بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
تهران- ایرنا- محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه اعلام کرد: دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 در سطح معاونین صورت می گیرد.
کد خبر : ۱۴۰۳۲۱

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، رییس هیات مذاکره کننده هسته ای ایران سه شنبه شب در حاشیه کنفرانس بین المللی جهان علیه خشونت و افراطی گری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره زمان و مکان و سطح مذاکرات دور بعدی میان ایران و 1+5 افزود: دوستان ما در حال تعیین تاریخ در ماه دسامبر هستند ؛ برای مذاکراتی که قاعدتا باید در سطح معاونین صورت بگیرد.

ظریف اضافه کرد: بعد هم این گفت و گوها ادامه پیدا می کند تا ما به نتیجه برسیم.

وی تصریح کرد: ما همواره گفته ایم که در صورتی که اراده سیاسی وجود داشته باشد و زیاده طلبی نباشد همان طور که رهبر معظم انقلاب هم به صراحت فرمودند آمادگی داریم راه حل منطقی ، عادلانه و معقول را بپذیریم.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: همچنین در مقابل هر حرکت زورگویانه و تحمیلی نه تنها مقاومت می کنیم بلکه آن حرکت را محکوم به شکست می دانیم.

ظریف در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا کاترین اشتون به عنوان نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات ایران و 1+5 تغییر می کند و فدریکا موگرینی جایگزین وی خواهد شد گفت: این تصمیم را باید اتحادیه اروپا بگیرد؛ ما خبرهای متفاوتی را در رابطه با نقشی که خانم اشتون و خانم موگرینی ایفا خواهند کرد شنیده ایم.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: رژیم صهیونیستی با بحران زنده است و برای ادامه سیاست های اشغالگرانه خود نیاز به بحران دارد و برای این است که همیشه تلاش در جنگ افروزی، بحران سازی و جلوگیری از راه حل داشته و همین نقش را در پرونده هسته ای ایران بازی کرده است کما اینکه در دو روز گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت و گوی ویدئویی خود با مرکز صهیونیستی در آمریکا همین حرف را زد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اظهارنظر نخست وزیر رژیم صهیونیستی که اعلام کردند ما نگذاشتیم ایران به توافق نهایی دست پیدا کند گفت: افتخار بزرگی برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی است چرا که این رژیم و نخست وزیرش با بحران زندگی می کنند و نیاز به بحران و جنگ افروزی دارد تا بتواند چهره پلید سیاست های اشغالگرانه، نقض حقوق بشر و سرکوب و کشتار مردم فلسطین را در پشت تصویر غیرواقعه بینانه پنهان کند و این حرکتی است که این رژیم همواره از خودش نشان داده و هیچ تازگی ندارد و بعید می دانم متوقف شود.

وی در مورد کنفرانس بین المللی جهان علیه خشونت و افراطی گری نیز گفت: اجلاس بسیار خوبی بود و گفت و گوهای خوبی بین وزرای خارجه صورت گرفت و این، نخستین جلسه ای بود که به صورت سه جانبه گفت و گو می کنیم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: عراق و سوریه بزرگترین قربانیان کنونی حرکت تروریستی افراطی در منطقه هستند ونیاز است که برای مبارزه با این پدیده شوم هماهنگی داشته باشند.

ظریف ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که از ابتدا در کنار مردم سوریه و عراق بوده آمادگی دارد در این هماهنگی حضور داشته باشد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر