بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۷
محمد فطانت؛ اسمی که از این پس فعالان بازار سرمایه بیشتر خواهند شنید کسی که با تصویب شورای عالی بورس و حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رییس سازمان بورس و اوراق بهادار جانشین علی صالح آبادی شود.
کد خبر : ۱۴۰۹۱۳
نویسنده :
کیوان فر
محمد فطانت؛ اسمی که از این پس فعالان بازار سرمایه بیشتر خواهند شنید کسی که با تصویب شورای عالی بورس و حکم وزیر امور اقتصاد و دارایی به عنوان رییس سازمان بورس و اوراق بهادار جانشین علی صالح آبادی شود.

به گزارش بورس نیوز، این تغییرات در سطح مدیریتی سازمان بورس در حالی طی روزهای گذشته به تصویب شورای عالی بورس رسید که هم اکنون حال و روز بازار چندان خوش نیست و پس از گذشت ماه ها گمانه زنی و حرف و حدیث پیرامون رفتن صالح آبادی از مسند ریاست، بالاخره صندلی بالاترین سطح مدیریت سازمان به فطانت رسید تا برنامه های جدیدی جهت ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی اجرایی شود.

چراکه تغییر و تحولات جزو جدایی ناپذیر هر سازمان، نهاد و مجموعه ای است و نمی توان صرفا آمدن و رفتن یک مقام مسئول را دلیل بر خوب یا بد بودن عملکرد فرد در آن سمت دانست؛ زیرا ماهیت تغییرات در سطح مدیریتی هر مجموعه مثبت است و می تواند به تزریق تفکرات جدید منجر شود و هر مدیری در دوره عملکرد خود معایب و مزایایی دارد که می توان آنها را به بوته نقد گذاشت.

اما در اینجا نمی خواهیم به معایب بپردازیم؛ چراکه شاید بتوان گفت صالح آبادی جزو بهترین مدیران دولت نهم و دهم بود که با وجود سن و سال کم، تلاش خود را برای بسط و گسترش بازار انجام داد. اما از آنجایی که معمولا حس قدرت و تلاش برای ابقا در یک سمت به صورت طولانی مدت، باعث اتخاذ تصمیمات اشتباه می شود در مورد وی نیز به نوعی موجب گردید در آخرین ماه های حضورش در سمت ریاست سازمان، عملکرد گذشته خوب خود را قدری زیر سوال ببرد.

اما در مقابل، فردی جانشین وی می شود که سابقه فعالیت مدیریتی قوی در حوزه امور بازار سرمایه ندارد هر چند که از لحاظ مدیرتی در حوزه بانکداری و انفورماتیک و خودرو تجربیات زیادی دارد لذا نمی توان در خصوص آن قضاوت و اظهارنظر خاصی داشت؛ همانطور که در ابتدای حضور صالح آبادی هیچ نگرش و دیدگاه خاصی نسبت به توان مدیریتی و برنامه های وی برای حضور در این سمت وجود نداشت.

اما در حال حاضر سرمایه گذاران و سهامداران از مدیریت جدید سازمان بورس انتظارات و خواسته هایی دارند که لازم به نظر می رسد تا فطانت در زمان مأموریت خود در اصلی ترین نهاد متولی بازار سرمایه بایستی به آنها توجه ویژه داشته و برای تحقق به این اهداف برنامه مدونی را به مرحله اجرا بگذارد که در این یادداشت به مهمترین انتظارات موجود اشاره می شود.

لطفاً ریسک بازار را کاهش دهید!

اولین و شاید یکی از مهمترین خواسته ها این است که رییس جدید با برنامه ریزی و تصمیمات به موقع ریسک بازار سرمایه را کاهش دهد. به گونه ای که این انتظار وجود دارد که از اتخاذ تصمیمات خلق الساعه و رفتار براساس سلیقه پرهیز شود. چراکه مواردی همچون اخراج برخی نمادها، انتقال تعدادی نماد به دیگر بازارها و نیز سلیقه ای عمل کردن در فرآیند توقف و بازگشایی نمادها و رفع گره معاملاتی از جمله مواردی بوده که بارها و بارها انتقادات فراوانی را در پی داشته است و حتی بر روند بازار سرمایه نیز تاثیرگذار بوده است.

تکرار یک پیشنهاد برای کدال!

دوم اینکه بایستی اقداماتی صورت گیرد تا دسترسی به اطلاعات برای ناظرین و سرمایه گذاران همزمان شود تا فساد و رانت استفاده از اطلاعات نهانی توسط برخی افراد سودجو به حداقل رسیده و بازار سرمایه به پویایی بیشتری دست یابد که پیشتر در گزارشی تحت عنوان یک پیشنهاد برای کدال به این موضوع پرداختیم.

بدین ترتیب مدتی بعد از دسترسی همزمان به اطلاعات، ناظرین می توانند نسبت به رد یا قبول گزارش ناشران و ارایه نظرات خود در سایت کدال اقدام کنند.

حاکمیت قانون بر سلیقه

نکته مهم بعدی این است که بایستی در بازار سرمایه قانون بر سلیقه حاکمیت داشته باشد و مواردی از قوانین بازار سرمایه که به اصلاح نیاز دارد مورد بازبینی قرار گیرد. به عنوان مثال مدت زمان توقف و بازگشایی نمادها باید طبق قانون اعمال گردد تا از بلوکه شدن سرمایه سهامداران جلوگیری به عمل آید.

پیش از تصمیم گیری مشورت کنید!

مورد دیگری که فعالان بازار سرمایه خواستار آن هستند این است که اگر مدیران و متولیان بورس قصد دارند کارشناسان ارشد حوزه اقتصاد و بازار سرمایه را در تصمیم گیری های خود مشارکت دهند، بایستی قبل از تصمیم گیری باشد؛ نه در حین و حتی بعد از آن. چراکه مشورت پیش از اقدام برای اجرای یک طرح مطلوب است، نه پس از آنکه برخی تبعات و پیامدهای منفی آن در بازار مشاهده شد.

مدیران را تنبیه کنید، نه سهامداران را ...

همچنین لازم به نظر می رسد که رییس جدید سازمان بورس در مقابل ارایه اطلاعات خلاف واقع و یا تأخیر در انتشار آنها مدیران متخلف را تنبیه کند، نه آنکه با متوقف نگه داشتن طولانی مدت نماد معاملاتی یک سهم سهامداران را تنبیه کرد. چراکه در حال حاضر تمام ریسک ناشی از این موارد را سهامدار به تنهایی به دوش می کشد.

همچنین همانطور که ناشر در نشر اطلاعات مسئول است و یا سهامدار خرد می تواند در دستکاری قیمت تخلف داشته باشد، کارشناسان سازمان بورس نیز که اطلاعات شرکت ها را بررسی می کنند، بایستی در مقابل خطاهای خود پاسخگو باشند تا انتشار گزارش ها به دور از هرگونه ایراد و اشکال انجام شود.

سازمان داور باشد نه بازیکن

خواسته دیگری که سهامداران و سرمایه گذاران دارند، این است که سازمان ناظر و داور باشد؛ نه بازیکن. به گونه ای که سازمان بایستی تنها نقش نظارتی داشته باشد و تنها در مواقع مورد نیاز به عنوان شاکی و مدافع حقوق سهامداران نسبت به ارایه اطلاعات خلاف واقع وارد عمل شود. چراکه با روش کنونی و در صورت افزایش تعداد شرکت های موجود در بازار سرمایه بایستی برای هر شرکتی چند ناظر در نظر گرفته شود تا اطلاعات ارسالی را قبل از انتشار مورد بررسی قرار دهندو خود این سازما آنقدر عریض و طویل خواهد شد که مدیری آن بسیار دشوار خواهد شد.

سازمان بورس خود هم شفاف شود

منطقی به نظر می رسد که متولی یک بازار شفاف خود نیز شفافیت را رعایت کند؛ زیرا این موضوع مطرح است که چرا سازمان بورس صورت های مالی و اطلاعات عملکردی خود را به صورت شفاف اعلام نمی کند تا میزان درآمدها و هزینه های آن به وضوح مشخص شود و اینکه معلوم گردد آیا درآمدهای حاصل شده در این سازمان هزینه توسعه بازار شده است یا خیر؟

لزوم افزایش فعالیت های فرهنگ سازی و آموزشی

علاوه بر این بایستی تدابیری اندیشیده شود که سازمان و زیرمجموعه هایش به عنوان بزرگترین نهاد شفاف و اطلاع رسان بازار سرمایه در طول سال نشست های تخصصی، سمینار و همایش های آموزشی برگزار کند به صورت دوره ای صنایع مختلف را مورد تحلیل و بررسی قرار دهد.

بر نهادهای مالی نظارت بیشتری اعمال کنید!

نهادهای مالی از جمله شرکت های مشاور سرمایه گذاری، تأمین سرمایه و سبدگردان ها بایستی موظف به ارایه اطلاعات عملکردی دوره ای خود در بازار شوند، بطوریکه برای این قبیل شرکت ها باید وظایفی از جمله لزوم ارایه گزارش های تحلیلی رسمی نسبت به اتفاقات و رویدادهای بازار سرمایه، اطلاعیه ها و مصوبات مختلف در نظر گرفته شود تا در وهله اول عملکرد آنها مشخص گردد و در وهله دوم کارشناسان آنها برای بروز شدن دانش و حرکت همزمان با اتفاقات بازار مدام در تلاش و تکاپو باشند؛ وگرنه بودن یا نبودن آنها چه تأثیری بر ارتقای بازار سرمایه خواهد داشت.

تشریح برنامه ها و اهداف در روزهای اول

از رییس جدید سازمان بورس این انتظار نیز وجود دارد تا در روزهای اول حضور در این سمت فعالان بازار سرمایه را برای اعلام اهداف و برنامه های خود مطلع سازد و بر این موضوع به صراحت تأکید داشته باشد که بالا یا پایین رفتن شاخص کل به وی ارتباطی ندارد و تنها اجرای درست قوانین و عمل به ساز و کارهای موجود مهمترین وظیفه اوست.

تلاش برای راه اندازی هرچه سریع تر بازار ارز

مورد دیگری که لازم است رییس جدید سازمان برای تحقق آن تلاش کند، راه اندزی هرچه سریع تر تابلوی معاملاتی ارز است تا با شفاف شدن قیمت ها رانت موجود در بازار آزاد از بین برود.

دفاع ازکیان بازار سرمایه

در خاتمه، یکی از مهمترین نکات موجود این است که وی بایستی ازکیان بازار دفاع کند. به گونه ای که وی بایستی نسبت به هر تصمیمی که بر روند بورس اثرگذار است، واکنش نشان دهد و در ارتباط با آثار آن موضوع گزارشی جامع را به نهادهای قانون گذار و تصمیم گیرنده از جمله دولت و مجلس ارایه کند تا تبعات و پیامدهای منفی آن بر بازار سرمایه به حداقل کاهش یابد و بتواند به عنوان مدعی العموم و مدافع حقوقی سهامداران خرد ایفای نقش کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۹
اين شوك ( تغيير مديرعامل )به بازار سرمايه مي بايست قبل از افت سهام انجام مي گرفت يعني حدود يك سال پيش
دوست دار مردم ایران
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
با سلام
لازم به یاد آوریست که سازمان بورس بر عملکرد حقوقی ها بیشتر نظارت کند تا قیمت سازی و قیمت سوزی در بورس کمتر صورت پذیرد.
همچنین نظرات خوانندگان را به گوش مدیران برساند.
اطلاعات افراد حقیقی و حقوقی از بازار سرمایه به یک اندازه باشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸
از همه مهمتر اینکه به معنای واقعی مدیریت داشته باشد مدیر و مدبر باشد
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
چند خواسته دیگر را هم باید اضافه کرد:
1- محدود کردن اعطای دسترسی انلاین به افراد بی تجربه و نیز بررسی بیشتر کدهای انلاین داده شده در قبل چرا که بسیاری از حرکتهای هیجانی و صف های خرید و فروش توسط همین کدهای انلاین بی تجربه و احساسی ایجاد میشود
2-برداشتن قوانین مسخره حجم مبنا و محدودیت درصد نوسان
3-اعمال نظارت هرچه بیشتر بر معاملات و ردگیری کدهای حقیقی و حقوقی که سعی در قیمت سازی و دستکاری در قیمتها را دارند به جای ایجاد قوانین مسخره و من درآوردی
محمد
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
منفی من به شماره یک بود. با پیشنهادهای دوم و سوم موافقم
reza
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴
امتیازهای منفی یا خودشون از همون انلاین های بی تجربه و تازه کار هستند و یا از کارگزاری هایی که فقط برای منافع زودگذر خودشون به هر تازه واردی کدآنلاین داده اند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
بورس نیوز جان سیستم معاملات خوابید

ببینم کی جرات میکنی اینو منتشر کنی که مدیرعامل فناوری بورس تهران رشته اش مکانیک هست
و مدیر فناوری بورس رشته اش مدیریت بازرگانی


نترس اون مرد رفت
ناشناس
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
آفرین چه عجب!!!!

خوب باید بگم سیستم معاملات برای دومین بار در یک روز در روز جاری هم سکته زد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
خوشم میاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳
هنوز رییس جدید نیامده tse خراب شده و صفحه نمایش شاخص از کار افتاد
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
سازمان بورس بر اساس ماده 2 قانون بازار مسئول حمایت از حقوق سرمایه گذاران است.... متاسفانه معاملات بر اساس اطلاعات داخلی و محرمانه و دستکاری قیمت ها در بازار بیداد می کند و سازمان بورس بیشتر نگرانی رشد شاخص بورس بوده.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
طیب نیا بانی مشکلات بورس و اقتصاد ایران است .
محمد
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
وزیر نفت و مجلس در درجه اول و وزیر معدن در درجه بعد این بحران را به وجود آوردند. سقوط و بی اعتمادی و تعدیل های منفی از بودجه سال پیش شروع شد. تقصیر وزیر اقتصاد نیست.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
قضیه اینطور شده که هر روز که میخواهند دلار رو بکشند بالا یک جو مثبت تو بازار درست میکنند تا مردم عادی برند سراغ سهام و اونام که رانت دارند برند سراغ دلار.
حالا امروز هم میبینید که دلار رشد چندانی نمیکند دوباره هفته آینده یک روز بازار رو مثبت میکنند و مجددا دلار رو 3درصد گرون تر میکنند و این چرخه همچنان ادامه پیدا میکند.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
کارمزد معاملات نیز کم شود
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
ضمن تشکر از سایت بورس نیوز

مورد دیگری که بایستی مد نظر رییس محترم سازمان قرار گیرد و به ان اشاره نشده است وضعیت معامله روزانه حقوقی های شرکتها می باشد. در اکثر مواقع حقوقی ها و سهامداران عمده شرکتها با عرضه های ناجوانمردانه راسا در معاملات سهم دخالت می کنند و از این بابت سهامداران حقیقی رو دچار ضرر و زیان می کنند و بنوعی با بکار گیری افراد نوسانگیر با کدهای حقیقی بصورت دستوری و ... در روند سهم دخالت کرده و سهم را منفی می کنند . لازم است ریاست سازمان فکری در این مورد بکنند و محدودیت های عرضه سهم در رنج های منفی ایجاد نمایند ؟؟ بعضا حقوقی هایی که از اشراف بیشتری به گزارش های 3 ماهه دارند با شیطنت در قیمت سهم و نزولی کردن قیمتها سهم حقیقی ها رو جمع اوری میکنند و بعد از مشخص شدن گزارش ها سو استفاده کلانی از این بابت می نمایند!!!
ناشناس
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
دقیقا همینطوره، با این حقوقی های کلاهبردار این بازار نمیشه درافتاد کار ماها نیست جیب ماور خالی میکنن و لختمون میکنن باید بذاریم بریم از این بازار...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
بورس نیوز عزیز

برای سومین بار طی امروز. هم سایت tse و هم هسته معاملات قطع شده.

هیچ معامله ای انجام نمیشه

خواهشا پیگیری کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
با سلام

باید در مورد اعطای اعتبار در کلیه کارگزاری ها بصورت یکسان عمل گردد این اعتبار با توجه به عملکرد سرمایه گذار صورت پذیرد نه اینکه بعضی ها با ترفند هائی مثل عضویت در فلان قسمت سرمایه گذار را تشویق به دریافت اعتبار نماید
فرهاد
-
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
سپاس فراوان از بورس نیوز که دقیقا خواسته های سهامداران حقیقی را بدرستی درک و در قالب پیشنهاد و درخواست اقدام به بازتاب آن نموده.
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
بازم بازار که خراب شد عجب آقای فطانت....
مردمي
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
با سلام اندكي صبر سحر نزديك است
مردمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
با سلام اضافه كنيد هر روز اقاي فطانت به تالار معاملات سر بزند اخه بابا يه روز نگذشته بازار اينقدر بهم ريخت به خدا ديگه كاري جز خواندن سايتها و اظهار نظرهاي دوستان نداريم خدايا مرديم از اينهمه سهامداري اي خدا...........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
همه چی قیمتش صعودی غیرررر از قیمت سهام. این هم از اوضاع مملکت اسلامی ما.
احمد
GERMANY
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
چراافزایش سرمایه بانک پارسیان ثبت نمیشه ایران خودرو که سهامدار عمده است وتوان پرداخت حق تقدم خودراندارد این سهم را واگزارکند وخودش ومردم رانجات دهد
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
رییس قبلی هم از بورس دفاع می کرد اما زورش نمی رسید. رییس جدید هم کار خاصی با این دولت و مجلس نمی تواند بکند اما می تواند این کارها را فورا انجام دهد:
1حذف حجم مبنا که واقعا مسخره ترین و منحصربه فرد ترین قانون بورسی در جهان است
2بازگشایی تمام نماد ها و ممنوعیت توقف نماد بیش از یک روز
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
سلا م اول از همه هنوز کلیدی که به بازار سرمایه بخوره ساخته نشده خدارو هم شاکریم که هرروز سرمایه ما به باد میره میشه صفر تا خیال همه راحت بشه میمونه مذامرات و قیمت نفت و قیمت دلار هر روز به هر بهانه ای پول ملت به باد میره. قیمت چیپس و پفک ااز سهام بالاتره مثا پارس خودرو که با یک سهمش آدامسم نمیدند. این راه کارا حتما زمانی به کار میاد که خودشون بخوان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
سلا م اول از همه هنوز کلیدی که به بازار سرمایه بخوره ساخته نشده خدارو هم شاکریم که هرروز سرمایه ما به باد میره میشه صفر تا خیال همه راحت بشه میمونه مذامرات و قیمت نفت و قیمت دلار هر روز به هر بهانه ای پول ملت به باد میره. قیمت چیپس و پفک ااز سهام بالاتره مثا پارس خودرو که با یک سهمش آدامسم نمیدند. این راه کارا حتما زمانی به کار میاد که خودشون بخوان
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
بورس نیوز واقعا دمت گرم که حرف دل همه سهامداران رو زدی و این مطالبات اگر انجام نشود دوباره روز از نو روزی از نو ...!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
در بازار منفي و افت شاخص فقط كارگزاران سود مي برند چون در بازارهاي هيجاني حجم فروش بالا مي رود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
باسلام ذوب اهن در گزارش خود علت تعدیل منفی را پاداش پرسنل ورفاهیات عنوان کرده در صورتیکه این پاداش ورفاهیات از سالهای خیلی دور حدود سال 74 پرداخت میشده ولی امسال کارتهای سفر وپارسیان هم شارج نشده پس رفاهیات کاهش داشته علاوه براین این موارد درهزینه ها یکبار اعمال شده مانند حقوق پرسنل ودیگر نباید بعنوان هزینه جدید اعمال شود بنابراین این گزارش غلط است وناظر وحسابدار نباید انرا تایید میکرد با تشکر
علی اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
تا دوشنبه یه ذزه مثبت شد گفتن فظانت چه میکنه
کو پس اون شوک مثبتی که این آقا داده بود؟
گوشمون دیگه از این حرفا پره
مشکل ما رییس سازمان بورس نیست
مشکل ما این مذاکرات به اصطلاح هسته ایه
چون معلوم نیست واقعا درمورد چی حرف میزنن همونطور هم که مشاهده کردین ایندفعه نذاشتن خبری به بیرون درز کنه
آقای فظانت عزیز هر کاری کنه نمیتونه این بازار رو زیاد برگردونه
همین اش و همین کاسه است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
کاملا مشخص است که برخی حقوقیها نمیخواهند بازار رشد کند و با عرضه در کد زیر مجموعه ها مانع رشد سهامها میشوند لطفا هر جه زودتر این افراد تعیین هویت شده و تغییر کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
این بازار به این راحتی درست نمیشه مواضب باشید
عماد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۶
در کل بورس رو ببندید بهتره تا زمانی که کشور از این نابسامانی در بیاد.
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷
اقا شماروبخدا یکی به دادمابرسه اقا این بازار صاحب نداره بیچاره شدیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳
سلام
قبل از اینکه ذوب تعدیل بزنه آقایان حقوقیش از 2 هفته قبلش شروع به فروختن کردن اونم زیر قیمت بازار!!! بعد فهمیدیم که 40 % تعدیل منفی داره!!! تو این مملکت همه چی شده رانت خواری.
ادامه دارد...
ابراهیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹
به نظرم آقای صالح آبادی هم کارنامه قابل قبولی داشته و کارهای خوب زیادی برای بهبود بورس انجام داده اند. و این سنت خوبی نیست تا یکی رفت بدنبالش حرفها زده شود و برای تغییر مدیریت من کم تجربه هم پیش بینی میکردم که شوک آنچنانی وارد نشود چرا که رشد بورس به عوامل اساسی دیگری از جمله بازارهای موازی بانکها ، بازار ارز ، سکه وابسته است و مردم به جهتی میروند که سود بیشتری عایدشان بشود.
دوستان بحث خوراک پتروشیمی ها و بهره مالکانه معادن بورس را به این وضعیت درآورد نه مدیران بورس . و حقوقی ها هم بعلت فوق در صدد شکار نمادهای کف قیمتی و ایجاد نوسان در بازار و کسب در آمد بجای آن دو عامل بسیار هزینه بر برای در آمدهای کلان پیشین.
MOHAMMADSHAYAN
UNITED STATES
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۵
سلام به خدمت دوستان نصف سرمایه مان را فدا ی سر اقای صالح ابادی کردیم ما بقی را فدای اقای فطانت خواهیم کرد پس اگر کسی گفت بورس قمار است ان وقت نگوید نه زمان دولت حاج محمود بهتراز اقای دکتر روحانی بود بد بخت شدیم
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
بازه مجاز تغییر قیمت باید کاهش یابد تا امکان بازی با قیمت ها توسط حقوقی ها نیز به حداقل برسد.
از زمانیکه بازه به 4 درصد رسید؛ بسیاری از سهام ها تغییرات قیمت وحشتناکی را تجربه کردند. بدیهی است قیمت ها نمی توانند همواره افزایشی باشند. وقتی بازه زیاد باشد از جو هیجانی بیشتر سوء استفاده می شود و مثلا خگستر را در 620 ونفت را در 450 شبندر را در 1800 و.... خالی می کنند و بعد از آن نوسانات کمتر را انتخاب و سهامدار جزء له می شود.
عباس شفیعی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
باسلام بنده بارها اعلام کرده بودم که فلان شرکت تخلف مدیریتی داره ضمن اینکه انتظارمان از سازمان بورس حمایت بوده نه اینکه سهامدار تنبیه شود هستند شرکتهایی که اگر سازمان بورس عملکردشان را بررسی کند متوجه خواهند شد اینگونه مدیریت در شرکتها اثرات منفی خواهد داشت چرا سوء استفاده مدیران را نادیده میگیرند مگر سازمان بورس نباید نظارت کند و مگر سازمان بورس متولی سهامداران حقیقی وخرد نیست اگر بورس از سهامداران وحق و حقوق سهامداران حمایت کند مشخصا شرکتها با نظم بهتری پیش میروند وحتما ارزش سهام شرکتها بالا خواهد رفت ولی هنوز نه تنها حمایتی از سهامداران نشده بلکه باعث شده تا سهامداران از سرمایه گذاری در بورس فراری باشند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
مهمتر از همه اینکه جلوی دزدی ها و بی حیایی ها را بگیرد لطفا ختما چاپ کن بورس نیوز
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
وام اعتباری کارکزاریها به افراد غیرحرفه ای را بایدحذف کنند اگرچه انها ازغیر حرفه ایها بیشترسود میبرند وانهارا گرفتار میکنند
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰
سرمایه گزاری سایپا سود ده تومنیشو بعد از شش ماه کی میخواد بده /؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
توافق هسته ای واقعا پیچیده تر شده است
همه طرف ها دوباره هفته گذشته در ژنو برای مذاکراتی طولانی ملاقات کردند اما چشم انداز دستیابی به موفقیت فوری وجود ندارد. بر اساس گزارش ها ، فرانسه ، شیوه ای افراطی تر از واشنگتن در پیش گرفته است و اعتراض های ناگهانی به شیوه فرانسوی ها در مورد توافق مطرح می کند. این موضع قطعا موضعی عجیب برای پاریس است. دلیل واقعی این مواضع احتمالا با عقاید فرانسه در خصوص منع گسترش سلاح های هسته ای ارتباط چندانی ندارد و به قراردادهای دفاعی و هسته ای پر سود با کشورهای عربی خلیج فارس مربوط می شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
بورس نیوز عزیز به اندازه کافی عکس ایشان را در تیترتان دیدم منتظر عملکرد ایشان هستیم
امیرحسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۲
انتظار میرود در ساعت کاری بورس نیز تغییراتی ایجاد شود وتا ساعت2 افزایش یابد چون اکثر سهامداران آنلاین خریداری می کنندوخیلی از آنها به دلیل موقعیت شغلی دسترسی به اینترنت ندارنددر صورت افزایش ساعات معامله می توانند در معاملات روز بازار شرکت کنند کسانی که دراین زمینه کاری از دستشان بر می آید موضوع را پیگیری نمایند.