بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۲
در پیش بینی سال مالی ۸۷ نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۵۴ درصدی سود حاصل از سرمایه گذاری‌ها و افزایش بیش از ۱۴۰ درصدی سود پس از کسر مالیات هر سهم می‌باشیم.
کد خبر : ۱۴۱۰۶

" وتوصا " پايين تراز ارزش ذاتي

شركت سرمايه گذاري توسعه صنعتي با سرمايه 755 ميلياردي پيش بيني سود سال مالي منتهي به 31/6/87 را 140ريال اعلام نموده بود كه طي روز هاي گذشته با تحولاتي كه به وجود آمد سود خود را به 172ريال افزايش داده است همچنين اين شركت قصد دارد 80 درصد از سود خالص خود را براي تقسيم در مجمع به سهامداران خود پيشنهاد كند .

قابل توجه است با توجه به پرتفوي مناسب و فروش ساختمان اداري ، اين شركت احتمال تعديل مجدد در سود اين شركت نيز وجود دارد .

در پيش بيني سال مالي 87 نسبت به سال گذشته شاهد رشد 54 درصدي سود حاصل از سرمايه گذاري ها و افزايش بيش از140 درصدي سود پس از كسر ماليات هر سهم مي باشيم .

به گزارش بورس نيوز ؛ درحدود 90 درصد درآمد شركت درسال مالي 87 ناشي از درآمد حاصل از سرمايه گذاري و 7 درصد ناشي از فروش سهام و مابقي از ساير فعاليت ها پيش بيني شده است .

شركت هاي مهم پرتفو بورسي شركت :

آلومينيوم ايران :

مالكيت 65/21 درصد اين شركت در اختيار وتوصا مي باشد كه بهاي تمام شده آن به ازاي هر سهم 12495 ريال وضعيت بازار اين سهم 11400 مي باشد .

جابر حيان :

مالكيت 1/8 درصد اين شركت نيز در اختيار سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران مي باشد كه بهاي تمام شده آن به ازاي هر سهم 1810 ريال مي باشد .
قابل توجه است درحال حاضر اين شركت 21/15 درصد از قند پيرانشهر و 64/13 درصد از شركت توليدي تهران و 2/11 درصد از شركت ريخته گري تراكتور سازي ايرانت را نيز در اختيار دارد .
4/6 درصد از شركت مهندسي تكنوتار و 1/5 درصد از شركت صنايع لاستيكي سهند نيز در اختيار شركت سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران مي باشد .

شركت هاي مهم پرتفوي غير بورسي شركت :

پتروشيمي باختر :

توسعه صنعتي مالكيت 5/2 درصد اين شر كت با سرمايه 2000 ميلياردي در اختيار دارد كه بهاي تمام شده هر سهم آن 350 ريال كه به ارزش كل 5/17 ميليارد ريال مي باشد .

قابل ذكر است شركت سرمايه گذاري توسعه صنعتي15درصد از شركت سرمايه گذاري صنايع جي تي ال و 5 درصد از سر مايه گذاري صنايع پتروشيمي و 7 درصد از شركت استحصال طلاي زرشوران را در اختيار دارد . قابل توجه است 100 درصد خدمات سرمايه گذاري تجلي سامانه با سرمايه 100 ميليارد نيز در اختيار اين شركت مي باشد بهاي تمام شده هر سهم آن 1000 ريال مي باشد .

7/94 درصد از شركت مواد اوليه ليانيز با سرمايه 30 ميلياردي در اختيار شركت سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران مي باشد كه بهاي تمام شده هر سهم آن 1021 ريال مي باشد .

در پايان گفتني است : با توجه به تغييرات بوجود آمده در پرتفوي اين شركت كه از ديد بازار پرتفوي قبلي آن از بازدهي خوبي برخوردار نبود و اينكه قيمت هر سهم اين شركت پايين تر از ارزش ذاتي شركت مي باشد خريد سهام اين شركت در وضعيت فعلي مناسب بنظر مي رسد .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر