بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳
کد خبر : ۱۴۰۷۶۵

معاون وزیر خارجه ایران گفت:‌ برای کار اقتصادی و سرمایه‌گذاران خارجی که مایل به حضور در ایران هستند وزارت خارجه هیچ گونه محدودیتی برای صدور ویزا برای این افراد قائل نمی‌شود.

به گزارش ایسنا ، همایش فرصت‌های اقتصادی و تجاری استان خراسان جنوبی در جمع سفیران و نمایندگان خارجی مقیم تهران، عصر امروز (چهارشنبه) در هتل فردوسی تهران برگزار شد. در این همایش سفیران خارجی مثل سفیر افغانستان،‌ موریتانی و صربستان در تهران حضور داشتند.

در ابتدای این همایش حسن قشقاوی، معاون پارلمانی، کنسولی و امور ایرانیان وزیر امور خارجه اظهار کرد: سال گذشته با حضور استاندار خراسان جنوبی بیست و هفتمین نمایندگی وزارت خارجه در کشور را در این استان افتتاح کردیم. استان خراسان جنوبی هم به لحاظ قدمت تاریخی که ادامه جاده ابریشم است و نیز دروازه تاریخی ورود به افغانستان از اهمیت تاریخی بالایی برخوردار است.

قشقاوی ادامه داد: بیرجند به داشتن چهار طلا که شامل زعفران،‌ عناب، انار و زرشک است معروف است.

او هم‌چنین افزود:‌ یکی از مشکلات این استان کم آبی است که در سفر هفته آینده رییس‌جمهور به این استان این مشکل به طور جدی پیگیری خواهد شد.

در این مراسم وجه الله خدمتگزار، استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: استان خراسان جنوبی به دلیل شرایط اقلیمی خاص و داشتن ظرفیت‌های بالا در زمینه صنایع و معادن با داشتن 38 نوع مواد معدنی، ‌352 معدن و 15 کارخانه فراوری رتبه هشتم مواد معدنی در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد:‌ خراسان جنوبی مقام اول در تولید زرشک و مقام سوم در تولید پنبه کشور است و نیز دارای 9 شهرک صنعتی است که بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی است. هم‌چنین گمرک بیرجند و بازارچه مرزی ماهی‌رود از ارزش تجاری زیادی برخوردار است.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه افزود: خراسان جنوبی دارای بیش از 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان است و نیز جاذبه‌های گردشگری مثل منطقه ده سل،‌ کویر همت آباد ، مدرسه شوکتیه و باغ گلشن را دل خود جای داده است.

رمضانی، مدیر کل امور اقتصادی و سرمایه گذاری استان خراسان جنوبی نیز در پایان این همایش اظهار کرد: استان خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور بوده و دارای ظرفیت‌های اقتصادی زیادی مثل استقرار استان در محور ترانزیتی شرق کشور، امکان استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر خورشیدی و بادی، تولید محصولات کشاورزی با قابلیت بسته‌بندی و صادرات و ... را دارا است.

او ادامه داد: تولیدات مهم صنعتی استان شامل تایر،‌ سیمان، زغال سنگ و شمش منیزیم است. هم‌چنین استان خراسان جنوبی رتبه اول ذخایر زغال سنگ و خاک‌های صنعتی کشور را دارا است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر