بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲
مدیر امور مالی شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق عنوان کرد:

اجرای پنج پروژه در سال 94/انعقاد قرارداد جدید یکی از مهمترین برنامه های "ثشرق"

شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق اجرای پنج پروژه همچون مسعود رواق، سعادت، نگین و بهارستان را برای سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه 94 در نظر گرفته است.
کد خبر : ۱۴۰۲۷۸
نویسنده :
جمشیدی
شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق اجرای پنج پروژه همچون مسعود- رواق، سعادت، نگین و بهارستان را برای سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه 94 در نظر گرفته است.

مدیر امور مالی شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: پروژه های مسعود و سعادت که به ترتیب پروژه های مسکونی و نیز مسکونی تجاری هستند طی سال آینده به طور کامل اجرایی می شوند و مراحل ساخت پروژه رواق در پایان سال 94 به اتمام می رسد. همچنین پروژه های نگین و بهارستان طی پایان سال 94 به بهره برداری می رسند.

علیرضا سیف زاده به درآمدهای برآوردی "ثشرق" طی سال مالی جاری اشاره کرد و ابراز داشت: بخشی از درآمدهای این مجموعه از محل فروش طرح های امید، یاس و کوهسنگی که مراحل ساخت آنها به اتمام رسیده، محقق خواهد شد و همچنین پیش فروش تعدادی از واحدهای پروژه های مسعود و سعادت طی سال جاری انجام می گیرد.

وی به پروژه های جدید در دست بررسی مجموعه اشاره کرد و گفت: این شرکت در حال بررسی چند پروژه و گزارش توجیه اقتصادی آن است، به گونه ای که انعقاد پروژه جدید طی امسال یکی از مهمترین برنامه های "ثشرق" به شمار می رود که البته تحقق این امر آثار مثبتی بر وضعیت سودآوری مجموعه طی سال مالی جاری در پی نخواهد داشت و در بودجه سال آینده لحاظ می شود.

مدیر امور مالی شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق در خصوص نحوه تأمین هزینه های اجرای پروژه های در دست ساخت عنوان کرد: بخش عمده ای از منابع مالی مورد نیاز از محل درآمدهای حاصل از فروش و پیش فروش واحدهای ساختمانی و نیز دریافت تسهیلات بانکی تأمین می شود، به گونه ای که با توجه به دریافت وام بانکی 30 میلیارد تومانی از بانک سامان و دریافت قسط آخر آن طی 25 شهریور ماه امسال بخشی از هزینه ها از این محل فراهم می شود.

علاوه بر این، این مجموعه امسال نیز همچون سال گذشته تسهیلات مشارکت مدنی از بانک مسکن اخذ می کند که این وام نیز با توجه به درصد پیشرفت پروژه های در حال ساخت به حساب شرکت واریز می شود.

سیف زاده پیرامون برنامه های "ثشرق" جهت اجرای برنامه افزایش سرمایه تصریح کرد: برنامه افزایش سرمایه به طور قطع پس از تعریف پروژه جدید و تهیه گزارش توجیهی آن اجرایی خواهد شد و مراحل اولیه اجرای آن توسط شرکت پیگیری می شود. چراکه به نظر می رسد یکی از راه های آسان تأمین مالی انجام پروژه های ساختمانی شرکت های فعال در بورس، اجرای برنامه افزایش سرمایه است. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که در حال حاضر این مجموعه برنامه ای در این خصوص در نظر ندارد و اجرای آن منوط به انعقاد قرارداد جدید است.

وی در خاتمه به افزایش قیمت نهادهای ساخت اشاره کرد و اظهار داشت: قیمت فروش مصالح ساختمانی در حالی متناسب با نرخ تورم افزایش یافته که تداوم رکود حاکم بر بازار مسکن موجب شده تا درآمدهای حاصل از فروش واحدها و هزینه های ساخت پروژه ها نزدیک به هم باشد و برآیند این دو متغیر اساسی آثار مثبتی بر وضعیت سودآوری شرکت اعمال نکند. این در حالی است که پیش بینی می شود تا وضعیت بازار مسکن تا پایان امسال به همین منوال پیش رود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهامدار
UNITED STATES
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱
يك ماه ديگه گزارش3ماهه اول ميده با پوشش56% و پي برايي3.7مرتبه اونوقت سهم 2%منفي در 175ميفروشند
سخت آژند هم با پي برايي30واحد صف خريد