بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۶
کد خبر : ۱۴۰۹۶۹
گروه مسکن: دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسكن وزارت راه‌وشهرسازي در تشريح جزئيات مربوط به قيمت مسكن در تهران در ماه آخر پاييز اعلام كرد: در 26 روز اول آذرماه امسال، براساس ارزش مبايعه‌نامه‌هايي كه در بنگاه‌هاي املاك شهر تهران براي خريد و فروش آپارتمان به ثبت رسيد، متوسط قيمت هر مترمربع واحد مسكوني در پايتخت در سطحي معادل 4 ميليون و 236 هزار تومان قرار گرفت.

سامانه رهگيري معاملات مسكن كه منبع آمارهاي رسمي درباره قيمت به حساب مي‌آيد، هم‌اكنون اطلاعات 26 روز اول ماه آذر را جمع‌بندي كرده؛ اما آمار يك ماهه هنوز قابل محاسبه و برداشت نيست.با احتساب قيمت 26 روزه، مشخص مي‌شود بازار مسكن در تهران نسبت به ماه مياني پاييز، حدود 9/0 درصد افزايش قيمت پيدا كرده است.پيش‌تر در آبان ماه، متوسط قيمت مسكن در تهران 5/0درصد نسبت به مهر افزايش پيدا كرده بود.اين در حالي است كه بازار مسكن در سراسر تابستان نزولي گزارش شده بود و قيمت‌ها ماه به ماه رو به كاهش رفته بود. با اين حال، كارشناسان اقتصاد مسكن، افزايش زير يك‌درصد رشد ماهانه قيمت در پاييز امسال را متاثر از نوسان حجمي معاملات در مناطق 22گانه عنوان مي‌كنند و معتقدند: اين ميزان افزايش در حدي نيست كه بتوان با استناد به آن شرايط بازار را افزايشي و به معني شروع رشد قيمت‌ها دانست.

در دو ماه گذشته، اگر چه حجم كل معاملات مسكن در تهران تقريبا ثابت بود؛ اما در مناطق شمال شهر، خريد و فروش، بيشتر و در مناطق مركزي و جنوب، ميزان معاملات كمتر شد. با توجه به اثر فزاينده وزن معاملات مناطق شمالي بر ميانگين قيمت مسكن، رشد خفيف قيمت در ماه گذشته عمدتا از اين محل بوده است.

برخي كارشناسان در عين حال، التهاب آذرماه بازار ارز را در نقش محرك رواني براي برهم خوردن روند ثبات نسبي قيمت مسكن، بي‌تاثير نمي‌دانند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سورن
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
لطفا جو سازی نکنید، با این قدرت خریدی که شما برای ملت ایجاد کردید فکر کنم قیمت کانکس و چادر روند افزایش داشته باشد نه مسکن به مفهمومی که مد نظر عامه مردم است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
شروع موج افزایش قیمت مسکن ، فرای خرید شاید فردا دیر شود....
ناشناس
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳
چه امروز چه فردا وقتی قیمت ها به تناسب درآمد افزایش نیابدقیمت هر چه باشد کو خریدار! نفت داره میاد پایین آیا باور می کردید ؟ زمبن داره میاد پایین آیا باور می کردید ؟دلار هر چقدر هم بره بالا تا یه حدی همسو با یکدیگرند ولی در یک نقطه همبستگی خود را از دست می دهند و آنهم نقطه ی قدرت خرید مصرف کننده است . که از آن به بعد قیمت مسکن کاهشی است و همچنین دولت درآمدش کم شده بنابراین پولی نداره که به یه عده بدهد و بازار دستخوش تغییر شود .
امیر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
بعصی ها نشستن به حرفهای حیدری گوش کردن گفتند نخرین ارزون میشه الان از اون روز ده درصد گرونتر شده اون ده درصد حیدری می خواد بده