بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
کد خبر : ۱۴۰۹۴۶
مجتبی خسروتاج در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ استفاده از ارزهای محلی در مبادلات تجاری و روابط بین‌المللی به جای دلار و یورو گفت: استفاده از پول‌های محلی در روابط بین‌المللی به این بر می‌گردد که تراز تجاری ما با کشور‌ طرف مقابل چگونه است.


وی با تاکید بر این‌که استفاده از پول‌های محلی باید با کشور‌هایی باشد که تراز تجاری ما با آنها متوازن است، گفت: اگر به دلایلی واردات و صادرات با کشور مقابل، تفاوت خیلی زیادی داشته باشد برای هر دو کشور جایگزینی پول محلی، پیچیدگی و سختی‌های خاص خود را خواهد داشت.


علیرغم تحریم بانکی تعدادی از بانک‌ها توانستند شرایط تحریم را دور بزنند


وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به این‌که در شش ماهه ابتدای سال 23 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ما بوده است، گفت: علیرغم تحریم بانکی تعدادی از بانک‌ها توانستند شرایط تحریم را دور بزنند و در شرایط امروز نیز می توان از همین تجربه استفاده کرد.


خسروتاج با بیان اینکه بخش بازرگانی برای خروج از رکود و رونق اقتصادی می تواند نقش مهمی را ایفا کند به ویژه در شرایطی که سیاست ضد تورمی در کشور وجود دارد، گفت: توجه به صادرات غیر نفتی بسیار با اهمیت است که در این راستا وزارت صنعت و معدن هم توانسته توازن را بین بخش صنعت و تولید کشور ایفا کند.


قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخشی از سخنان خود گفت: تنظیم بازار کالاهای اساسی یکی از سیاست های ما بوده که دنبال کرده‌ایم و امروزه در بسیاری از کالاهای اساسی کنترل بازار و ذخیره سازی مناسب انجام می شود.


ضرورت شفاف سازی توزیع میوه از باغ ها تا میادین میوه و تره بار


وی همچنین در پاسخ به این که با توجه به کوتاه شدن دست دلالان در میادین اما هم چنان شاهد افزایش قیمت و یا به نوعی دلال بازی در بیرون از میادین هستیم، گفت: تنظیم بازار میوه در میادین از مدت ها پیش آغاز شده ولی زمانی که میوه از باغ چیده شده تا زمانی که به دست مصرف کننده برسد، پروسه طولانی طی می‌شود که این پرسه باید باید شفاف سازی شود.


خسرتاج تاکید کرد: با این کار و با نظارت بیشتر در این بخش می توان از گران شدن میوه و فعالیت دلالان در این بخش نیز جلوگیری کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر