بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش قیمت نفت نوع جدیدی از تحریمهای غرب علیه جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر : ۱۴۱۶۳۲
حجت الاسلام 'حمید رسایی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: کاملا مشهود است که کاهش قیمت نفت در راستای فشار به جمهوری اسلامی برای دستیابی به اهداف نامشروعی است که در مذاکرات هسته ای وجود دارد.

وی گفت: بنابراین اگر تاکنون اعتقاد و اعتمادی به طرف مذاکره کننده وجود داشت دیگر این روند نباید استمرار پیدا کند.

این نماینده مجلس افزود: درست است کشورهای غربی تحریم جدیدی اعمال نکرده اند اما چون اقتصاد ما وابسته به نفت است با این کاهش تلاش می کنند به اقتصاد ایران ضربه بزنند.

وی چنین فشارهایی علیه نظام جمهوری اسلامی را دارای سابقه 35 سال ذکر و بیان کرد: باید با اعتماد به دست توانای جوانان، تولید کنندگان و صنعتگران کشور تلاش کنیم تا آنجا که مقدور است چرخ اقتصاد را بر مبنای نفت نچرخانیم.

رسایی ادامه داد: یکی از شاخصه های اصلی اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی به نفت است لذا با اتکا به توان داخلی می توانیم در برابر این فشارها مقاومت کنیم و مطمئن باشیم مقاومت جواب هم می دهد زیرا آن کشورها نمی توانند این وضعیت را به صورت دائم نگه دارند.

وی تاکید کرد: تنها امید آمریکایی ها در همین هفت ماهی که مذاکرات را تمدید کرده اند به کاهش قیمت نفت است تا جمهوری اسلامی را تسلیم کنند.

نماینده تهران در مجلس گفت: دولت نباید فشاری را که از طرف غربی ها وارد می شود به داخل وارد کند بلکه باید ضربه گیر باشد، تدبیر کند و در مقابله با وضعیت موجود بکوشد.

وی افزود: مسوولان باید به اقتصاد مقاومتی اعتقاد جدی داشته باشند زیرا تنها در این صورت است که می توانند در جهت تحقق آن گام بر دارند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۷
آخرین روز مذاکرات در وین وزیر امور خارجه عربستان دقیقا اومد به جان کری گفت توافق نکنید ، ما قیمت نفت رو میکشیم پایین تا ایران تو مذاکرات کوتاه بیاد ، این برنامه ای است که واسمون چیدن.
بانوی ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۱
خدایا عقل چیز خوبی است ولی از این بندگانت دریغ نمودی مرد مومنقیمت نفت را بکشید پایین تا ایران تسلیم شود انوقت یعنی چی مگر ایران روزانه بیشتر از یک میلیون واندی بشکه نفت صادر می کند که تمام کشورهای صادر کننده نفت از جمله عربستان کهروزانه 10 میلیون بشکه نفت صادر میکند یا دیگر کشورهای صادر کننده از جمله شل امریکا یعنی همه را فدای شما می کنند تو را خدا قبل از سخنرانی متن وبنویس بده یکی بخونه بعد این جوری ابروی مجلس ومردم پر مدعای تهران و نبر تازه با این همه نبوغ برای دولت هم تعیین تکلیف می کنید اتفاقا اگر دقت کنی کسی که ضرر می کند عربستان است شرکتهای تازه تاسیس امریکایی مثل شل است بیشر مطالعه کن
مهران
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۹
ایرانی جماعت همیشه توهم توطئه دارند ، اون طرف دنیا یه اتفاقی بیفته حتما یه جوری ربطش میدن به ایران ، نمی دونم چرا فکر می کنند ایران برای دنیا اینقدر مهمه آخه
ناشناس
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴
شما هم خیلی ساده ای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۳
آره آقای رسایی جوانان این مملکت راگشت ارشاد به ستوه در آورده و نفت هم فایده نداره و هتل هم به اندازه کافی نیست از شادی هم خبری نیست تولید را جناح شما تعطیل کرد چگونه و چطور چرخ اقتصادی به چرخد و امثال شما برای کرسی مجلس میلیاردی خرج میکند و دلواپس هم هستی.
ناشناس
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
احسنت افرین اما کو گوش شنوا
عليرضا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
خدمت بانوي ايراني عارضم كه با كاهش شديد قيمت نفت هزينه هاي توليد مصنوعات در جهان به شدت كاهش ميابد و نتيجه اينكه ما براي رقابت در عرصه صادرات ميبايست به قيمتهاي كمتري بفروشيم فلذا ارز كمتري از محل صادرات غير نفتي بدست مي آوريم. اين يعني اينكه بعد از پول نفت كه بلوكه شده است كه چشم اميدي به ارز اقتصاد غير نفتي داشتيم آن را نيز بايستي بي خيال بشيم، نتيجه اينكه كاهش هرچه بيشتر سطح فعاليت اقتصادي ايران در جهان
فراموش نكنيم ديگر كشورهاي عربي از ماه ها قبل هماهنگ با عربستان از اين سناريو خبر داشته و بر اين اساس ذخاير ارزي مطمئن چندصد ميليارد دلاري ذخيره كرده اند. كه البته اين سناريو كمتر از يكسال دوام خواهد داشت.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
سلام:اگر گفتگوهای چند روز اخیر گوش کرده باشید که از رسانه ملی پخش شد خیلی از واقعیات را متوجه میشوید یکی از این گفتگو ها این است که قبل از سال88سران امریکا به این نتیجه رسیده بودند که تحریمها علیه ایران موثر واقع نشده وزمزمه قبول ایران بعنوان یک کشور هسته ای مطرح بودواین نتیجه مصاحبه هایی بود که خبرنگاران درطول چهار سال اول دولت نهم انجام داده بودند که هرگاه در مصاحبه های خود میگفتند که تحریم ها بر شما اثر کرده است رییس دولت بلافاصله میگفت بر اروپا وامریکا بیشتر اثر کرده است شما وضع بیکاری دراروپاراببینید که تحریمها روی چه کسی اثر گذاشته است وهمین مسئله سبب شده بود که سران اروپا وامریکا باور کنند که تحریمها اثر ندارد ومیخواستند ایران را بعنوان یک کشور هسته ای بپذیرند که انتخابات 88وجریان فتنه همه چیزرا تغییر داد ودر عرض یکسال چندین قطعنامه علیه کشور عزیزمان انجام شد ونماینده فتنه اقای مخملباف از ایران رفت وپیشنهاد تحریمها شدید تر برعلیم ایران کرد والان هم که این دولت همه اش میگوید این تحریمها ظالمانه است وعزوجز میکند وامریکاهم که دوست کسی نمیشودوخودبارهاگفته است که تحریمها خردکننده برعلیه ایران تصویب کرده ایم از این ادبیات استفاده کرده وبیشتر فشار را برگرده مردم میگذارد
عليرضا
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
كاملا موافقم
بانوی ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹
اقا علیرضا اینهایی که شما فرمودید من همه را قبول دارم ومتاسفانه در این مملکت مدیریت کشورداری بر اصول شایسته سالاری نیست بلکه چاپلوس پروری وقوم وخویش بازی است و شعار بدون فکر کردن چرا سیاستمدارن ما نباید از بازیهای جهانی با خبر باشند چون در رویایی که خودشان برای خودشان می سازند می خوابند مثل رویای نفت 200 دلاری شما هر وقت یک در صد امکان پایین امدن بدهید کماکان که می گویند فواره چو بلند شد سر نگون گردد می توانید با ان در امد سر مایه گذاریهای دیگر بکنید این مسیله ارزان شدن نفت ودر پی دیگر وابستگان به نفت مثل پتروشیمی که باعث فلج شدن اقتصاد مان شده را اگر عاقل باشیم بجای پریدن به این کشوروان کشور به فال نیک بگیریم واز خواب غفلت بیدار شویم چند صباح دیگر این نفت وگاز تمام شدنی است ان وقت چه باید بکنیم برادرم کشوری با تاریخ ایران از در امد گردشگری چند در صد سهم دارد چرا بناهای تاریخی را بجای مرمت یک روز برای کشیدن خط منوریل تخریب میکنند یک روز برای ایجاد خیابان بین الحرمین خراب می کنند این اواخر هم در شوشتر به صورت گردشگر اسپری فلفل می پاشند یا در همان شهر از گردشگر خارجی زور گیری می کنند و طبق معمول شناسایی هم نمی شوند وقتی هم چیزی را از دست می دهیم بجای اینکه خودمان را کاوش کنیم که کجا اشتباه کردیم با سفسطه کردن وگناه را گردن دشمن انداختن شانه از زیر بار مسیولیت خالی می کنیم وهیچ کس هم حق سوال وجواب ندارد والا در جبهه دشمن است اصلا نیازی به دشمن نیست هر کس می خواهد کالای خود را گران بفروشد مال دیگران را ارزان بخرد حالا ما بازی را بلد نیستیم ویا فریب می خوریم ومتضرر می شویم گناه خودمان است بیاییم بجای لج بازی وباند بازی وتهدید دولت جدید اجازه بدهیم به شیوه یک سیاستمدار کار بلد در میدان دیپلماسی کارزار کند مردان جنگی ما کنار بنشینند واجازه کار بدهند وهر روز خط ونشان نکشند واگر خدایی نا کرده جنگی رخ داد با جان دل حمایتشان می کنیم اجازه بدهید این دولت تلاشش را بکند
عليرضا
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
خواهرم دردهايمان از يک جنس هستند اما با لحنها و تحليلهاي متفاوت ابراز مي شوند.حق با شماست که اکثر مديران کشورمان مديريت ضعيفي در يک کشور انقلابي ارائه مي دهند. نمونه اش نفته که رهبر عزيزمان از سالها پيش به همه دست اندرکاران فرمودند: بايد از وابستگي به نفت رها بشيم ولي نتيجه چه شد؟ واقعيت اينه که کشور انقلابي که داعيه نشر اسلام ناب را دارد بايد مديران انقلابي داشته باشه که متاسفانه کم هستند. ودر مورد دولت جديد ما دعا گوي آن هستيم ولي اين دولت هم نشان داده که در حد شعارهايش نيست و مدام با توهينهايش منتقدان را تحريک مي کند که بزرگترين ضعفش نبود استراتژي قوي است. خدا رهبرمان را حفظ کند که عمرش را به پاي اين انقلاب گذاشت. خواهرم از نوشته هايت به نظر مي رسد که از شهر قم هستيد. خواهشي دار م از شما اينه که در حرم خانم معصومه(س) تمام خيرخواهان اين مملکت را دعا فرماييد.