بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
کد خبر : ۱۴۱۳۷۷

پليس فتاي خراسان شمالي هشدار داد، سودجويان و کلاهبرداران بازار «فارکس» با استفاده از مهندسي اجتماعي و نا آگاه بودن جامعه از نحوه داد و ستد در اين بازار بورس، به فريب مردم اقدام مي کنند. به گزارش پليس فتاي خراسان شمالي، فارکس يک بازار تبادل ارز درون بانکي و يک مجموعه عظيم از معاملات تبديل ارزها به يکديگر است و وقتي انجام مي شود که 2 طرف معامله تصميم مي گيرند در يک زمان معين، يک ارز را با نرخي معين به ارزي ديگر تبديل کنند. نرخ تبديل ارزها به يکديگر توسط عرضه و تقاضا در بازار تعيين مي شود.

نحوه کلاهبرداري

سودجويان و کلاهبرداران بازار فارکس با استفاده از مهندسي اجتماعي و ناآگاه بودن جامعه از نحوه داد و ستد در اين بازار بورس براي ايجاد اشتراک در اين بازار و داد و ستد در آن مبالغي را به واحد پولي دلار از شهروندان دريافت و به صورت واحد پولي سنت اشتراک ايجاد مي کنند. با توجه به اين که هر دلار معادل 100 سنت است در واقع اين يک نوع کلاهبرداري از مردم محسوب و باعث ضرر و زيان شديد مي شود. پليس فتاي خراسان شمالي براي پيشگيري از کلاهبرداري در اين باره توصيه کرد هم استاني ها از تجارت با شرکت هايي با مشخصات زير پرهيز کنند:

1- شرکت هايي که پيشنهادهاي بيش از حد خوب و غير متعارف مطرح مي کنند.

2- شرکتي که ادعاي تضمين سود يا سود غير منتظره بالا را دارد.

3- شرکتي که بيانيه افشاي ريسک را بي اهميت جلوه مي دهد يا به شما مي گويد که اين بيانيه فقط يک تشريفات معمولي و به صورت فرماليته از طرف دولت است.

4- شرکت هايي که با سرمايه وديعه اي (Margin) معامله مي کنند.

5- شرکت هايي که در بازار بين بانکي کار مي کنند.

6- شرکت هايي که از آن ها مي خواهند ارسال يا انتقال پول را از طريق اينترنت و ايميل انجام دهند و داراي مکان فيزيکي نيستند.

پليس فتاي استان از هم استاني ها مي خواهد در صورت برخورد با اين گونه موارد، پليس فتاي خراسان شمالي را به آدرس اينترنتيwww.cyberpolice.irبخش «تماس با ما» در ميان بگذارند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
بازار فارکس بزرگترین و سالمترین بازار دنیاست که در ان تمام افراد اعم از میلیادر و فقیر از نظر بازار یکی هستن و تمام افراد به اندازه هم اطلاعات بازار را در اختیار دارند و کسی در این بازار رانت ندارد. تمام اخبار شرکتها و کشورها در ساعت وثانیه خاصی پخش میشود و کسی مثل بورس تهران یک هفته قبل از انتشار خبر از ان اطلاع ندارد. اگه کسی در این بازار سود کنه با دانش خودش میکنه و اگر کسی هم ضرر بکنه علتش نداشتن علم اینکار هست. بروکرهای این بازار به کاربران اعتبار 1به 100 میدن ولی این به ان معنی نیست که طرف یک وام صد برابر گرغته بلکه این اعتبار فقط توان ادمهای کم پول را بالا میبرد تا بتوانند با پولهای کم در این بازار سالم خرید و فروش کنن. این اعتبار مثل همان اعتباری هست که در بورس کالای تهران به مشتریان داده میشود منتها اینجا 1 به 10 هست.
اینکه عده ای دلار میدهند و حساب سنتی برایشان باز میشود این بخواست خود مشتری هست و دلیلش هم ضرر کتر هست نه بیشتر. مثلا شخصی با 10 دلار یا حتی یک دلار میخواهد در این بازار تجربه کسب کند . کارگزار برای یک حساب سنتی باز میکند و او میتواند با همان یک دلار دهها معامله خرید و فروش انجام دهد. فارکس امن ترین و سالم ترین بازار دنیاست . البته مثل همیشه عده ای در همه جا هستن که از همه چی سواستفاده میکنن و ممکن است سر برخی کلاه بگزارن ولی این هیچ ربطی به خود یازار فارکس ندارد. اتفاقا این بازار میتواند کلی ارز وارد کشور و دهها هزار شغل ایجاد کند ولی اینجا هنوز چندان شناخته شده نیست.