بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
اهواز - ایرنا - معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشوربا اشاره به حادثه بامداد امروز جمعه در اطراف کربلا، گفت:زائران ایرانی در سلامت کامل هستند.
کد خبر : ۱۴۰۴۲۲

'ناصر چرخ ساز' روز جمعه در جریان بازدید از مرز چذابه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این حادثه شش خمپاره در اطراف کربلا منفجر شد که در مناطق شهری نبود و بنابر گزارش منابع مطلع دراین حادثه یک نفر کشته و چهارنفر مجروح شده اند که ایرانی نیستند.

وی همچنین با اشاره به بازگشت زائران طی امروز و فردا از مرزهای کشور از افزایش تعداد پایگاه های امداد و نجات در حد فاصل مرزهای شلمچه، چذابه و مهران به مراکز استان های خوزستان و ایلام خبر داد و افزود: از آنجا که احتمال افزایش حجم تصادفات در این محورها وجود دارد، تمام پایگاه ها در آماده باش کامل قرار دارند.

چرخ سار گفت: به عنوان نمونه پایگاه های امداد و نجات سمت مهران تنها دو مورد بود که هم اینک 14 پایگاه در مسیر پایانه مرزی تا خود ایلام دایر شده، و این اقدام در دیگر مسیرها نظیر چذابه و شلمچه نیز انجام شده است.

معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور همچنین از افزایش تعداد چادرهای امداد و نجات به 200 دستگاه در مرز مهران خبر داد و ادامه داد: یک بالگرد نیز از امروز در مرز چذابه مستقر می شود که با این اقدام تعداد بالگردهای جمعیت هلال احمر در مرزهای خوزستان به سه فروند می رسد تا مدت زمان جابجایی مصدومان احتمالی در کمترین زمان انجام شود.

وی از اعزام 25 دستگاه خودروی امداد و نجات برای نخستین بار با 60 امداد گر از سوی ایران به عراق خبر داد و گفت: این گروهها مسیر نجف تا کربلا را پوشش می دهند و برای استقرار امداد گران و معاینات پزشکی زوار بیمار، شش موکب درمانی دایر شده است.

چرخ ساز اضافه کرد: تعامل خوبی با کشور عراق داریم؛ به محض ورود مصدوم به این موکب ها،با هماهنگی امور حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران که در عراق فعالیت دارند، این افراد ساماندهی و به نخستین مرکز درمانی انتقال داده شوند.

در سفر معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور که پس از چذابه به سمت مهران انجام می شود رییس بسیج جامعه پزشکی کشور وی را همراهی می کند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر