{mosimage}مهندس بذرپاش درباره محورهاي همكاري استراتژيك بين سايپا و پروتون، گفت: يكي ديگر از محورهاي تعريف شده مفاد تفاهم نامه شركت سايپا و پروتون مالزي توليد محصول مشترك با پلت فرم هاي موجود دو شركت است

"> تفاهم نامه همكاري استراتژيك بين سايپا و پروتون مالزي امضاء شد

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۹

{mosimage}مهندس بذرپاش درباره محورهاي همكاري استراتژيك بين سايپا و پروتون، گفت: يكي ديگر از محورهاي تعريف شده مفاد تفاهم نامه شركت سايپا و پروتون مالزي توليد محصول مشترك با پلت فرم هاي موجود دو شركت است

کد خبر : ۱۴۱۰۲

با حضور نخست وزير مالزي و مدير عامل گروه خودروسازي سايپا؛
تفاهم نامه همكاري استراتژيك بين سايپا و پروتون مالزي امضاء شد

به گزارش بورس نيوز تفاهم نامه(توافق نامه اجرايي) گروه خودرو سازي سايپا و خودرو سازي پروتون مالزي با حضور احمد بداوي نخست وزير مالزي و مديران ارشد دو گروه خودروسازي امضاء شد.

احمد بداوي نخست وزير كشور مالزي، در اين مراسم با اشاره به روابط و مناسبات فعلي دو كشور اسلامي ايران و مالزي افزود: با توجه به گسترش و توسعه همكاري اقتصادي دو دولت، امضاي اين تفاهم نامه زمينه را براي تحقق و توسعه همكاري ها در توليد خودرو براي بازار كشورهاي اسلامي فراهم مي كند.

همچنين مهرداد بذر پاش مدير عامل گروه خودروسازي سايپا، در اين خصوص اظهار داشت: گروه خودروسازي سايپا با هدف ايجاد روابط تجاري بيشتر در بين كشورهاي اسلامي، گسترش تجارت بين المللي خودرو و افزايش صادرات، عرضه خودرو با برند سايپا در بازارهاي جديد اقدام به امضاي اين توافق نامه كرده است.

وي با اشاره به توانمندي سايپا و پروتون مالزي براي توليد خودرو با استانداردهاي روز جهاني و قابل رقابت در بازار جهاني، تصريح كرد: خودروي مشترك ايران و مالزي در سطح بالا و با قيمت ارزان تا 5/1 سال آينده وارد بازار مي شود.

مهندس بذرپاش درباره محورهاي همكاري استراتژيك بين سايپا و پروتون، گفت: يكي ديگر از محورهاي تعريف شده مفاد تفاهم نامه شركت سايپا و پروتون مالزي توليد محصول مشترك با پلت فرم هاي موجود دو شركت است كه در اين زمينه از توانمندي هاي علمي و فني دو خودروسازي براي توليد خودروي مطلوب بازار كشورهاي اسلامي استفاده مي شود.

به گفته مدير عامل گروه خودروسازي سايپا؛ اين تفاهم نامه نخستين قرارداد استراتژيك بين كشورهاي اسلامي در حوزه خودروسازي است و نقطه عطفي در تلاش براي صادرات خودروي ايراني محسوب مي شود.

وي اضافه كرد: امضاي تفاهم نامه بين سايپا و پروتون يك پيمان بلند مدت راهبردي ارزيابي شده است و اين همكاري در آينده در حوزه هاي قطعه سازي ، سرمايه گذاري مشترك و فروش و خدمات پس از فروش گسترش خواهد يافت.

براساس اين گزارش؛ هفته گذشته و با حضور وزير صنايع و معادن، سفير مالزي در ايران، مديرعامل و رئيس هيات مديره گروه خودروسازي سايپا و مديرعامل شركت پروتون تفاهم نامه اوليه همكاري گسترده بين دو شركت خودروسازي سايپا و پروتون امضاء شد.

هم اكنون شركت پروتون مالزي به عنوان بزرگترين خودروساز مالزي در 28 كشور و سايپا به عنوان بزرگترين خودروسازي ايران و خاورميانه در 15 كشور جهان داراي شبكه فروش و خدمات پس از فروش است كه اين دو خودروسازي با همكاري و استفاده از شبكه يكديگر مي توانند منجر به افزايش چشمگير فعاليت هاي صادراتي خود شوند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر