بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
کد خبر : ۱۴۰۳۳۹
دادگاه پسر جواني كه به دليل مقاومت خواهرش براي ازدواج مجدد، او را به شكل فجيعي به قتل رسانده بود، برگزار شد.

به گزارش اعتماد، پنجم فروردين ماه امسال بود كه به دنبال تماس‌هاي مردمي با فوريت‌هاي پليسي 110، پليس در جريان وقوع يك فقره قتل قرار گرفت و به سرعت تيمي از كارآگاهان را براي بررسي موضوع به محل مورد نظر اعزام كرد.

پيكر بي‌جان زني ميان‌سال كه در كنار خيابان افتاده بود نخستين صحنه‌يي بود كه ماموران با حضور در صحنه جرم با آن روبه‌رو شدند. تحقيقات اوليه تيم پزشكي در صحنه جرم از جسد مقتول نشان مي‌داد كه زن ميان‌سال ساعت‌ها پيش به علت خفگي به قتل رسيده و در كنار جاده رها شده است.

به اين ترتيب جسد به پزشكي قانوني انتقال يافت و همزمان تحقيقات ماموران براي شناسايي هويت زن ميان‌سال آغاز شد. بررسي‌هايي كه با موفقيت چنداني همراه نبود و آثار به هم ريختگي در صحنه جرم نشان مي‌داد كه قاتل با نقشه قبلي، تمامي مدارك شناسايي مقتول را به سرقت برده است.

با اين حال پرونده با كندي پيش مي‌رفت كه رجوع پسري جوان به پليس آگاهي، باعث فاش شدن هويت مقتول شد. پسر جواني كه با ثبت شكايت خود در پليس آگاهي ماموران را در جريان مفقود شدن 20‌روزه خواهر 50ساله‌اش قرار داد.

همزمان كارآگاهان با رجوع به بانك اطلاعاتي خود موفق به دستيابي به سرنخ‌هاي مهمي از هويت مقتول شده بودند به گونه‌يي كه مقايسه اطلاعات به دست آمده با اظهارات شاكي جوان، شكي باقي نمي‌گذاشت كه مقتول همان زن 50 ساله‌يي است كه 20 روز است از او خبري در دست نيست.

به اين ترتيب تحقيقات از خانواده مقتول آغاز شد كه در جريان آن پرده از جنايتي هولناك فرو افتاد. در حالي كه تحقيقات ماموران از خانواده زن ميان‌سال ادامه داشت خواهرزاده مقتول به پليس آگاهي مراجعه و ادعا كرد كه چند روز پيش، مدارك شناسايي و طلا و جواهرات خاله‌اش را در خودروي دايي‌اش ديده است. ادعايي كه به سرعت دستگيري برادر مقتول را به عنوان متهم اصلي پرونده به دنبال داشت.

 در حالي كه تمامي شواهد از وقوع قتل به دست برادر خبر مي‌داد اما متهم به انكار دست داشتن در قتل زن ميان‌سال ادامه مي‌داد اما وقتي با مدارك شناسايي خواهر خود كه پس از عملي كردن نقشه قتل خود آنها را به سرقت برده بود، لب به اعتراف گشود و به قتل خواهر خود اعتراف كرد.

 قاتل در اعترافات خود، مقاومت خواهرش از ازدواج مجدد را عامل اصلي قتل عنوان كرد و گفت: به خاطر اختلافاتي كه با خواهرم داشتيم روز حادثه يك نوشيدني مسموم تهيه كردم و به خانه خواهرم رفتم و از او خواستم تا براي صحبت در خصوص برخي اختلافات، سوار ماشين من شود. زماني كه خواهرم نوشيدني مسموم را نوشيد، بيهوش شد و ازحال رفت.

گوش سپردن به اعترافات متهم، بدون كشيدن تاسف‌هاي پي در پي امكان پذير نبود. او ادامه داد: وقتي خواهرم از هوش رفت، گردنش را به صندلي بسته و به سمت جاده تلو حركت كردم. پس از رسيدن به جاده تلو و اطمينان از مرگ خواهرم، جسد را از ماشين بيرون انداختم و به خانه خواهرم 
رفتم و طلا و جواهرات و مدارك شناسايي وي را نيز سرقت كردم.

 با اعترافات صريح متهم پرونده براي رسيدگي به شعبه 113 دادگاه كيفري ارجاع شد كه پس از رضايت خانواده، پرونده از نظر جنبه عمومي مورد بررسي قرار گرفت و صدور حكم به جلسه بعدي دادگاه موكول شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر