بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم معارفه دکتر علی صالح‌آبادی گفت: دولت، نقش و جایگاه خاصی برای بانک توسعه صادرات ایران قائل است
کد خبر : ۱۴۱۳۴۳
به گزارش بنکر (Banker)، دکتر علی طیب نیا در مراسم معارفه مدیرعامل جدید بانک توسعه صادرات و رییس جدید سازمان بورس اوراق بهادار و آیین تکریم از مدیرعامل سابق این بانک با بیان مطلب فوق گفت: در برنامه‌های دولت تدبیر و امید تقویت بانک توسعه صادرات از اهمیت خاصی برخوردار است.
دکتر علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در این مراسم با اعلام این مطلب که جلسه امروز تودیع و معارفه نبوده بلکه تنها شروع به کار دو تن از مدیران فعال اقتصادی در مسئولیت جدید و تکریم همکار دیگری در این حوزه است، گفت: بانک توسعه صادرات از جمله بانک های تخصصی و توسعه ای است که در برنامه خروج از رکود دولت، افزایش سرمایه این بانک و سپرده گذاری صندوق توسعه ملی در آن پیش‌بینی شده است.
دکتر طیب نیا با اشاره به ویژگی‌های این بانک اظهارداشت: بانک توسعه صادرات دارای نیروی انسانی تحصیلکرده‌ای است به‌گونه ای که 80 درصد کارکنان این بانک تحصیلات دانشگاهی دارند و این امر در نظام بانکی کشور بی‌سابقه است و ویژگی دیگر نیز مشتریان خاص بانک یعنی صادرکنندگان هستند که دانش، شناخت، تجربه کار با بانک های خارج از کشور را دارند، از این‌رو انتظار می‌رود این بانک متفاوت از سایر بانک‌ها عمل کند.
وی با اشاره به اهمیت صادرات غیرنفتی تصریح کرد : بانک توسعه صادرات بین دو مقوله مهم و اثر گذار " تامین مالی" و" توسعه صادرات" پلی ایجاد کرده است و ویژگی‌های خاص خودش را داراست.
دکتر طیب‌نیا با بیان اینکه هدف این بانک، توسعه صادرات و رشد اقتصادی کشور است، افزود: در بانک‌های توسعه‌ای هدف اصلی «سودآوری» نیست ولی نباید به این مقوله نیز بی‌تفاوت بود.
وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های آقای بهمن وکیلی گفت: ایشان در طول خدمت نقش موثری را در بانک توسعه صادرات داشته و فردی ریسک‌پذیر، پاکدست و درستکار هستند. وی ابراز امیدواری کرد که مدیرعامل سابق بانک توسعه صادرات همکاری خود را با مجموعه وزارت اقتصاد ادامه دهند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به جایگاه توسعه صادرات در اقتصاد مقاومتی گفت: آنچه اقتصاد ما را نسبت به تکانه های خارجی متاثر می‌سازد وابستگی به درآمدهای نفتی است و استراتژی دولت در این زمینه جایگزینی صادرات یا جلوگیری ازخام فروشی و فرآوری محصولات نفتی بوده است. وی افزود: افزایش بهره وری و کیفیت محصولات بدون افزایش صادرات قابل انجام نیست.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر