بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶
داود مختارپور مديرعامل سيمان تهران:

سيمان تهران شايستگي رهبري بازار سيمان كشور را دارد

براساس ابلاغيه آبان ماه رئيس بنياد مستضعفان كليه شركت‌هاي زيرمجموعه بنياد از جمله شركت‌هاي معدني موظفند نظارت و پايش مستمر بر فعاليت‌هاي خود داشته باشند و در راستاي ارتقاي بهره‌وري و اقتصادي بودن حركت كنند.
کد خبر : ۱۴۱۳۴۱
نویسنده :
سیمان تهران
مهندس اتابك ریيس هيأت مديره انجمن صنفي صنعت سيمان و مديرعامل شركت گسترش صنايع معدني كاوه پارس درمراسم توديع و معارفه مدير عامل شركت سيمان تهران اعلام كرد: براساس ابلاغيه آبان ماه رئيس بنياد مستضعفان كليه شركت‌هاي زيرمجموعه بنياد از جمله شركت‌هاي معدني موظفند نظارت و پايش مستمر بر فعاليت‌هاي خود داشته باشند و در راستاي ارتقاي بهره‌وري و اقتصادي بودن حركت كنند.

به گزارش بورس نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت سیمان تهران، سيدمحمد اتابك در مراسم معارفه مديرعامل جديد شركت سيمان تهران و قدرداني از مديرعامل سابق اين شركت با قدرداني از زحمات سيدان،مدير عامل سابق سيمان تهران در طول دوران مديريتش در اين شركت اظهار كرد: امروز در حالي آقاي مختارپور مديريت سيمان تهران را بر عهده گرفته كه سابقه فعاليت در سيمان هگمتان را دارد و طي سال‌هاي متمادي در اين صنعت حضور داشته است. اگرچه امروز شرايط صنعت سيمان كشور با شرايط 4 سال پيش كاملا متفاوت شده است.

او با اشاره به اينكه در حال حاضر توليد سيمان در كشور از مصرف آن بسيار پيشي گرفته و صادرات سيمان نيز دچار محدوديت شده است، افزود: اين باعث شده تا بازار سيمان كشور دچار رقابت‌هاي منفي شديدي شود و بازار سيمان تهران نيز هدف بسياري از كارخانه‌ها ديگر قرار گرفته است.

وي با تاكيد بر ضرورت تعامل، برنامه‌ريزي و نگاه به آينده به منظور حفظ جايگاه سيمان تهران در بازار و صنعت سيمان كشور عنوان كرد: به دليل همين شرايط كار آقاي مختارپور در سيمان تهران به مراتب دشوارتر خواهد بود. از سوي ديگر بنياد نيز اخيرا با صدور ابلاغيه‌اي انتظارات خود را از هلدينگ‌هاي زيرمجموعه از جمله هلدينگ كاوه پارس و سيمان تهران اعلام كرد.

مديرعامل شركت گسترش صنايع معدني كاوه پارس افزود: در اين ابلاغيه تاكيد بنياد روي نظارت و پايش مستمر شركت‌ها و هلدينگ‌هاي زيرمجموعه بنياد با هدف ارتقاي بهره‌وري و اقتصادي شدن بنگاه‌ها است. ما بايد اقتصادي كار كنيم و اقتصادي بمانيم.

سيمان تهران شايستگي رهبري بازار سيمان كشور را دارد

اتابك اضافه كرد: انتظار رئيس بنياد در ابلاغيه جديد اين است كه سازمان‌هاي زيرمجموعه پاسخگو باشند و سلامت سازمان‌ها و جلوگيري از فساد برنامه‌ريزي شود و اين برنامه‌ريزي به صورت پيشگيرانه نيز انجام شود.

او با تاكيد بر ضرورت جلوگيري از گسترش بي‌محاباي ساختارهاي اداري در سازمان‌ها و شركت‌هاي زيرمجموعه بنياد عنوان كرد: بايد تا جاي ممكن وظايفي كه قابل واگذاري هستند واگذار شده و تصدي‌گري كاهش پيدا كند. ما در برخي موارد مي‌توانيم بسياري از وظايف خود را واگذار كنيم. البته در عين حال در مورد كمبودها هيچ محدوديتي نداريم و در اين گونه موارد بكارگيري نيروهاي جديد ضروري است.

مديرعامل شركت گسترش صنايع معدني كاوه پارس با توصيه به مديرعامل جديد سيمان تهران مبني بر اينكه اولويت اول شما اين است كه ابتدا نيروهاي موجود شركت را ارزيابي كنيد، اضافه كرد: سيمان تهران از نظر ذخاير نيروي انساني در شرايط خوبي قرار دارد و البته بايد روي همين ذخاير نيز كارهاي آموزشي انجام شود. مجموعه سيمان تهران اگر با يكديگر همدل باشد خواهد توانست همه بحران‌ها را پشت سر بگذارد.

مديرعامل سابق شركت سيمان تهران بر نوسازي و جايگزيني تكنولوژي سيمان تهران و فيلتراسيون اين كارخانه تاكيد كرد.

سيدعطالله سيدان در مراسم معارفه مديرعامل جديد شركت سيمان تهران و قدرداني از مديرعامل سابق اين شركت با اشاره به اينكه از زمان ورود به سيمان تهران تلاش كردم برنامه كوچك‌سازي شركت را دنبال كنيم، افزود: در همين راستا تعداد نيروهاي شركت در سال 1383 از بالغ بر 2418 نفر به حدود 1270 نفر كاهش يافته است و در همين مدت نيز توانستيم پروژه‌هاي متعددي را در راستاي افزايش توليد و بهره‌وري در سيمان تهران اجرا كنيم.

وي با بيان اينكه در گذشته بسياري از پرسنل سيمان تهران در موقعيت شغلي متناسب خود حضور نداشتند اما با اجراي برنامه كوچك‌سازي اين وضعيت نيز اصلاح شد، اضافه كرد: سيمان تهران بايد براساس برنامه‌هاي 3 ساله اي كه بنياد تعريف و تدوين مي‌كند استراتژي خود را تدوين و پياده‌سازي كند و در همين راستا توجه به مسائل استاندارد و محيط زيست نيز اولويت زيادي دارد.

او با اشاره به اينكه حضور رقباي سيمان تهران در بازار بسيار تخريبي و سرسختانه بوده است، اضافه كرد: طي 1.5 تا 2 سال گذشته رقبا توانستند بخشي از بازار سيمان تهران را در اختيار خود بگيرند.

مديرعامل سابق شركت سيمان تهران افزود: آقاي مختارپور كه سمت مديرعاملي سيمان تهران را بر عهده گرفته است، سابقه فعاليت در بخش بازرگاني و بازار دارد و به همين دليل به نظر من مي‌تواند عملكرد موفقي در سيمان تهران داشته باشد.

سيدان در ادامه با اشاره به اينكه تكنولوژي سيمان تهران مربوط به 7 دهه گذشته بوده و به همين دليل هزينه‌هايي از اين بابت به كارخانه تحميل مي‌شود، اضافه كرد: بايد در راستاي بهينه‌سازي اين تكنولوژي حركت كنيم. از سوي ديگر در زمينه فيلتراسيون نيز بايد تلاش كنيم از تكنولوژي روز بهره ببريم. در همين زمينه نيز برنامه جامعي به كمك مشاور تهيه شد.

وي همچنين به بخشي از عملكرد مختارپور در سيمان هگمتان اشاره كرد و گفت: در زمان ورود ايشان به سيمان هگمتان حدود 700 هزار تن كلينكر روي زمين اين كارخانه باقي مانده بود اما وي توانست با مديريت درست ظرف كمتر از يك سال اين موجودي را صفر كند و در نهايت نيز سيمان هگمتان بيشتر سود را نصيب سهامدارانش كرد.

مديرعامل شركت سيمان تهران با اشاره به دشوار شدن شرايط اقتصادي كشور و كاهش بهاي نفت گفت: در اين شرايط با تكيه بر نيروي انساني مجرب و با دانش مي‌توانيم علاوه بر موفقيت در بازار سيمان كشور بر بحران نيز غلبه كنيم.

به گزارش خبرنگار ماين نيوز، داود مختارپور در اين مراسم با اشاره به اينكه بنده به قاعده بين‌العدمين اعتقاد دارم و معتقدم يك روزي نبوديم و يك روزي هم نخواهيم بود، توضيح داد: بنده سابقه فعاليت در وزارت بازرگاني سابق را دارم و در سال 85، 86 به دعوت آقاي اتابك وارد سيمان تهران شدم و بعد از رفت و برگشتي به دولت مديريت شركت سيمان هگمتان را بر عهده گرفتم.

وي با اشاره به اينكه به كل صنعت كشور و از جمله صنعت سيمان به ويژه بعد از اجراي هدفمندي يارانه‌ها كم‌توجهي و ظلم شد، اضافه كرد: بخش توليد و صنعت كشور نيازمند حمايت بيشتر است.

وي در ادامه با بيان اينكه مهمترين فاكتور تاثيرگذار بر متغيرهاي درون‌زاي سيمان تهران فرهنگ سازي و نيروي انساني آن است، افزود: در حال حاضر تعادل توليد و عرضه سيمان در كشور بر هم خورده است و در اين شرايط شركتي موفق خواهد بود كه بتواند با تكيه بر دانش و علم و نيروي انساني باتجربه قوي‌تر عمل كند.

مديرعامل شركت سيمان تهران تاكيد كرد: بايد نظام شايسته‌سالاري، شايسته‌پروري و شايسته‌گزيني در سيمان تهران مدنظر قرار بگيرد. از سوي ديگر براي من كميت، خيلي موضوع بااهميتي نيست و چگونگي دست يافتن به رشد توليد و كيفيت آن اهميت دارد.

او با بيان اينكه سيمان تهران يك مجموعه ملي است و نبايد خودمان را محدود به تهران و استان كنيم، اظهار كرد: ما با توجه به دسترسي نزديك به بازار تهران، شايستگي رهبري بازار را دارد و ما بايد اين جايگاه را حفظ كنيم.

سيمان تهران شايستگي رهبري بازار سيمان كشور را دارد

مختارپور همچنين با اشاره به واحدهاي زيرمجموعه سيمان تهران در نقاط مختلف كشور عنوان كرد: در شمال كشور دو كارخانه پيوند گلستان و گيلان سبز را داريم كه اگرچه مشكلاتي دارند اما مي‌توانيم به بازارهاي روسيه، ارمنستان، گرجستان و تركمنستان صادرات داشته باشيم. در غرب كشور نيز شايستگي رهبري بازار داخلي و صادرات را داريم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر