشته وهم افزایش سهام من از بورس ونظارت وبررسی وآمار وتحلیلهاشان بسیار متضرر شدم وخدا ازشون نگذره
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
چون مردم هجوم اوردند به سمت پديده و بدليل ريزش هاى بورس اين جنگ روانى را عليه پديده راه انداختند
باور كنيد فايده نداره
اين شركت با مديريت قوى يك استثنا در توسعه زيربناهاى سياحتى همچنين جلب اعتماد مردم است
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
چقدرحال وهوای شرکت های هرمی را به یاد ادم میاره یعنی اینم میتونه نوع دیگرش باشه ؟
یک منبع آگاه
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
شک نکنید در یک ماه آینده سهامداران پدیده که دارن اینجا در کامنتها ویراژ میدن به گریه خواهند افتاد.
تيز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
پديده = پريده = پول مردم !

واقعا آفرين به خودم كه جمله درست و با معني دقيقي گفتم.... شعر زيباي من اين است در گوش دل فرو كن جان برادر ، نابرده رنج گنج ميسر نمي شود جز با دوز و كلك يك شبه كسي پولدار نميشود !

همه با هم تكرار كنيد همه جا بگيم :
پديده = پريده = پول مردم !
يا
پديده = چسبيده = به پول مردم !

!

جالبه واقعا چقدرم طرفدار ابكي داره اين پديده.... مسعولان سراغ شما هم مياييند به زودي ....
سروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
با سلام به بورس نيوز
من نه سهام دارم و دفاع از شركتي ميكنم
شما لطف كنيد تحقيقات كامل رو صحبتهاي جناب اقاي سراج بنماييد بعد مطلب بگذاريد
در سايت اداره بازرسي كل كشور مطلبي با اين متني كه شما گذاشتين وجود ندارد وبسيار مغايرت دارد
لطف بفرماييد سند اصلي سخن ايشان كجا نوشته شده است
اعلام نظر بفرماييد
با تشكر وخسته نباشيد خدمت شما
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
خبرهای بدی در راه است...
امیران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
قابل توجه تمامی سهامدارن غیر از پدیده فرصت رو از دست ندهید و تا قبل از برگزاری مجمع فوق العاده شما هم جزو سهامداران پدیده شوید و از خبرهای خوب ان لذت ببرید نه اینکه .......
ناشناس
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
چرا عاقل کند کاری که به بار آرد پشیمانی.
ما به همون نون پنیر بورسی راضی هستیم.چلوبرگ سلطانی پدیده و بوی کبابش ارزونیتون.پول نمیدیم بهتون.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
همچين با مغز بايد بخوره زمين كه بشه همون 100 تك يك تومني اوليه تا حال مديرانش جا بياد اونوقت شايد ارزش فكر كردن داشته بالشه ! و الا فقط يه كارخونه سيمان مثل سپاها يا هرچي ديگه تو بورس چنان ارزشي دارن كه بيش از از چندين هزارتومانه ميشه به خوبي حساب كتاب كرد ولي طبق سياستهايي بايد زير ارزش معامله بشن در قيمت 160-تا200 تومن ! نه اينا بلكه اكثر نمادها همينطورن ... ساخت و ساز و زمين امكانات و... همه نمادها دارن كه ارزششون از هزاران پديده بيشتره فقط الكي سفته بازي شده و رفته بالا مسخره كردين شعور ملت رو ... يهو هم ميريزه پايين هيچ كس جوابگو نيست....
حسن حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
سلام این ذات انسان است که درکدام جایگاه قرارگرفته وچگونه قضاوت می کند انکه سهام دار پدیده است چون تا این لحضه هیچ اتفاقی نیفتاده از آن دفاع میکند اما اگر از فردا ورق برگردد همین سهامداران فعلی اشک تمساح میریزند واز دولت می خوان که جوابگوی ضرر وزیانشان باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶
سهام پدیده آخرسال بالای 16000 تومان
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴
با سلام به همه پدیده ایها
متاسفانه این ملت مثلا اسلامی اصلا حاضر نیست مردم رو خوشحال ببینه چطور به بانکها گیر نمیدین که وامهای 30 درصد به بالا میدن اینا از لحاظ شرعی درسته نزول نیست یا دارین خودتونو گول میزنین آقای محترم بازرسی اگه قرار باشه روزی پدیده زمین بخوره این 30000 هزار شاغل رو تو میخوای نون زن و بچه هاشونو تامین کنی یا این مملکت اسلامی


اگه حاج محسن هم داره میلیاری سود میکنه ولی همون مقدار و بیشتر هم دارن از کنارش میخورن هم سهامداراش هم اشتغال زاییش و هم آبادنی کشور و هم بخث توریستی ولی جناب آقای بازرس شما برای کشور چکار کردین

من یه کارمندم یک میلیون و 200 دارم حقوق میگریم 750 هزار دارم اجاره میدم بخدا دارم با پدیده زندگیمو میچرخونم ولی بخدا ما پدیده ایها تا آخر وایستادیم من با پدیده تونستم ازدواچ کنم با پول کارمندی شما من نمیتونم شکم زن و بچمو فقط سیر کنم به فکر مردم باشین
ناشناس
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
عموجون هنوز گرمی نمی فهمی که بدبخت دارن پول خودت رو بعنوان سود بهت میدن.از فردا اگر سهمت رو خریدن هرچی میخوای بیا بگو.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۲
بزودی 30 هزار سهامدار پدیده همگی شاکی قوه قضاییه ودولت میشوند

چرا گذاشتید ما را فریب بدهند

چرا گذاشتید نادانهایی چون ما فریب بخورند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹
سلام دوستان. من خودم سهام دار پدیده هستم. البته سه سال. توی این چند وقته زیاد شنیدم. باید اعتراف کنم چیزی حدود تقریبا 20% الی 30% از قیمت کاذب هست. اما بورس ایران هم خداییش قمار خونه هست. مثلا در تابستون 92 وقتی خبرهایی مبنی بر احتمال برداشته شدن تحریم ها بود. سهام ایران خودرو 170/180 تومانی با 20 تومان ضرر پیش بینی شده ... در مدت کمتر از یک ماه شد 380 تومان. چرا؟؟؟؟ فقظ عرضه و تقاضا؟؟؟؟ پس بورس با گوجه فروش سر محله مون که تا میبینه گوجه تو بازار کمه از 3000 تومان میکنه 10.000 تومان فرقی داره؟؟؟!!!!
حسام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
بسه ديگه بورس نيوز خسته شديم آقا ما من شخصا پولمو هديه ميدم ب محسن پهلوان شما چيكار داري ب پول مردم؟؟؟؟
اگ اين كار غير عقلاني هست پس شاخصي ك از 30 هزار به 90 هزار ميره و يك سره تبليغ كرديد پول مردمو بكشيد تو بورس و يكدفعه سقوط كرد عقلانيه؟؟؟
شما اگر نگران پول مردمي برو اون بورستو درست كن ك يك ساله زيان ده شده
امیر
ROMANIA
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
ولی خودمونیم تاحالا فکرکردین چندتاپاساژتومشهدساخته ودارن میسازن مگه چقدجمعیت داره مشهدبه هرنفریک مغازه میرسه
مرتضی کامیار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
آخه یکی نیست بگه بانک صادرات با اون همه سرمایه 100 تون و انوقت یک شرکت کوچک مثل پدیده 11000 تومان اگه راست میگن و اونقدر میرزه بیاد تو بورس تا قیمتش رو مردم تعیین کنند نه اینکه پشت سر خودشون الکی سهم رو بالا ببرند
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳
دوستانی که پدیده دارند، انشاالله همه با هم سود کنیم. شرکت های بورسی یا پدیده فرقی نمیکنه. تو بورس هم شرکت هایی هستند که زیان ده هستند و اوضاع مناسبی ندارند. و مسلما این گونه شرکت ها خیلی از افراد را متضرر و بیچاره کرده اند. و افرادی هم که سهام این گونه شرکت ها را خریده اند یا اصلا به اوضاع و اطلاعات شرکت توجه نکرده اند و یا دچار تحلیل اشتباه و خطای محاسباتی شده اند.
تا جایی که اطلاع دارم سهام شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز به سهامداران فروخته می شود. تعداد سهام شرکت ابنیه 1.5 میلیارد سهم است که با قیمت 11000 تومان ارزش بازار آن 16.5 هزار میلیارد تومان می شود. این به این معنی است که پدیده از همه شرکت های بورسی و فرابورسی به غیر از هلدینگ خلیج فارس بزرگتر است. آیا این واقعیت دارد!؟
همچنین این ارزش بازار 2برابر وبملت، سه برابر وصندوق، 4 برابر بانک های صادرات و تجارت و حدود 1.5 برابر غول هایی همچون تاپیکو، پارسان، وغدیر و فولاد مبارکه می باشد.
آیا این عددها جای تامل ندارند؟
مهمترین عامل ارزش گذاری هر سهم سود آن شرکت می باشد که شرکت های نامبرده همگی از آن برخوردارند و همگی P/e زیر 5 دارند. پدیده یک شرکت در حال رشد و توسعه است و باید با P/e انتظاری آن را ارزش گذاری کرد. آیا انتظار این وجود دارد که پدیده وقتی به بهره برداری رسید P/e مورد انتظار(حدود5) را داشته باشد؟
ارزش گذاری یک شرکت بر مبنای ارزش روز دارایی های آن یک اشتباه محاسباتی محض است که سفته بازها گاهی برای باد کردن یک سهم از این تحلیل آبکی استفاده کرده و به خورد خریداران می دهند..
امیدوارم پدیده به عنوان یک شرکت بزرگ در صنعت گردشگری که یک صنعت سبز محسوب می شود موفق باشد و سود عملیاتی سالانه 2000 تومانی ایجاد کند و سهامداران آن زیان نکنند چرا که همه آنها هموطنان و احیانا خواهر، برادر، همسایه و یا فامیل های ما هستند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
زنده باد پدیده.......من سهام دارشم وتاحالا کلی سود کردم که اگر تو بورس پولمو می اوردم هرگز چنین سودی گیرم نمی امد
ناشناس
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
بله زنده یاد پدیده شرکت خوبی بود ولی خدا رحمتش کنه.چون دودمانش با اینهمه فساد مالیش برهواست.
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
دارین مشاهده میکنین که قیمت جهانی نفت رو به کاهشه و دولت باید بدنبال راههای مناسبی برای کسری بودجه باشه چندروزیه دارن خدمت سربازیو میفروشن ،تو این وضعیت توسعه صنعت گردشگری و جذب توریست خیلی میتونه به مملکت کمک کنه که پروژهای
پدیده مصداق بارز توسعه گردشگریه
پدیده برقراره همیشه
ساقه از ریشه جدا نمیشه
اسرا
RUSSIAN FEDERATION
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱
باسلام خسته نباشی راهنمای بفرماید چطور سهام بخرم