بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
شاخص کل بورس در آخرین روز از معاملات هفته جاری با افتی 284 واحدی توانست خود را وارد مدار 68 هزار واحدی نماید تا مجدداً رکورد نزولی دیگری برای این نماگر در سال 93 به ثبت برسد.
کد خبر : ۱۴۱۶۱۶
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 93.10.10 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 189 واحد افت به رقم 50913 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 693 واحد کاهش عدد 134948 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 284 واحد افت به رقم 68969 واحد رسيد.

همچنین در این روز "ومعادن" با 30 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فارس" با 68 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 7 واحد افت به رقم 775 واحد رسید.

در این شرایط امروز "مارون" با 0.82 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "جم" با 2 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1485 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 526 میلیارد ریال رسید.

شاخص کل بورس در آخرین روز از معاملات هفته جاری با افتی 284 واحدی توانست خود را وارد مدار 68 هزار واحدی نماید تا مجدداً رکورد نزولی دیگری برای این نماگر در سال 93 به ثبت برسد.

براساس گزارش بورس نیوز، در حالی امروز اغلب سهام شرکت های بورسی روندی نزولی را در پیش گرفتند که به گفته اهالی تالار این روند چندان هم غیر منطقی نبوده است، به هر حال افزودن 9 شخص و نهاد به لیست تحریم های ایران توسط وزارت خزانه داری آمریکا درست در زمانی که ایران و گروه 1+5 در حال تلاش برای به نتیجه رساندن مذاکرات هسته ای هستند اتفاق خوبی نیست و جز افزایش بی اعتمادی ها نتیجه دیگری ندارد که همین موضوع می تواند فضای مذاکرات هسته ای و نتایج احتمالی آن را دستخوش تغییرات قرار دهد.

از سویی دیگر خبرهای منتشر شده از خانه ملت در ارتباط با بررسی بودجه سال 94 کشور نیز حکایت از اختلاف نظرهایی دارد چراکه در حالی برخی نمایندگان نسبت به نرخ نفت پیشنهادی دولت در بودجه سال آینده مخالف هستند که مصباحی مقدم نماینده مردم تهران در مخالفت با کلیات لایحه بودجه 94، تدوین این بودجه را براساس اهداف اقتصاد مقاومتی ندانسته است البته کلیات بودجه 94 در روز یکشنبه هفته جاری به تصویب رسید و باید منتظر تصویب بندهای آن در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ماند.

بنابر این گزارش فعلاً که شرایط و فضای بازار سرمایه اصلاً مساعد نیست و روز به روز بر جو بی اعتمادی و نااطمینانی بورس افزوده می شود و سرمایه گذاران این بازار نگران از آینده پیش روی سرمایه هایشان در حال رصد اخبار و شایعات می باشند.

اما متأسفانه یکی از اتفاقاتی که طی ماه های اخیر از سوی فعالان بازار شاهد آن هستیم توجه ویژه به اخبار منفی و از همه مهمتر منفی نگری است. به نظر می رسد جو منفی این روزهای بازار سرمایه سبب شده تا اهالی تالار ابتدا تصمیم بگیرند و عمل کنند سپس تفکر کنند.

قطعاً هنوز خاطرات شیرین سال 92 بورس را در ذهنتان مرور می کنید، در آن روزها بدترین اخبار منفی داخلی و خارجی کمترین تأثیر ممکن را بر روند صعودی و هیجانی بورس می گذاشت آن روزها گوش های اهالی تالار تنها به دنبال شنیدن خبر مثبت بود و حتی بی تأثیرترین اخبار نیز به نوعی به بازار سرمایه ربط داده می شد.

امروز دقیقاً شاهد قرینه همان اتفاقات هستیم، بی تأثیرترین خبر منفی با تحلیل های مختلف به نوعی به بورس ربط داده می شود و شاهد سرطانی سرخ به نام اخبار و تحلیل های منفی در تالار حافظ هستیم که هر روز قربانی بیشتری می گیرد.

قبول داریم که اخبار فاندامنتالی بورس این روزها نه تنها چنگی به دل نمی زند بلکه به نوعی پالس منفی هم به تالار شیشه ای وارد می کند اما به هر حال هر خبر و هر اتفاق منفی تا یک اندازه خاصی تأثیر بر سودآوری و یا جو روانی بازار سرمایه خواهد گذاشت ولی متأسفانه روزهایی که در آن قرار داریم آنچنان به هیجانات و جو روانی منفی بها داده شده است که دیگر کسی به دنبال تحلیل این اثرات نیست و تنها چیزی که به ذهن سرمایه گذاران می رسد فروش سهام با هر قیمتی است.

اگر فعالان بازار سرمایه بر سر تصمیم و تحلیل خود مبنی بر فروش سهام و خروج از بورس می ماندند مشکلی نبود و حتی خوب هم بود چون هم این سرمایه گذاران راه خود را از بازار سرمایه جدا می کردند و به سراغ بازاری دیگر که به خصوصیات رفتاری و انتظاریشان سازگار باشد می رفتند و هم بازار سرمایه فعالانی را به خود می دید که با قبول ریسک های این بازار به آن اعتماد کرده و تصمیمات معقول تری می گرفتند ولی مشکل اصلی آنجایی نمایان می شود که همین سهامداران ناراضی مستعد فروش سهام با اولین جو مثبت و رشد شاخص بورس با تغییر موضعی 180 درجه ای با صعودی خواندن روند بورس همان سهامی را که روزهای قبل به فروش رسانده اند در قیمتی بالاتر مجدداً در پرتفوی خود جایگزین می کنند اما از آنجاییکه این افراد همچنان گوششان تمایل به شنیدن اخبار منفی دارد با اولین خبر رسیده از داخل و یا خارج مجدداً در صف فروشندگان قرار می گیرند و روز از نو و روزی از نو.

در اینکه بازار سرمایه محل تصمیمات سریع و دقیق است حرفی نیست اما اصل مطلب آن است که در بورس مقوله ای به نام ارزش ذاتی هم مطرح است و یا فاکتور مهمی به نام پی بر ای هم وجود دارد، به هر حال افراد موفق در بازارهای سرمایه دنیا معمولاً افرادی بودند که درست یا غلط استراتژی برای خود داشتند، یا با نگاه بنیادی در قیمت های نزدیک به ارزش ذاتی با دید میان مدت یا بلندمدت اقدام به خرید می کردند و یا با نگاهی تکنیکالی اقدام به نوسان گیری کرده اند اما اینکه در بازارهای مثبت در صف خرید قرار بگیریم و در بازارهای منفی در صف فروش حاضر باشیم اقدامی است که نمی توان نام آن را استراتژی گذاشت. چون بر آیند اغلب اینگونه تصمیمات با توجه به نامشخص بودن زمان بازگشت بازار از روند مثبت به منفی یا بلعکس قابل پیش بینی نیست.

به هر حال بر خود واجب دانستیم که در کنار انتظاراتی که از دولتمردان و متولیان بازار سرمایه به جهت اتخاذ تدابیر حمایتی داریم یک یادآوری هم به اهالی تالار در خصوص قیمت های فعلی سهام نیز داشته باشیم.

اگرچه در شرایط فعلی دور نمای واضح و روشنی از آینده نزدیک بازار سرمایه نداریم اما قیمت های فعلی سهام شرکت ها نیز به گونه ای نیست که با چنین هیجان و سرعتی برای فروششان دست بکار شده ایم.

فراموش نکنید که بورس در سال 92 پس از 7 سال روندی متعادل نزولی همراه با ابهام توانست چنین روندی قابل توجه به خود گیرد. اگر نمی خواهیم به دولت یازدهم و تیم اقتصادی فرصت بیشتری برای جبران اتفاقات بدهیم لااقل کمی به خودمان فرصت تفکر بیشتر و اقدام صحیح تر بدهیم. قطعاً بازار سرمایه اینگونه نخواهد ماند و می رسد روزی که از شرایط تلخ امروز به عنوان فرصت شیرین از دست رفته در فردای پیش رو یاد شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مردمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
لعن و نفرين خدا بر كساني كه به مردم توصيه سرمايه گذاري در بورس را ميكنند . درود و سلام خدا بر محمود احمدي نژاد .
ناشناس
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
ما که هرچی مینویسیم غیر قابل انتشاره، بسه دیگه
ناشناس
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
عزیزان از شنبه به هیچ وجه سهام خود را نفروشید. بالاتر از سیاهی که رنگی نیست. ما خود با فروش سهاممان با قیمت پایین بازار را ویران کرده ایم. عزیزان بیایید اعتصاب فروش کنیم. نفروشید. به خدا اگر دو سه روز نفروشید همه چیز درست میشود.
عطا
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
جناب " مردمی" ازین به بعد با عنوان "وطن امروز" نظراتت رو ارائه یده. باشه گلم ؟؟؟
این یه مطلب. مطلب بعد اینکه جدی حدی چرا سهامدارا دارن از ترس مرگ خودکشی میکنن ؟؟؟ نمیشه چندروز دست از فروختن بکشن ؟؟؟ چرا آتیش میزنید به مالتون ؟؟؟ مگه خدایی نکرده مالتون دزدی بوده یا حروم ؟؟؟
ناشناس
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
کاربر مردمی درسته روحانی خانه ما را خراب کرد....اما احمدی نژاد خانه را از بنیان ویران کرد....
ناشناس
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸
سهم با pe سه و چهار را گذاشته صف فروش !! اخه مسلمون رح کن به مال و ثروت خودت ، از ماست که بر ماست ، از کره مریخ که فروشنده پیدا نمیشه ، سهامداری که طاقت دو ماه سهامداری را نداره حقش هست ضرر کنه
مهدی
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶
بخدا راست میگه این مردمی ...خدا پدر احمدی نژاد بیامرزه این روحانی با تیم اقتصادیش واقعا .
واقعا من خودم موندم چطور با 50 درصد زیان از این بازار بیرون برم !سهم خریدم 283 تومن امروز 148تومن بزور میخریدنش ...
شعباني
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۳
لعن ونفرين بر كسي كه بورس را قمار بازخانه ميدونست
ابی
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۳
ما هر چی میکشیم از درکات هشت سال اون اقاست که یا قهر میکرد یا تحریمهارو کاغذ باره خودت عقل داری هرجا بهتره برو سرمایه گزاری بکن نه با توصیه کسی
محسن
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
خطاب به کاربر مردمی : جالبه که تو خودت رو هم مردمی میدونی. ولی بهتره عقل داشته باشی و بدونی همه این تحریمها و ورشکستگی صنایع و تورم و بیکاری و هزار مشکل دیگه رو شخص احمدی نژاد باعث شده و البته با اقدامات پوپولیستی و شعارهای داغ ساده لوحانی مثل شما رو فریب میداد.
ناشناس
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
این منفی ها نتیجه شاهکار رییس جمهور مردمی شماست که با کاغذ پاره خواندن قطعنامه های شورای امنیت و ادامه دادن به لجبازی های بچه گانه دامنه تحریم ها علیه ایران را تشدید کرد و چون درآمد نفتی بالایی داشت بخش از آن را برای حمایت کاذب از بار بکار می گرفت تا گند کارش در بازا عیان نشود.
حالا که تو این دولت پولی جهت حمایت از بازار نیست و اگر هم باشد اعتقادی به حمایت کاذب نیست ‏ بازار به این روز افتاده است.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
ما این وسط قربانی شدیم چرا کسی مارو نجات نمیده این تلار حافظ به تله خون تببدیل شده
ناشناس
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
کلا این نسل باید قربانی بشود تا دراینده نسل های بعدی راحت بشوند انیالله
مسعود
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
جناب عطای عزیز
مشکل از سهامداران حقیقی واقعی نیست عده‌ای حقوقی و یا حقوقی حقیقی نما صف فروش کاذب ایجاد میکنند و خود نیز میخرند و فقط باعث میشوند قیمت‌ها هر روز پایین و پایین تر بیایند.
matin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
بورس نیوز چرا نظرات ما رو منتشر نمیکنی از چی میترسی؟
یعقوب
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴
بورس نیوز نظرات رو منتشر میکنه نه فحش و تهمت و افتراه. دمت گرم بورس نیوز. هرچیت بد باشه اما آزادی بیانت عالیه.
علی
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
فقط این سایت نیس همه سایتهای در پیت ما دچار این بدبختی هستن از یه اظهار نظر معمولی هم میترسن . ای خاک...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
بورس نیوز کو آزادی بیان؟
رضا
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
ازادی بیان هست ازادی بعدازبیان نیست
علی شاه
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
آقا رضا واقعا این جمله ات را دوست داشتم
مرسی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
اگر فقط یک روز بیشتر سهامداران از فروش سهام خود جلوگیری نمایند بازار درست میشود. مقصر خودمان هستیم که با کوچکترین پالس منفی سریع سهام خود را با ضرری هنگفت میفروشیم.
بارها من خود شاهد بوده ام وقتی سهمی با قیمتی مناسب در حال معامله است فردی یا افرادی با تزریق سهم کم تعداد و ارزان، جو بازار را بر هم میزنند و بعضی سهامداران با تصور اینکه اگر نفروشند ضرر بیشتری میکنند سریع قیمتها را پایین آورده و به زالو صفتان ناخواسته کمک میکنند تا ماهی بیشتری از آبی که خود گل آلود کرده اند بگیرند.
ناشناس
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
سهامداران محترم. نفروشید. خواهش میکنم به دوستان و اشنایان خود هم اطلاع دهید که نفروشند.
بیایید کمپین نفروختن سهام راه بیندازیم. هر کشسی میتواند این کار را انجام دهد. خواهشا نفروشید. مطمئن باشید اگر سود نکنید ضرر نخواهید کرد. علی یارتان
عطا
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
درسته. نفروشید. آخه آدم کاسب که تو ضرر جنس نمیفروشه. مال خودشو پیش خودشو نگه میداره. این فروختن ها فقط دلچسب فرصت طلباس که نشستن به ثمن بخس مالتونو بخرن. دلتون به حال هممون بسوزه
مهدی
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
بابا این چه حرفیه دوست عزیز !!!!!!!
یعنی چی ما سهام نفروشیم ؟
دولت اومده شیره شرکت هارو کشیده الان شرکت ها هر چی در میارن یا دارن به بانک ها نزول میدن یا صرف هزینه تمام شدشون میکنن ..مجوز افزایش قیمت هم که دولت نمیده و نرخ خوراک و ...... هم که چند برابر شده ...
این دولت رکب زد به ما
یعقوب
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰
اگه نفروشیم پس قیمت چجور بره بالا؟ استوپ میمونه دیگه.
مسعود
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۴
آقا لاقل بگو در منفی نفروشید.تا بازار بره بالا.پیشنهاد خوبیه...موافقم من تا 1 هفته هیچ سهمی رو در منفی نمی فروشم ولی دوستان یه دست صدا نداره، همکاری کند و توو منفی نفروشید.
مسعود
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
مشکل از سهامداران حقیقی واقعی نیست عده‌ای حقوقی و یا حقوقی حقیقی نما صف فروش کاذب ایجاد میکنند و خود نیز میخرند و فقط باعث میشوند قیمت‌ها هر روز پایین و پایین تر بیایند.
اعتصاب
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۳
بیایید نفروشیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
بعد بروید به شاندیز گیر بدید خدا پدر و مادر آقای پهلوان که اگر زنده اند حفظ کنه اگر به رحمت خدا رفته بیامرزه
بازم گلی به جمالش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
محمود احمدی نژاد اگر در غاری زندگی میکردی ونامه ای مینوشتی جوابت میداد اینجا 7 میلیون سهامدار داد میزنند بابا بدبخت شدیم ولی اقای روحانی اعتنایی نمیکند
ناشناس
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳
دروود خدا بر تو
سليمي
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۶
سال 85 آمد تبريز ما نامه نوشتيم هنوز كه هنوزه جواب ندان
ناشناس
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۴
با اینکه اصلاح طلبم با نظرت کاملا" موافقم
ناشناس
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰
نه جوابی ونه پاسخی ماهم باصدای بلندمبگوییم نه اصلاحطلب ونه اصول گرا فقط خدا کریم است؟
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
جالبه کل سهامدارای فعال بورس ده هزار نفر هم نیستند اونقدر از افت شاخص سروصدا می کنند انگار که چی شده.
یادتون رفته پارسال چند درصد سود کردید.
این منفی ها هنوز در مقابل اون چیزی نیست.
پارسال شاخص رو از 40 هزار بردید به 90 هزار در عرض سه ماه . حالا هم برگشته هیچ اتفاق عجیبی هم نیست. داره حباب خالی می شه.
ناشناس
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
محسن جان حالا دیگه حباب خودمون هم خالی شد.
مقصر اصلی این حقوقیا هستن که وقتی ی سهمی با شرایت بنیادی خوب دو روز مثبت می شه اینقدر این سهم را عرضه میکنن که اون سهم به گل میشینه .آدم چند روز می تونه ضرر را تحمل کنه اما وقتی از ی حدی بیشتر شد دیوانه که نیستیم میفروشیم ومیایم بیرون.
ناشناس
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱
کاربر محسن از چیزی سر در نمیاری اظهار نظر نکن.....اول برو قیمت سهمها رو در شاخص 20هزار نگاه کن بعد قیمتهای فعلی رو با شاخص 68000مقایسه کن ببین قیمتها در شاخص 20هزار از این بالاتر هستند..همون امثال شما با اظها نظر چند من یه غاز ما را به این روز انداختین...
احمدرضا
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
میدونم حیف وقته که بخوام جواب این نوشته ی سرشار از بی منطقی و دروغ پردازی را بدم ، اما برو امشب وقت بذار تو سایت تی اس ای ببین خیلی از سهمها الان قیمتشون به قیمت سال 91 رسیده ولی شاخص بجای 30 هزار 69 هزاره. اینم از کرامات مسئولان عزیزه.

بله - هیچ اتفاق عجیبی نیس ، فقط جان من بگو خودت چکاره ای ؟ شغلت چیه ؟
الان همون حقوق سال 91 را میگیری ؟
جنسهات را به قیمت سال 91 میفروشی ؟

آخه آدم فیلسوف فولاد 215 ، سفارس 228 ، وبملت 208 ، سغرب 520 ، وساپا 112 ، و ..... دارن حباب خالی میکنن ؟
ناشناس
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
شما حالت خوبه؟؟؟؟
ناشناس
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
عزیزم یه مقداری مطالعه کن بعد حرف بزن ، قیمت سهم های حاضر در بازار از قیمت زمانی که بورس شروع به رشد نکرده بود هم کمتر شده ، دل خوشی داری
ناشناس
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
اولا از این عدد 10 هزار گفتنت معلومه هیچی نمیدونی دوما پارسال همه چیز تو این مملکت حداقل 3 برابر شد حتی کود مرغی اون وقت بورس 2 برابر شد میگید حبابه
ناشناس
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰
بابا این چه حرفیه من بدبخت پارسال به دعوت همین روحانی اومدم توبورس الان سرمایم نصف شده و موندم چیکار کنم بخدا ...همین اقای روحانی با وزیرش همش مردم دعوت کردن
فرشید
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷
جهت اطلاع 7 میلیون کد سهامدار داریم که حداقل 50 درصدشون فعالند. ثانیا خیلی از اینها در پاییز سال گدشته و با تبلیغات همین دولت پول خود را وارد این بازار کردند و از همین دولت رکب خوردند و الان در ضرر سنگین هستند اون افرادی که در سودند افرادی هستند که از اطلاعات نهان باخبرند.ضمنا هر حبابی بوده تا حالا خالی شده و قیمت بیشتر سهام از پارسال این موقع پایین اومده و بهتره در مورد چیزی که اطلاع نداری بیخود اظهار فضل نکنی
محسن
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
با سلام خدمت دوستان؛
اولا اطلاعات و سوادم بد نیست در حد چند سال فعالیت در سازمان بورس، چند سال فعالیت در دو شرکت سرمایه گذاری و دکترای مالی؛
ثانیاً حباب قیمت بورس در سال 92 رو دیگه هیچ کس نمی تونه انکار کنه (اون که انکار می کرد دیگه رفته بانک توسعه صادرات، دستتون هم بهش نمی رسه)؛
ثالثاً بورس بازار مناسبی برای سهامدار حقیقی نیست مگه اینکه اطلاعات محرمانه داشته باشه، اگر واقعا اطلاعات محرمانه ندارید وارد این قمار نشوید؛
رابعاً هنوز بخش قابل توجهی از حباب باقی مونده، بویژه برای پالایشگاهی ها و شرکت های کوچک و با P/E بالا؛
خامساً به زیان انباشته شرکتها و موجودی انبار بالای اونها در تخمین ارزش ذاتی سهام توجه کنید نه قیمت سال قبل؛
سادساً با کاهش حاشیه سود شرکت ها از سال 91 به بعد باید P/E رو کاهش می دادید که برعکس به خاطر توجیه غلط ارزش جایگزینی، مرتب اون رو بالا بردید که باز هم اشتباه است؛
نهایتاً توصیه می کنم یه هشدار جدی رو تا انتشار گزارش های 9 ماهه و 12 ماهه یادگاری از من داشته باشید؛
با تشکر- ارادتمند همه دوستان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
بورس نیوز کو آزادی بیان؟


مخاطب گرامی :

در صورت تکرار با شما برخورد قانونی خواهد شد
ناشناس
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
تکرار نمیشه، ولی متاسفم
مهدی
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰
بورس نیوزم دنبال خرماست نه خدا
ناشناس
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۱
با این وضع بورس اعصاب برام نمونده دیگه
مهران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
درشرایط سخت تحریم وفشارهای سیاسی واقتصادی بربنگاههاوشرکتها هرتصمیم بودجه ای وغیربودجه ای دردولت ومجلس که به افزایش هزینه های تولید منجرشود مانند قیمت خوراک وسوخت واحدها وبهرمالکانه و مالیاتهاوحقوق دولتی شرایط رابرای شرکتها سختتر خواهد کرد ازدلایل مهم ریزش بورس وجود ابهام درهمه این موارداست.
matin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
خیلی جالبه همه خودشون به مال خود آتیش زدن میذارن برای فروش بعد میگن بازار چرا درست نمیشه. برادر من خودزنی نکنیم بخدا بازار درست میشه
علی شاه
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
متین خان !
بسیاری از فروشهای روزانه کار حقوقیها و حتی زیر مجموعه های حقیقی اونهاس. مردم کجا میتونن تو 5 ثانیه 1 میلیون صف تیپیکو را خالی کنن ؟ مردم عادی کجا با 5 میلیون سهم میان تو یک دقیقه صادرات را له میکنن ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹
سلام دوستان و سروران .از یک ماه پیش که به ریاست جمهوری ومجلس نامه زدیم تا الان ارام ارام منتظریم که همه 7 میلیون سهامدار بورس بیایند تا با گرفتن حق خودمان از پالایش وپخش این کشتی عظیم بورس را نجات دهیم تا الان بزرگان و باهوشان بورس که طرح های توسعه ای پالایشگاهها را که خونده اند فهمیده اند چه انقلاب خوبی در پالایشگاهها داره میشه .ما منتظر همه سهامداران از همه صنایع هستیم به امید خدا با پالایشی ها انقلابی خواهد شد که تا سالها همگان به نیکی یاد خواهند کرد.یا علی
ناشناس
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
کجا بیایم...چیکار کنیم
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
شاخص رو به زور 69 هزار نگه داشته بودن هر کاری کردن نشد دیدن خیلی داره تابلو میشه اینا هنوز دست از این کاراشون برنداشتن باز شاخص رو به طور مصنوعی دستکاری میکنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
سلام تحلیل گر
دیگران هم شعور دارند. وقتی مدتهاست حقوقی ها غیر فعالند یا نوسان گیری می کنن. نسخه برای حقیقی بیچاره می نویسی. اون ارزش ذاتی و تحلیل و مابقی مال کشورهای درست و حسابی نه اینجا که بانکاش متخلس پروره صنایعش هم ورشکسته
اینشتین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
هر چه برسر این ملت بیاید حقش هست
در یک کلام از ماست که برماست
والسلام نامه تمام
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
بورس نیوز کارت درسته اینها شاید همان مردمان صف نشین باشند که اینجوری ناراحتند.بورس یعنی ریسک اگر کسی تحمل نداره بهتره از این بازارخارج شه نه توی بورس نیوز بیا بد وبیراه بگه.
ali
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴
سرمایه گداری تو بورس ایران ریسک نمی خواهد خریت می خواهد
مهدی
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳
ریسک یا قمار دوست عزیز!!!!
بورس این مملکت قمار نه ریسک و قمار باز هم همیشه بازنده است
یعقوب
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
گل گفتی واقعا. هرکی خربزه می خوره باید پا لرزش هم بشینه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
احر من متوجه نمی شوم شما هی میگویید جو منفی حاکم است خوب اینها ولقعیات هستند نه جو منفی اگر این جو به قول شما منفی 2 سال پیش هم بود سهامداران کمتر ضرر میکردند وشاید هم اصلا ضرر نمی کردند بابا جان عوض این حرف ها و پوشاندن واقعیت ها خود و دولت را صلاح کنید پچ
بنده همین حالا هم میگویم اوضاع اصلا خوب نیست و سهامداران باید این را بدانند که حتما هم میدانند واین گفته ها به خاط بالابردن دلار و غیره هم نیست بلکه واقعیت استاگر غیراز این هست به ما اطلاعات جدید با مستندات بدهید که وضع مملکت واقعا عالی است که ما هم هم این منفی گرایی دربیابیم و دوباره گول بخوریم
مهدی
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵
هیچ اینده روشنی نیست دولت میخواد از جیب مردم و تولید کننده تورم بیاره پایین و این جاده به ناکجا آباده
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
نه توی بورس نیوز بیادو بد وبیراه بگه منظورم بود.محمد
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
بعد از تشكيل سناي جديد آمريكا شاخص ميره براي 60000 واحد
بهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
قطعا خیلی زود بازار مرتفع خواهد شد لطفا سهم خود را ارزان نفروشید.
رضا
ROMANIA
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
ما خودمون میزنیم تو سر خودمون امریکا چند شخص را تحریم کرد به بازار چه ربطی داره اکثر کارخانه ها تولیدشان دو یا سه برابر شده پس چرا بورس اینجوری شده؟ این ضعف را نشان میده چرا؟؟؟؟؟؟
اینشتین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
کجا در سال 92 فیمت نفت 53 دلار بود کحا در سال 92 حقوقی ها مثل امروز عمل میکردند
کجا دولت در سال 92 برای مردم تله می گذاست که نفدینگی حمع کند و پز تورمی بدهد
من نمی دانم چه کسی واقعا اسم شماها را تحلیگر گذاشته
ناشناس
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
بنده احساس میکنم این افای تحلیلگر به روز نیستند و باید خودشان را به روز رسانی کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
مسئولین محترم بورس نیوز شما را به خدا نامه ای بنویسید..تا سهامدارن را دعوت کنیم..امضا کنند..بخدا هست ونیستمان رفت
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
توی بورس ما کسایی دارن منفعت کسب میکنن که از رانت استفاده میکنن و اصلا هم حلال و حروم سرشون نمیشه با این اوضاع ما هیچ منفعتی کسب نخواهیم کرد در یک نبرد نابرابر داریم میجنگیم روز دوشنبه قوامین و دیدید من ی20 روزه سفارش روز 290 تومن و 280 تومن داشتم اما دریغ از یک سهم که به من برسه اما حقوقی نامرد امد روی 270 تومن 5میلیون عرضه کرد و برای اشخاص حقیقی خاص در حالی که سهم روی 300 هم عرضه کننده نداشت اون ناظر بازار پس کارش چیه فقط نظاره گر تخلفاته یعنی کسی نباید پیگیر بشه؟ چه کسی این سهم رو خرید ؟ این جقوقی که داره آتیش به مال خودش میزنه آیا زیرمجموعه قوانین هستش؟ آیا این سهامی که داره به قیمت پایین عرضه میکنه در حالی که در قیمت های بالاتر گیر کسی نمیاد باری بیت المال نیست؟ آقای فطانت جلوی فساد توی بازار سرمایه گرفته بشه اطمینان به بازار برمیگرده ولاغیر.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
با این حرفها که مینویسید فکرنمی کنید دارید بورس را بدوبدتر میکنید نکنه از قصداین کار رامیکنید ؟؟؟؟/سهام هاتون را فروختید دنبال ارزان خری هستید شاخص به نظر داره واکرایی مثبت میده این توصیه به خرید با فروش نیست خودتون بررسی کنید
علی شاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
یاد همه ی اون روزهایی افتادم که میگفتند نفروشید ، بزودی درست میشه. چند روز دیگه میشه 1 سال.

بورس نیوز جان!
فقط جان مادرت اگه دوباره بعدها فرمایشی 1 روز بازار مثبت نشد ، نشین مثل دفه های قبل قصه بنویس که امید به آینده و وعده های آقای فطانت و غیره باعث صعود بازار شد.
ژاندارک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
امروز تا تونستم فقط خریدم خریدم و خریدم به هیچ چیز هم توجه نکردم یعنی دیگه واسم مهم نیست قیمت را پسندیدم خریدم راضی هم هستم اگه ریزش کنه باز هم میخرم اصلا هم واسم مهم نیست .خیلی دوس دارم بدونم اون اقایی که وبصادر را بمن 77 تومن فروخت با پولش تونست یه اژانس بگیره بره خونه؟
بهرحال خود ما حقیقی ها هم یه چیزیمون میشه.
پیشگوو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
کمربنداتون رو محکم ببندید. بورس از هفته آینده اوج خواهد گرفت. از یکشنبه انشاالله.
جندقی
ROMANIA
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
به مدار 61 هزار واحدی هم خواهد رسید همینور سال صبر کنید ...
اینشتین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
بدبخت شدن اين جووناي مملكت بيچاره هاي بد شانس تو چه دوره اي گير افتادن اشك و آه من براي شما
شما تو اين دنيا جهنم رو تجربه مي كنين
یعقوب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷
به نظر من بهترین راه کار اینکه تا میتونیم قیمتها رو پایین بکشیم. ما که آب از سرمون گذشت. لااقل با این کار نشون میدیم که این رو سیاها برا بورس کاری نمی کنند و شاید هم با این کار به اونا تلنگوری زده باشیم و بالاخره اقدام ریشه ای کنند. من که سهامهام رو با پایین ترین قیمت ممکن رد کردم رفت. شما هم این فداکاری رو بکنید.
علی
UNITED STATES
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
سلام-دوستان تعدادی اینجارامرکزی برای تبلیغ برای افراد عقب افتاده کرده اند.من مبلغی حدود350 میلیون سهمامم ارزشش راازدست داده اند.شما بدام این رانت خواران سیاسی نیافتیدتنهاراه نفروختن وبه چالش کشیدن مدیران شرکتهادر دیرپرداختن سود.حقوق وحق جلسه بالای مدیران وشفاف سازی بکنید.هرکجاهستیدازخرج های بیحساب هیت مدیره هاوباج دادن به مسئولان رده بالاومخصوصاشرکتهایی شبیه سایپارارسواکنید.
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
میترسم این زمان خروج باشه تا یه فرصت ورود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۱
یکی نیست به اینها که سهامهاشون رومی فروشند بگه نمیمری اگه نفروشی؟عین حقیقته!!!
ناشناس
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
بدبختی اینه که حقوقی می فروشه.
اصغر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
با سلام و درود بر تحلیلگر درست بازار سرمایه دکتر کنی
ایشان یک ماه پیش گفتند اگه حمایت 71138 شکسته شود تا 65000 خواهیم رفت ظاهرا داره محقق میشه بنابراین یک سیگنال مهم به نام سیگنال فرار صادر شده بود ولی ما با حرفهای کارشناسانی که میگن قیمتها تو کفه گول می خوریم بازار دیگه به هیچ حمایتی واکنش نداره اخه سهمی مثل فارس که هر روز صف فروشه و فاتحه بازار رو میخونه مگه کف هم داره؟؟؟
منتقد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
تو جای ما مثلی هست که میگه:اونی که تو روز روشن قدرشو ندونستیم باید توشب سیاه با چراغ سیمی رفت دنبالش
مهران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶
این حرفا تازگی نداره، یک ساله میگن از بازار میخوان حمایت کنند ، هر بار هم فریب دادن مردم رو، چرا باید به دولتی اطمینان کنیم که دروغش ثابت شده است. من خیلی وقته از بازار خارج شدم و اونایی که دم از ارزش بنیادین می زنند ، بمونند و دل سیر سود کنند ، نوش جونشون
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵
آقا اینجا سایت اقتصادیه نه سیاسی بابا چرا همش ناله ونفرین میکنید اخه بابا بورس زیر وزبر داره دیگه اهههههههه
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹
من از دوستان میخواستم بپرسم علت بالا رفتن قیمت خکاوه تو این بازار منفی چیه؟ با تشکر
یعقوب
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۰
دمت گرم حاجی. سوال واقعا خوبی بود. منم این سوال رو از خودم میپرسم اما واقعا عقلم قد نمیده بفهمم چرا؟
ناشناس
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
سفته بازی
ناشناس
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹
باند بازی و زدو بند حقوقیها بین هم
علمدار
ROMANIA
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱
دوستان خواهش می شود تقاضا می شود ضرر و زیان باعث نمی شود که غیر منطقی فکر کنید و غیر منطقی مطلب بنویسید بعضیا تا ضرر میکنن یاد محاسن !!!! جناب!!! آقای !!! دکتر!!! میافتن ، من با دولت فعلی کاری ندارم ولی مواظب باشین که از کی تعریف و تمجید میکنیم ، همونیکه میگفت تحریما کاغذ پاره ایی بیش نیستن و مملکت رو به روز سیاه نشوند به نظر زیاد لایق این حرفا نباشه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳
بهترین راه نفروختن اگر همه همدست بشن وسهام هارو بی خودی نفروشن بازار بر می گرده باور کنید.اینطوره.
ناشناس
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۹
دلت خوشه ها حقوقی بجای هممون میفروشه فقط با 1 کلیک
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱
تو بورس بدبخت شدم من اسیر تخت شدم من
دیگه طاقت ندارم کج و کوله شدم من
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴
درود بر احمدی نزاد کبیر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵
دکتر احمدی نژاد کجایی که اینها باشعار کلید به جان سرمایه مردم افتادند درود بر دکتر احمدی نژاد
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۰
دوستان اگه شرایط بورس به این روز افتاده بیشتر ریشه در دولت قبلی داره...صد البته دولت جدید هم بی تقصیر نیست ولی نباید یادمون بره دولت قبلی خودش دلال بود و دلالی هم رواج داد و خرابه ای تحویل داد که پر از فساد مالی و رانت و ...بود.کاری کرد که حتی بقال محله هم هر روز آمار ارز وسکه و خودرو و...پیگیر بشه .خارج شدن از این شرایط بسیار سختر از ایجاد اونه.امیدواریم این دولت بتونه به مرور آرامش رو به همه بازارها بیاره.این کار هزینه داره و انتقاد اصلی از دولت اینه که چرا بیشتر این هزینه باید به دوش قشر سهامدار باشه؟؟؟
ناشناس
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
دقیقا همینطوره دولت قبلی ماجراجو بود و هیجانی
مسلم
UNITED KINGDOM
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
اونوقت بورس نیوز میاد شرکتی مثل پدیده رو می کوبه و مردم رو دعوت میکنه بیان تو بورس!!!!!!بورس چه گلی به سر مردم زده؟کیو پیدا میکتید با وضعیت الان بگه من تو بورس سود کردم؟هرکی تو بورس بوده با کلی ضرر پولشو از بورس خارج کرده...
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴
### اگر با نگاه بدبینانه به مسائل نگاه کنیم:
1- اگر جمهوری خواهان لایحه تحریم جدید به تصویب برسانند. اگر اوباما آن را وتو هم بکنه باز جو منفی ایجاد میشه. چون ابهامات بیشتر میشه.
2- کف قیمت نفت معلوم نیست کجاست.
3- معمولا اثرات کاهش قیمت نفت با یک فاز منفی به ایران میرسد.
4- باکاهش قیمت نفت درآمد دولت کاهش و احتمال بستن عوارض برروی صادرات و واردات زیاد میشود که در هر دو حالت قیمت تمام شده شرکتها افزایش میابد
5- افزایش مالیات در بودجه 94
6- وضعیت مبهم نمادهای بسته شده(پالایشگاهیهاو...)
میبینیم که شرایط برای ورود و نگه داشتن سهام مناسب نیست. پس تا شفافیت بازار هر وقت جلوی ضرر رابگیری فایده است.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
با آغاز صادرات نفت سبك آمريكا افت بيشتر قيمت نفت و كسري بيشتر بودجه 94 و كاهش شاخص بورس قطعي است
ناشناس
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
احتمالا ایران و روسیه و عراق و ونزوئلا توافقی خواهند کرد که بر اساس این توافق به مدت یک ماه نفت عرضه نخواهند کرد. تولید نفت این کشورها 11 میلیون بشکه نفت هست که بازار نفت رو شوکه خواهد کرد و باعث بالا رفتن قیمت نفت خواهد شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
پایین آوردن نفت و احتمال اعمال تحریم های جدید برای فشار بر ایران برای امتیاز دادن در مذاکرات است. اما درست یا غلط ایران بارها نشان داده که اهل امتیاز و باج دادن نیست. همچنین آمریکا هرگز به دنبال شکست مذاکرات نیست. فقط میخواد با اعمال فشار امتیاز بیشتری از ایران بگیره. مسائل منطقه خاورمیانه بسیار پیچیده تر از گذشته شده. منطقه خاورمیانه پرتنش ترین و حساس ترین منطقه دنیا هست. پس توافق با ایران برای آمریکا و اروپا بسیار پراهمیت است. با همه این موارد پیش بینی آینده مذاکرات بسیار سخت است. از طرفی کنگره آمریکا در دست جمهوری خواهان افتاده و بسیار ضد ایرانی هست. روسیه هم که ایران رو ابزاری برای اهداف خودش قرار داده. امیدوارم مسئولین بلندپایه کشور تصمیمات درستی بگیرن که به نفع مردم باشه و ایران از این وضعیت بیرون بیاد
رحیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
با سلام وآرزوی بهترین ها برای شما یادم میاد چند ماه پیش بود که از بیرحمی بازار سرمایه بخصوص نسبت به سهامداران خرد تصمیم گرفتید مستطیل شیشه ای را ادامه ندهید امروز بسیار خوشحالم که بیشترین استقبال کننده و دادن نظرهای مختلف را مستطیل شیشه ای در اختیار دارد با آرزوی موفقیت و تقدیم احترامات.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
بازار از یکشنبه مثبت
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
از شنبه بعد از مدتها بنای ورود به بازار را دارم انشاالله که پا قدمم خوب باشه
دوره گرد
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲
بیا
فطانت که کاری نکرد ببینیم شما چیکار میکنی
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳
متاسفانه شرکتها در تشکیل به موقع مجمع سالانه و پرداخت به موقع آن خوب عمل نمی کنند درنتیجه سهامداران حاظر نیستند برای دریافت سود سالانه سهامداری کنند و فقط می خواهند با تغییر قیمت سهم سود ببرند و نتیجه این می شود که بسیاری سهم با p/e مناسب هستند که صف فروشند
علمدار
ROMANIA
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۵
آقایون سهامدار و سرمایه گذار خواهشا دقت کنید ما سرمایه گذار هسیم و اینجا هم بازار سرمایه است. آخه سرمایه گذاری که نمیتونه شرایط سیاسی و اقتصادی همین چند سال پیشو تحلیل کنه و ببینه جناب!!! آقای!!! دکتر!!! محمودی نژاد چه شاهکارایی کرد چطور ازش انتظار میره که بازار سرمایه وسهامو تحلیل کنه.
علمدار
ROMANIA
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۶
سلام بر آقا محسن ، دوستان یه کف مرتب بزنین به آقا محسن برای تحلیل ارزشمندش از بورس. آقا اگه حقوقیا وشرکتای بورسی چند تا تحلیلگر و مشاور مثل شما داشته باشن که باید در بورسو تخته کرد. البته با این اوضاع بورس فکر کنم همکارای جنابعالی حضور فعالی تو حقوقیای بورس دارند که همیشه آماده و دست به ماشه برای فروش هستن.
معلم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۱
دولت درصدد مهارتورم است.ازبازارهایی که دست دولت است مثل بورس انتظار افت داشته باشید نه اینکه رشد ..بس سرمایه خودرابیشتر ازاین ذوب نکنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
بازار بایستی اساسی بیاد پایین تا دولت حاضر بشه سبدهاش رو پر کنه مثلا نسبت قیمت به درآمد 3 می تونه جذاب باشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
جو منفي ندين آقا ... اع هر چي هيچي نميگم ...يه عده خوشحال ميشن كه مملكت و مردم ضرر كنن واقعا شرم بر شما باد .... مگه چه خبر شده ... ؟ امان از دست دلالان بازارهاي ديگه....
کارگزار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
باسلام ماهیت بورس سود و زیان است اکثر کسانی که زیان کردند واقعیت اینه که حقشونه هرکاری تخصصی داره و بدون شناخت و تحلیل سهمی بخری و انتظار سود داشتن چه معنایی میده؟علاوه بر اون شرایط اقتصادی چی شده که بورس باید رشد کنه بورس باید واقعی باشه نه مثل زمان دولت قبل الکی بره بالا، فکر میکنید دوستان اون موقع چطور میرفت بالا؟پول دولت و بانک ها ی بدبخت که اخرش بهره از مردم میگیرن
احمد
ROMANIA
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۰
جناب اقامحسن به نظرمیاد ازکارشناسان بورس هستید نه تحلیلگربورس به نظرمیادکه به این قیمت ها هنوزراضی نیستیدچون این قیمت هابرای شماها وکارشناسان سازمان حسابرسی که باهم تبادل اطلاعات میکنید سود خیلی نداردچون با تحلیلتان ازگزارش بعدی شرکتهاداری وسال گذشته که میگین بردیدبالاباتبادل اطلاعات به سودهای میلیاردی دست یافتید زمان اقای دکتر عبده کارشناسان بورس اجازه هیچگونه معامله ای نداشتند ولی زمان همان که میگی رفت کارگزاریها یکساعته کاربری انلاین دراختیارتان میگذاشتند واعتبارهم بهتان میدادندکه ازاطلاعات شماها استفاده کنند (البته بعضی ازکارگزاریها --- وبخشی ازخرابی ها ازجانب شماه است وبخشی هم مربوط به دلواپسان نهایتا تجربه سالهای زیادمن دربورس توصیه به دوستان میکنم گرچه ضررتلخ است ولی فوشنده نباشید وقتی فروشنده نبودیداگرخریدارهم نیامددیگه کاهش نداره همه یاعلی رابگیدودست ازفروش بردارید بقول دوست عزیزمون بخاطرترس ازمردن خودکشی نکنید یاغلی مدد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸
بازار را میخواهند فدای انتخابات کنند
مردم را ......حساب میکنند
hamed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱
در پاسخ به دوست گرامی (( مردمی)):
تیم اقتصادی دولت کنونی از نظر علمی کاملا تایید شده هستند. دولت هر چقدر دخالتش را در بورس کمتر کند بهتر است. به قول یکی از اساتید بنده بورسی که ارزشش از یکی از خیابون های تهران کمتر باشه بورس نیست. به هر حال واگذاری بورس به حال خودش و ضرر دادن مردمانی که اهل بازار بورس نیستند، مطمئنا باعث خروج این افراد از بورس شده و معنای واقعی بورس متجلی میشود.
آتیلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
نردبام این دنیا ماوضی است :عاقبت این نردبام افتادنی است لاجرم آنکس که بالاتر نشست استخوانش سختتر خواهد شکست.به هوس بوی کباب اومدیم دیدیم دارن خر داغ میزنند یادش بخیر صعودای انچنانی 92 صبور باشید دوستان بالاتر از سیاهی که رنگی نیس هربالا پایینی داره و بالعکس...
reza
GERMANY
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶
ترسوها آتیش ب مال خودتون نزنید...من نمیفروشم با اینکه خیلی ضرر کردم تا حالا...
سهامداری یا بازیچه دست آدما؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ابراهیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
دوستان خواهش می کنم واقع بینانه نگاه به مسله نگاه کنید . بازار سرمایه مثل دریا است همانطور که دریا رفتن هم ضرر دارد وهم فایده ولی بادید منطقی به مسله نگاه کنیم منفعت اش از ضرر اش بیشتر است . بنده دارای مدرک کارشناسی حسابداری هستم وحدود 3 سال که در بازار سرمایه فعالیت می کنم. در این بازار هم سود کرده ام وهم ضرر.
متاسفانه دلایل کاهش شاخص بازار در چندین موارد می توانم ذکر کنم :
1- عدم توجه سرمایه گذاران به توصیه که در هنگام وود به بورس
2- موج هیجانی فروش ویا خرید بدون دلیل منطقی
3- هماهنگی کم دستگاه ها به بخش بازار سرمایه
وعدم توجه تصمیمات اتخاذ شده وتاثیرات ان بر بازار سرمایه
نکته آخر برای کسانی که سواد کمی در بازار سرمایه دارند:
1- آموزش اصولی در بازار سرمایه
2- هنگامی که ریسک سیستماتیک بر ریسک غیر سیستماتیک غلبه کرد تا حداقل مقدور سهام نخرید.
3- بهترین فروشنده بهترین خریدار است
4- یکی از فاکتور هایی که در هنگام بورس با توجه اساسی کرد توجه ویژه به شاخص بورس است اگر استمرار منفی داشته باشد حداقل مقدور صبر کنید بازار مثبت شود مثل: یک ماهی در آب شفاف بهتر شنا می کند تا در آب گل الود

حضرت علی علیه السلام می فرماید: هر کس به من حرفی بیاموزد من را غلام خود کرده است .
بر چهره دلربای مهدی صلوات