بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱
مدیر برنامه و بودجه شرکت سرمایه گذاری امید عنوان کرد:

ارزش روز پرتفوی بورسی و NAV هر سهم "وامید"/آخرین وضعیت پروژه ها

شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید یکی از مجموعه های سرمایه گذاری است که همواره بیشترین سرمایه گذاری های خود را به سهام شرکت های معدنی اختصاص می دهد.
کد خبر : ۱۴۱۶۲۶
نویسنده :
جمشیدی
شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید یکی از مجموعه های سرمایه گذاری است که همواره بیشترین سرمایه گذاری های خود را به سهام شرکت های معدنی اختصاص می دهد.

براساس گزارش بورس نیوز، "وامید" در حالی سود 534 ریالی را برای سال مالی منتهی به 30 دی ماه 93 برآورد کرده طی عملکرد شش ماهه اول امسال مبلغ 542 ریال محقق نموده است.

در ذیل مصاحبه بورس نیوز را با شهرام بابالوئیان، مدیر برنامه و بودجه این مجموعه سرمایه گذاری می خوانید:

بورس نیوز؛ وضعیت شرکت های موجود در پرتفوی بورسی " وامید" را از نظر عملکردی و سودآوری چگونه ارزیابی می کنید؟

پرتفوی بورسی "وامید" را عمدتاً شرکت های سنگ آهنی گل گهر و چادرملو، شرکت سرمایه گذاری سپه، کویر تایر و پنج شرکت سیمانی هرمزگان، خاش، کردستان، بجنورد و ایلام تشکیل می دهد که عملکرد قابل قبولی داشته‏اند و انتظار داریم بودجه سال مالی 93 شرکت سرمایه گذاری امید پوشش داده شود.

بورس نیوز؛ در آخرین برآوردها از ارزش روز پرتفوی بورسی "وامید" چقدر است؟ خالص ارزش روز هر واحد از دارایی های این مجموعه چه مبلغی را به خود اختصاص می دهد؟

طبق آخرین برآوردها، بهای تمام شده و ارزش روز پرتفوی بورسی امید به ترتیب 24.614 میلیارد ریال و 79.500 میلیارد ریال برآورد می گردد. همچنین آخرین NAV هر سهم شرکت نیز حدود 3426 ریال برآورد می گردد.

بورس نیوز؛ آیا این مجموعه برنامه ای جهت اصلاح پرتفوی بورسی خود و ورود به صنایع جدید در نظر دارد؟

شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید دارای18 شرکت تابعه و 15 شرکت وابسته می باشد که 8 شرکت در بورس و 2 شرکت آنها در فرابورس پذیرفته شده و مابقی غیر بورسی می باشند.

یکی از استراتژی های اصلی شرکت آماده سازی و عرضه سهام شرکت های تابعه در یکی از بازارهای بورس به منظور شفافیت بیشتر اطلاعات مالی و افزایش قدرت نقد شوندگی سرمایه گذاری ها می باشد که در این رابطه عرضه اولیه شرکت های سرمایه گذاری گوهران امید، لیزینگ امید و مدیریت انرژی تابان هور در دست اقدام است که 2 مورد اول پذیرفته شده و سومی در جریان پذیرش است و برای سال آینده نیز چندین شرکت دیگر پس از آماده سازی در بورس عرضه خواهد شد.

بورس نیوز؛ وضعیت عملکرد شرکت‏های موجود در پرنفوی غیربورسی "وامید" را چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا این مجموعه ها اجرای طرح توسعه‏ای اثر گذار بر سودآوری را در دستورکار دارند؟ ارزش روز پرتفوی غیر بورسی چه میزان می باشد؟

در پرتفوی غیر بورسی سرمایه گذاری امید سهام شرکت های بسیار مناسب و ارزشمندی از قبیل سنگ آهن گهرزمین، هلدینگ سرمایه گذاری ساختمانی سپه، هلدینگ پتروامید آسیا، هلدینگ امید تابان هور و ... می باشد. در حال حاضر بهای تمام شده پرتفوی غیر بورسی امید مبلغ 11.820 میلیارد ریال بوده و ارزش روز آن نیز حدود مبلغ 25.000 میلیارد ریال برآورد می گردد.

روند اجرای مهمترین طرحهای توسعه اثرگذارشرکت های غیربورسی "وامید":

سنگ آهن گهر زمین: از طرح های توسعه اثر گذار پرتفوی غیربورسی می توان به طرح ایجاد 10 میلیون تن کنسانتره و 10 میلیون تن گندله سنگ اهن گهر زمین طی دو مرحله اشاره کرد که در فاز اول 4 ميليون تن كنسانتره و 5 ميليون تن گندله در سال توليد مي شود كه تاكنون واحد كنسانتره حدود 93 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال 93 به بهره برداری خواهد رسید. واحد گندله سازی حدود 21 درصد پيشرفت فيزيكي داشته و در سال 95 به بهره برداری خواهد رسید. در فاز دوم نيز 6 ميليون تن كنسانتره و 5 ميليون تن گندله در سال توليد خواهد شود.

پتروامید آسیا: طرح مخازن ذخیره سازی نفت خام پتروامید آسیا با ظرفيت 10 ميليون بشكه در شهرستان گناوه مستقر است. جمع کل سرمایه گذاری مورد نیاز طرح مبلغ 4.950 میلیارد ریال برآورد می شود که تاکنون بیش از 3.300 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است و انتظار می رود تا پایان سال 94 به بهره برداری برسد. سود سالانه این طرح بیش از 2.000 میلیارد ریال برآورد می گردد.

امید تابان هور: این شرکت چندین طرح نیروگاهی از قبیل نیروگاه سیکل ترکیبی هریس، نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان، نیروگاه گهر انرژی سیرجان، کاسپین انزلی و فاز دوم نیروگاه ارومیه را در دست اجرا دارد که با بهره برداری از این طرح ها سود مناسبی نصیب سهامداران خواهد شد.

ساختمانی سپه: حدود یک میلیون متر مربع و با ارزش برآوردی 10.000 میلیارد ریال انواع پروژه های ساختمانی را در دستور کار این شرکت دارد ضمناً مراحل پذيرش سهام آن شركت، در يكي از بازارهاي فرابورس توسط كارگزار مشاور در دست انجام مي باشد.

توسعه آهن و فولا گل گهر: این مجموعه با هدف احداث کارخانه احیاء مستقیم و فولاد سازی و نورد برای تولید ساليانه 3.4 میلیون تن آهن اسفنجی و 3 ميليون تن در سال 91 تاسیس شده كه هم اكنون پروژه مگا مدول آهن اسفنجي فاز اول با ظرفیت 1.7 میلیون تن و با پيشرفت فيزيكي 97 درصد در حال نصب است كه تا پايان سال 1393 راه اندازی خواهد شد. همچنین واحد آهن اسفنجی فاز دوم تاکنون 33 درصد پیشرفت داشته و مهر 95 به بهره برداری خواهد رسید. واحد فولاد سازی نیز تا کنون حدود 8 درصد پیشرفت داشته است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
واسه اینه که هر روز یه حقوقی تو قیمت منفی داره جمع میکنه.الان حدود دو ماهه که اغلب روزا این حقوقی خریدار بوده. همش 7 درصد شناور داره اونم میخوان از چنگ حقیقی دربیارن.دو سه ماهه که هر روز منفی معامله میشه.خدا صبر عطا کنه به حقیقیهاش.