بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
با تصویب شورای عالی بورس و حکم وزیر اقتصاد:

صالح آبادی رفت فطانت آمد

با تصویب شورای عالی بورس و حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی، دکتر محمد فطانت به عنوان رییس سازمان بورس و اوراق بهادار منصوب شد.
کد خبر : ۱۴۰۶۷۸

با تصویب شورای عالی بورس و حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی، دکتر محمد فطانت به عنوان رییس سازمان بورس و اوراق بهادار منصوب شد.

به گزارش بورس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، اعضای شورای عالی بورس در جلسه عصر دیروز خود، با قدردانی از تلاش های گسترده دکتر صالح آبادی در مدت حدود 8 سال و نیم تصدی ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار و با توجه به انتصاب وی به عنوان مدیرعامل بانک توسعه صادرات، با استعفای صالح آبادی از سمت ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار موافقت و دکتر محمد فطانت را که از سوابق و تجربیات ارزشمند در حوزه بازار مالی برخوردار است، به عنوان رییس جدید این سازمان، تعیین کردنـد.

در حکم وزیر اقتصاد خطاب به دکتر فطانت آمده است: نظر به تعهد، تخصص، دانش و توانمندی‌های ارزنده جنابعالی در بازار سرمایه کشور و در اجرای ماده (9) قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب 1384 و تبصره (1) ماده 13 اساسنامه سازمان و با عنایت به مصوبه (110) مورخ 24/9/1393 شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار، به‌موجب این حکم به سمت ”رئیس هیأت ‌مدیره و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار" منصوب می‌شوید.

سوابق علمی و اجرایی رییس جدید سازمان بورس:

دکتر فطانت که 44 سال دارد، ازجمله دانش آموختگان دوره های اول رشته مدیریت مالی در دانشگاه امام صادق (ع) است که پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد رشته مدیریت مالی از این دانشگاه، تحصیلات تکمیلی را در دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد و در سال 83، در رشته تحقیق در عملیاتاز این دانشگاه مدرک دکتـری گرفت.

سکاندار جدید بازار سرمایه در حوزه مباحث مالی نیز سوابق طولانی مدت و ارزنده ای دارد که از آن جمله، می توان به عضو هیأت مدیره بانک ملی و معاون اعتبارات این بانک، مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل بانک پارسیان، عضو هیأت مدیره بیمه پارسیان و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، قائم مقام مالی و اقتصادی ایران خودرو، مدیرعامل ساپکو، عضو هیأت امنا و عضو شورای سیاست گذاری صندوق بازنشستگی آینده ساز، عضو هیات مدیره هلدینگ راهبران متعلق به شرکت سرمایه گذاری صندوق های بازنشستگی نفت اشاره کرد؛ ضمن اینکه وی سابقه عضویت در هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری متعدد ازجمله سرمایه گذاری سمند و آینده ساز کیش را نیز در کارنامه دارد.

فطانت طی 7 سال اخیر نایب رئیس اول اتاق بازرگانی ایران و فرانسه بوده و از تجربیات و سوابق مناسبی در عرصه فعالیت های پولی و مالی بین المللی برخوردار است که از آن جمله می توان به عضویت هیات مدیره میربیزنس بانک مسکو در روسیه و عضویت کمیته عالی مدیریت شعب منطقه آسیا و خاورمیانه بانک ملی در کشورهای امارات متحده عربی، عمان، آذربایجان و غیره اشاره کرد، از این رو می توان حضور وی در رأس بازار سرمایه را نقطه شروعی برای گسترش روزافزون فعالیت بین المللی بازار سرمایه دانست.

از سوابق علمی و پژوهشی رییس جدید سازمان بورس نیز می توان مواردی همچون تدریس دروس مختلف مدیریت مالی، سرمایه گذاری و بانکداری در دانشگاه های مختلف و نیز راهنمایی و مشاوره ده ها پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری را برشمرد، ضمن اینکه وی ازجمله صاحبنظران در موضوعات فقهی و حقوقی ابزارهای مختلف مالی متناسب با بازار سرمایه به شمار می رود.

فطانت علاوه بر انتشار مقالات مختلف در حوزه مالی و بازار سرمایه، کتاب 'اوراق اختیار معامله'در بازار سرمایه ایران را نیز در سال 1379 تألیف و منتشر کرده است.

در مجموع، بررسی سوابق علمی و اجرایی دکتر فطانت، به عنوان رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار، این امیدواری را در بین فعالان بازار سرمایه ایجاد می کند که با حضور وی در رأس بازار سرمایه، رویکرد توسعه ای بازار سرمایه در عرصه ملی و بین المللی با شتاب بیشتـری ادامه خواهد یافت.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد کریمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
یعنی سهام میره بالا
ناشناس
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
تا زمانی که دست دلالان از بورس قطع نشه همچنان این بازار دچار ناملایماتی است که فقط به نفع همین واسطه‌هاست.
اگر موفق ترین مدیر بورس دنیا هم بورس ایران رو بدست بگیره با وجود دلالان و رانت خواران باز هم سرمایه سهامداران جزء به باد خواهد رفت.
تیرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
چشم و دلت روشن بورس نیوز صالح ابادی چه گلی برسرمون زد که ایشون بزنه
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
دقیقا...اینم فارغ التحصیل دانشگاه امام صادقه..
پالایشگاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
ما سهام داران پالایشگاهی
امیدواریم رییس جدید سازمان بورس
در اسرع وقت به مشکلات این گروه از بازار
رسیدگی کند
با تشکر
ياسر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
خوش آمدي ، فقط هواي سهامدارا داشته باش
مهران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
با این انتخاب مشخص میشود افراد کاربلد و با تجربه زیر بارپذیرش مدیرعاملی بورس نرفته اند.
یاور همیشه مومن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
امیدوارم با اومدنت روند شاخص صعودی بشه
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
ایشا.... این تغییر باعث ورود تفکر تازه و جدید برای رونق بورس و هر چه بیشتر شدن سهم بورس در اقتصاد و پیشرفت کشور شود امیدوارم رئیس جدید با تفاهم با بزرگان بورس و حضور در جلسات هیئت دولت بتونه حق بورس رو بگیره جناب فطانت ما از شما انتظارات زیادی داریم و ازتون حمایت میکنیم
ناشناس
GERMANY
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
درود بر دکتر صالح آبادی خدا پشت پناهت هرجا هستی
رامین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
خوش آمدین. . .
عابد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
چرا وقتی شخصی در جاهای زیادی دارای پست‌های مختلفی بوده است این مطلب را یک امتیاز بسیار بالایی برای او می‌کنیم!؟
لطفا دوستانی که جواب را میدانند بفرمایند.
ناشناس
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
چون افراد کار بلد حاضر به پذیرفتن اینگونه کارهای حساس نیستند لذا برای بالا بردن افراد ضعیف سوابق کاری رو بهانه می کنیم
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
انشااله افکاروعملکرد مثبتی به بازار داشته باشد
راستی چراهمه ی مسولین بورس ازدانشگاه امام صادق ع می ایند
بهنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
دکتر فطانت سلام - امیدوارم شما راه رئیس قبلی را ادامه ندهید وسعی نکنید با شاخص سازی سرمایه سهامدارها را به باد فنا دهید . من وتمام سرمایه گزاران از صمیم قلب برای شما ارزوی موفقیت میکنیم . همه امید ما به شماست
دکتر فطانت
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
با سلام.
از لطف شما سپاس گذارم.
چشم حتماً .
سارا
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
دكتر فطانت مچكريم........
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
هیچ دانشگاه دیگه ای توو ایران نیست؟؟؟؟
مردمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
با شلام وعرض ادب به رئيس جديد و ارزوي موفقيت براي ايشان و با تشكر از زحمات دكتر صالح ابادي و موفقيت در پستهاي جديد .
ابراهیمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
مگه دانشگاه امام صادق چ خبره ها ها ؟؟
هیچ دانشکده مدیرتی و اقتصادی نداریم
ناشناس
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۸
بقیه هستند ولی انگار که نیستند
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
بسیار مردی پخته با تجربه و کار بلدیه اینجور معلومه همه نوع گرمی و سردی رو چشیده انشاءالله که بتونه کنترل بازارو بدست بگیره
ناشناس
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
از سنش پیداست سردی وگرمی رو چشیده ؟؟؟؟؟
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
جناب اقای دکتر فطانت فرد با سلام و تبریک به جنابعالی و تشکر ویژه از سایت بورس نیوز.
امیدوارم که با انتصاب اقای دکتر فطانت که سایقه بین المللی در اتاق بازرگانی داشته اند شاهد افق های ,وسیعتری در عرصه سرمایه گذاری در بورس باشیم . ضمنا استدعا دارم که در مورد انتخاب نفرات تیم همراه جنابعالی با دقت بیشتری از افراد و فعالان با سابقه بازار استفاده شود . تا ارزش واقعی بورس و بازار سرمایه در کشور نمایان شود.
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
چند سال است مگوییم این رفت ان یکی امد نتیجه این رفت امدها نه تنها دربورس درکجا حاصل شده وجواب داده خودشان اعلام کردند مهندسی کرده ایم کارگزار ها در امر خرید فروش انلاین ها دخالت کنند یعنی چه
نعیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
امیدوارم بتواند در اسرع وقت با مدیریت شایسته و کارامد بتواند این قافله شکست خورده که اعضای ان از شهروندان همین مرز و بوم هستند و با اندک سرمایه های خود پا به این عرصه گذاشته اند تا به تولید و صنعت کمک کنند ولی متاسفانه یک سالی هست که جز سرشکستگی و ناامیدی و شرمندگی خانواده و اقوام چیزی ندیده اند را نجات داده و دل جمعی از مردم را شاد کند
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
كل مملكت را بديد به امام صادقي ها خيال ما را راحت كنيد
ناشناس
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
شما هم برو درستو بخون بجای نظر گذاشتن ، اگه میتونی برو امام صادق مدرک بگیر ببینم میتونی
رامین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
خوش آمدین. . .
ژاندارک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
به چهره اش که نگاه میکنم میبینم به افق های دور دست چشم دوخته و یه فکرها یی هم در سر داره فک کنم بخواد یه کاری بکنه ... و میتونه.
احسان امیری کارگزار
UNITED STATES
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
سرانجام دکتر صالح آبادی رفت و فطانت آمد انشالله که برای بازار خوب باشد. صالح آبادی مردی بود که یک ویرانه را بجای بورس از عبده تبریزی در سال 84 تحویل گرفت ، در آن زمان 27 و 28 سال بیشتر سن نداشت و در همان ابتدا بخاطر سن کم منتقدین زیاد داشت هیچکس فکر نمیکرد این جوان 27 ساله بتواند بازار را از آن رکود و عدم اطمینانی که در سال 83 ایجاد شده بود نجات دهد اما این بار قضیه فرق میکرد و او نشان داد همیشه دود از کنده بلند نمیشود و به تدریج اعتماد از دست رفته و رکود را از سال 85 سر سامان داد . البته بازار خود به خود با وعده های توخالی به ثبات نرسید اقدامات زیادی برای این مهم صورت گرفته بود از جمله : 1- بعد از یک ماه که به ریاست سازمان بورس منصوب شده بود سریعا کار خود را آغاز کرد و در اول آذر ماه 84 اقدام‌ به تصویب نخستین قانون بازار اوراق بهادار نمود.2-پس از تصویب این قانون ، فصلی جدیدی با اصلاح دستورالعمل‌ها و اقادم به گسترش ابزارهای مختلف مالی در این حوزه نمود ،3- تصویب قانون بازار اوراق بهادار تهران ،4- تشکیل شورای عالی بورس ، 5- تشکیل سازمان بورس ،6- گسترش نهادهای مالی مختلف ، 7- تسریع در روند اجرای اصل 44 ،8- گسترش بورس کالا ،9- ایجاد صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک،10- راه اندازی بازار فرابورس و بورس انرژی ، 11- راه اندازی معاملات آتی،12- ((فرهنگ سازی در بورس)) و بسیاری دیگر از این دست اقدام‌ها آغاز شد ، قسمت فرهنگ سازی و آموزش بسیار مهم بود نه اینکه صبح از خواب بیدار شوند و مردم را به بورس دعوت کنند بدون هیچگونه آموزشی و حتی بدون اینکه به مجموعه سوالات مختص کد های آنلاین پاسخ بدهند و کد بورسی دریافت کنند. اینها اقدامت ایشان بود بازم بگمممممم؟؟ منتظریم ببینیم دوستان جدید چه برای بازار انجام میدهند. شخص صالح آبادی کارنامه خوبی داشته و میتوان بدون اغراق گفت درخشان ، شاید برخی فقط یک سال گذشته را به یاد داشته باشند اما قضیه این یک سال بسیار پیچیده بود و دست شخص صالح آبادی نبود ، باز هم عبده تبریزی رئیس شورای عالی بورس شد در آذر سال گذشته حدود 2 هفته بعد بازار ریزش و رکود خود را آغا کرد ، در ان برهه که حقوقی ها صف های سنگین فروش را ردیف میکردند برای فروش سهم خود و امکان فروش از سوی حقیقی ها کم بود صالح آبادی قانون محدودیت فروش را برای حقوقی ها در حمایت از سهامدارن خرد حقیقی انجام داد که حقیقی ها بتوانند خارج شوند ، این قضیه گواه این بود که حقوقی های بازار با شخص رئیس بورس رابطه خوبی ندارند ، بگذریم خلاصه ریاست دکتر صالح آبادی هم به اتمام رسید و از نظر من کارنامه بسیار خوبی در این مدت داشت ، هرجا که هست در هر پست مقامی که هست سربلند پیروز موفق باشد.
مینا
GERMANY
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
عشق است علی صالح آبادی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
فردي بااينهمه توانايي را تعجب مي كنم چرا آقايان قبلي از دست داده اند ؟
عقیلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
آقای فطانت فرد سال 87 که ما تو ساپکو (شرکت تامین قطعات ایرانخودرو) بودیم مدیر عامل ساپکو بود آدم فوق العاده خوب و متین و مدیر و مدبری بود اون موقع آقای میثم رضایی تو امور فروش کارشناس مسئول ما بود آقای رضایی هرجا هستی یادت بخیر و امیدوارم سلامت و موفق باشید...
محمداحمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
خوش آمدیداقای فطانت.امیدوارم که بازاربا اومدن شما بازاررشدچشمگیری داشته باشه
سید محسن
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴
خسته نباشی آصالح آبادی
رحمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۷
جناب آقای فطانت ضمن عرض تبریک لطفا مافیا را از بورس بیرون کنید مخصوصا مافیا در سهم چفیبر
فرهاد
-
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۴
با توجه به اینهمه سوابق شغلی بنظر میرسه که ایشان هر چند ماه یک بار شغل عوض کرده، یا اینکه همه این مشاغل را همزمان با هم بعهده داشتن؟ کلا آدمهایی که زود به زود شغل عوض میکنن به یه دلیلی این کار را انجام میدن. دلیلی اینهمه تغییر شغل ایشون معلوم هست؟
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰
سلام دوستانی که پول حق تقدم آهنگری تراکتور سازی را نگرفتند ظاهر دیروز جلسه بوده و قرار شده425 ریال در کل پرداخت بشه یعنی 600 ریال حق تقدم رو فروختند بعد 425 ریال به سهامداران قراره پرداخت کنن حق تقدم از 1400ریال به 600 ریال رسوندن و تامین سرمایه خرید و هزینه تامین سرمایه را از جیب سهامداران پرداخت می کنن 175 ریال کارمزد گرفتن واقعا تو روز روشن جلوی اینهمه سازمانهای ناظر ...................
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲
ز عمل کار براید نه به حرف تا چه پیش اید امید وارم خوش اید.
اسیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۱
صالح آبادی با موی سیاه رفت امیدواریم این یکی با موی سفید ، غرور و رضایت برود.
طاهر
ROMANIA
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۹
سلام: با عرض تبریک و خوش امدگوی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۷
به فرض هم در منصب های بین المللی شرکت داشته ولی مملکتی که از زرشه تحت تحریم های بینالمللی قرار دارد این شخص چه کاری می تواند انجام دهد لطفا ریشه ای فکر کنید و مطالبتان را نشر دهید
مسعود نوری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳
سلام .مبارکتان باشد پست ریاست. امیدوارم همچون یک رئیس دلسوز در عمل از بازار حمایت کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
اخوی مشکل رییس سازمان نبود میدونید مشکل اصلی تو بدنه سازمانه لطفا دقت کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
ناشناس ساعت 16:09 1393/09/25
تو فکر کردی دانشگاه امام صادق کجاست که اینجوری حرف میزنی در مقابل دانشگاره علامه طباطبایی که صفره صفره
اگر نمیدونی بدون که اکثر دکترهای رشته مالی که قدر هستند از دانشگاه علامه مدک گرفتند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
اینم مثل زمانیه که می گفتند احمدی نژاد بره ،روحانی بیاد همه چیز خوب میشه، ولی آیا چیزی تغییر کرد! اینم مثل اون.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
خدا را شكر كه كابوس تمام شد. اميدوارم بازار سرمايه اين بار به دست اهلش سپرده شده باشد.
اینده نگر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
اقای فطاتت ضمن خوش امدگویی مستحضر هستید که تنها کالا یی(اگه اسم سهام را بتوان کالا گذاشت ) طی سالیان متمادی نه تنها گران نشده بلکه سال بسال ارزونتر شده همین سهام شرکتها است. اگر یه سرمایه گزار مثلا بخواهد کارخانه ای شبیه ایران خودرو بسازد با این همه امکانات و املاک و نیروی فنی مهندسی ایا سهم ان کارخانه برایش 300 تومن تمام میشود یا 30000 تومن؟ بله سه هزار تومن . این یک واقعیت هست. وقی شرکتی مثل هیوندای یا کیا موتورز کره جنوبی قیمت هر سهمش حدود 60 دلار هست یعنی 603500=210.000 تومن ایا باید سهم شرکت ایرانی 300 تومن باشد البته ایران خودرو یک مثال هست و تمام شرکتهای ایرانی این وضعیت اسفبار قیمتی را دارند و واقعا مفت هستن. شاید عده ای بگویند تکنولوی انها بالاتر هست بله هست ولی مگر هزینه تکنولوی بالاتر چقدر هست. فقط خط تولید شرکتها باید تغییراتی بکنند که با هزینه معقولی قابل انجام هست. بحث طولانی هست فقط خواستم سرنخ دستتان بیاید و اوضاع نابسامان قیمتی- رانتی و فساد رو از بورس بیرون کنید و انرا سروسامان بدید تا خارجیها هم رقبت ورود و سرمایه گزاری را در شرکتهای ایرانی پیدا کنن که خودبخود میتونه در رونق و رشد اقتصادی کمک بسیار زیادی داشته باشد.
تورج
ROMANIA
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۰
باید خودش حرف بزنه ببینیم نظرش راجع به وضعیت موجود چیه اینقدر زود قضاوت نکنید.
صابری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴
من در زمانی که ایشون تو مگاموتور بودند باهاشون همکاری داشتم. ایشون مدیر ما بود. فردی خوش فکر، زیرک، متین و خوش برخورد بودند. در حوزه منابع انسانی هم دید خوبی داشتند ولی نمی دونم از اون موقع تا الان که بیش از 10 سال میگذره هم همون طور مونده باشن یا نه.
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۷
درود برصالح آبادی
بابک گله داری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸
سلام آقای دکتر ضمن تبریک به جنابعالی و عرض خسته نباشی خدمت دکتر صالحی آبادیی به شما پیشنهاد میکنم که حتما از تجربیات مثبت آقای صالح آبادی بهربرداری بکنید...سعی کنید نرخ بهره بانکی را قانومند بکنید نرخ بهر ه بانکی بصورت غیر متعارف افزایش پیدا کرده است این برای بازار سرمایه حکم سرطان را دارد و اقتصاد ملی را فلج میکند و شرایط رکود توری را تشدید میکند امید است حضرتعالی این مهم را بصورت خاص تحت نظر داشته باشید... آموزش به سهامدارن خرد در الوهیت کاری قرار دهید....تالار های بازار سرمایه را در استان ها و حتی روستاها افزایش بدهید....حجم نقدینگی سرگردان در پخش روستا ها بسیار زیاد است....به امید موفقیت برای شما و کلیه سهامدارن حقیقی و حقوقی
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹
رییس جدید سازمان بورس باید پیگیر حقوق ضایع شده سهامداران بورس طی یک سال پیش و رونق و احیای بورس و حفظ و رونق ارزش سهام سرمایه گذاران بورسی به خصوص سهامداران جز باشد.