در صورت مصرف انرژی با روند فعلی
از سال 1404 واردکننده انرژی میشویم
وی با اشاره به اینکه در راستای تهیه این طرحها جلسات بسیاری برگزار شده است، این طرحها را مرتبط با بخش حملونقل، ساختمان، استفاده از ظرفیت ریلی موجود و توسعه آن و همچنین توسعه مترو در تهران و سایر کلانشهرها عنوان و تصریح کرد: همچنین نوسازی ناوگان تاکسی و ترویج موتورسیکلتهای برقی به منظور کاهش مصرف بنزین و تبدیل چاههای کشاورزی از دیزلی به برقی از دیگر طرحهایی است که به شورای اقتصاد ارائه شده است.مدیرعامل شرکت بهینهسازی مصرف سوخت در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون دو طرح توسط شورای اقتصاد به تصویب رسیده است، گفت: گازرسانی به سیستان و بلوچستان با هدف کاهش مصرف سوخت مایع در پنج نیروگاه به ارزش 6 میلیارد دلار و همچنین ارتقای کارآیی موتورخانههای ساختمانهای مسکونی، اداری و تجاری با هدف کاهش مصرف به میزان روزانه 13 میلیون مترمکعب گاز از طرحهایی است که توسط شورای اقتصاد به تصویب رسیده است که طی 10 سال منجر به صرفهجویی در مصرف 7/3 میلیارد مترمکعب گاز میشود.سیفی با بیان اینکه ارتقای کارآیی موتورخانهها برای 600 هزار موتورخانه در کل کشور اجرا خواهد شد، گفت: همچنین در قالب گازرسانی به سیستان و بلوچستان 280 هزار انشعاب به منازل مسکونی داده میشود.وی همچنین با اشاره به اینکه سه طرح توسط کمیسیون داخلی شورای اقتصاد به تصویب رسیده و باید در صحن شورای اقتصاد مصوب شود، اضافه کرد: جایگزینی 17 هزار اتوبوس دیزلی با سیانجی از جمله این طرحها است که ارزش آن 8/1 میلیارد دلار است و دوره اجرای آن 42 ماه است و منجر به صرفهجویی 4.3 میلیارد لیتر نفت گاز میشود.سیفی گازرسانی به باقیمانده شهرهای کوچک و روستاها از طریق سیانجی به ارزش 1/6 میلیارد دلار و همچنین برقی کردن چاههای کشاورزی با سرمایهگذاری 6/1 میلیارد دلار را از جمله طرحهای تایید شده در کمیسیون فرعی شورای اقتصاد عنوان و خاطرنشان کرد: طی اجرای این طرح حدود صد هزار چاه کشاورزی برقی میشوند که در کل دوره 20 ساله 30 میلیارد لیتر نفت گاز صرفهجویی میشود.
صنایع به بهینهسازی مصرف انرژی اعتقاد ندارند
مدیر عامل شرکت بهینهسازی مصرف سوخت با اشاره به اهمیت اجرای این طرحها در کاهش مصرف انرژی نسبت به عملکرد صنایع انتقاد و تصریح کرد: متاسفانه صنایع نه تنها نسبت به بهینهسازی در مصرف انرژی تمایلی ندارند بلکه اصرار دارند که با همین وضع موجود پیش بروند.وی در ادامه با انتقاد نسبت به قیمتهای اعلامشده درباره موتورهای برقی توسط برخی شرکتها افزود: قیمت موتورهای برقی با باتری معمولی در بازار جهانی حدود 600 دلار و با باتری لیتیوم یونی حدود هزار دلار است و این درحالی است که قیمتهای اعلام شده در داخل کشور بین 10 تا 17 میلیون متفاوت است که منطقی نیست.
گزارش خطا
0 پسندیدم
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
پس نیروگاه هسته ای برای چی تاسیس شد ؟ برق هسته ای چی شد؟ انرژی هسته ای چی شد ؟
پاسخ
این همه تو بوق و کرنا کردین انرژی صلح آمیز هسته ای .خوب بیاین برق تولید کنین دیگه.دو روز مدیریت جهانی رو بی خیال شین مملکت رو مدیریت کنین.شاید اوضاع بهتراز وضع فعلی بشه.ما که از این انرژی هسته ای تون فقط تحریم و سقوط بورس و گرونی عایدم شد.
پاسخ
اخبار روز
خبرنامه
