بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۰
کد خبر : ۱۴۱۵۷۲
طرح توسعه یکپارچه میادین مشترک نفتی غرب کارون با هدف تولید روزانه حدود 550 هزار بشکه نفت و احداث خط لوله انتقال نفت خام در جلسه شورای اقتصاد به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری تصویب شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، جهانگیری این طرح را از مهم‌ترین‌ تصمیمات دولت در ارتباط با میادین مشترک نفتی دانست و اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح شاهد تحول در پارس جنوبی و میادین مشترک نفتی باشیم.
معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به تصویب طرح گازرسانی به باقیمانده شهرها و روستاهای سراسر کشور در این جلسه، اظهار کرد: تکمیل شبکه گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور برگی زرین از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود که بر اساس آن، همه مردم از پایتخت تا دورافتاده‌ترین روستاها از امکانات یکسان برای بهره‌برداری از گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.
بیژن زنگنه وزیر نفت نیز در این جلسه درخصوص طرح توسعه یکپارچه میادین مشترک نفتی غرب کارون و احداث خط لوله انتقال نفت خام به ارائه گزارشی پرداخت و از این طرح به‌عنوان بزرگ‌ترین‌ برنامه توسعه‌ای وزارت نفت نام برد و افزود: این میدان یکی از بزرگ‌ترین‌ و مهم‌ترین‌ میادین نفتی در کشور محسوب می‌شود و با اجرای این طرح شاهد افزایش ظرفیت تولید نفت کشور خواهیم بود.
وی همچنین در مورد طرح تکمیل شبکه گازرسانی کشور افزود: با این کار علاوه بر افزایش رفاه شهروندان، شاهد صرفه‌جویی در مصرف میلیاردها لیتر انواع سوخت مایع خواهیم بود که نتایج مثبت زیست محیطی فراوانی نیز در‌بر‌خواهد داشت. طرح توسعه یکپارچه میادین مشترک نفتی غرب کارون با هدف ایجاد ظرفیت تولید روزانه 550 هزار بشکه نفت و با سرمایه‌گذاری 15.2 میلیارد دلار قرار است با زمانبندی اجرا طی 4 سال و بازپرداخت تا سال 1400 به انجام برسد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر