بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
شبکه‌های عربی و انگلیسی‌زبان؛

درخواست اوباما از ایران/ داعش غافلگیر شد

«اوباما از ایران خواسته که از حزب الله لبنان حمایت نکند./ حمله غافلگیر کننده ارتش سوریه، صدمات سنگینی را به داعش تحمیل کرد./ ...».
کد خبر : ۱۴۱۷۴۲

در هفته ای که گذشت تحولات بسیاری را در منطقه و جهان شاهد بوده ایم که برخی از آنها بیشتر مورد توجه شبکه های خبری عربی و انگلیسی‌زبان قرار گرفته است؛ موضوعاتی چون "مصاحبه اوباما با ان پی آر"، "غافلگیر شدن داعش به دست ارتش سوریه" و ... :

1- اوباما: ایران از حزب الله لبنان حمایت نکند.

رادیو ملی امریکا (NPR):باراک اوباما از فعالیت و اقدامات خود در زمان ریاست جمهوری دفاع کرد و گفت: من شش سال را در سمت ریاست جمهوری گذارنده ام. در این دوران ما با سخت ترین بحران های اقتصادی از یک سو و آشوب های کم سابقه بین المللی از سوی دیگر درگیر بوده و دست و پنجه نرم کردیم. من در ابتدای سال جاری گفتم که 2014 سال موفقیت خواهد بود، البته در این سال فراز و نشیب های بسیاری داشتیم با این حال اکنون و در پایان سال 2014 می توانم نگاهی به گذاشته داشته و بگویم، ما امروز در موقعیت بسیار خوبی هستیم.

رئیس جمهور امریکا در این مصاحبه به مذاکرات هسته ای ایران نیز اشاره کرده و گفته است: در صورت موافقت ایران با توافق بلندمدت، این کشور می تواند به یک قدرت بسیار موفق منطقه ای تبدیل شود.

اوباما با درخواست از ایران برای قطع همکاری با حزب الله لبنان افزود: ایران نباید از گروه هایی مانند حزب الله لبنان که تهدید مستقیم برای اسرائیل محسوب می شوند حمایت کند. وی در مورد باز شدن سفارت امریکا در تهران نیز گفت که این موضوع، غیر ممکن نیست.

2- ارتش سوریه، داعش را غافلگیر کرد.

شبکه العالم ایران (Alalam):ارتش سوريه در حمله ای غافلگیر کننده مواضع گروه تروريستي داعش نزديك فرودگاه نظامي ديرالزور را هدف قرار داد كه به گفته منابع نظامي، به كشته شدن ده ها تروریست که اكثر آنها خارجي بودند، منجر شد. حملات و ضربات سنگين ارتش سوريه عليه مواضع گروه تروریستی داعش در اطراف فرودگاه ياد شده و خسارتها و تلفات زياد اين گروه باعث شد كه آنها از برخي مواضع خود در منطقه "ثرده" به سمت روستاهاي شرقي اطراف فرودگاه دیرالزورعقب نشيني كنند.


به گفته منابع نظامي، دستكم 20 تروریست داعش كه اكثر آنها اتباع خارجي بودند، نزديك "ساختمان سفيد" در جنوب فرودگاه نظامي ديرالزور و نزديك "گردان موشك ها" به هلاکت رسیدند. ارتش سوریه همچنين حمله عناصر داعش براي كنترل بر كوه "ثرده" مشرف بر فرودگاه ديرالزور را پس از درگيري هاي شديد بين دوطرف خثي كرد كه در جريان آن شماري از تروریست ها از جمله سه سعودي به هلاكت رسيدند. همزمان واحدهاي توپخانه ارتش سوریه مواضع تروریست ها در مناطق حويجه صكر، المريعيه و برخي روستاهاي شرق ديرالزور را هدف قرار داد.

موفقيت ارتش سوريه در كنترل چند نقطه راهبردي در اطراف فرودگاه دیرالزور در مناطق المريعيه و حويجه صكر، آنها را قادر ساخت تا محدوده كمربند امنيتي در اطراف اين فرودگاه را توسعه دهند و اين امر به معناي شكست نقشه هاي كنترل بر فرودگاه دیرالزور از سوي تروریست های داعش است. عناصر گروهک تروریستی داعش حدود یکماه است که درصدد تسخیر فرودگاه نظامی دیرالزور هستند و حتی یکبار اعلام کردند که این فرودگاه را به تصرف خود درآورده اند ولی کذب ادعای آنها با نشان دادن تصاویری از سوی تلویزیون دولتی سوریه اثبات شد.



اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
دوستی می گفت :کسانی که ادعایی سیاسی بودن دارندمثل زیبا کلام وشیرزاد بیان حرف زدن را از اوباما یاد بگیرند چطور دو پهلو داره حرف میزن وتوپ رادر زمین طرف مقابل می اندازه
رضا
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
اولا این حرف شما قیاس مع الفارق است که بین صحبتهای اوباما و آقایان شیرزاد و زیباکلام میخواهید تناسب برقرارکنید . دوما ما که هرچه زیروروکردیم حرف دوپهلو از اوباما نخوندیم هرچه هست صریح و روشنه . ایران از حزب الله و حماس که با عث تهدید موجودیت رژیم صهیونیستی میشه حمایت نکنه میتونه تبدیل به یک قدرت بسیار موفق منطقه ای بشه . حالا این کجاش دوپلو و دومنظوره است خدا میدونه
ناشناس
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
شیرزاد زیبا کلام نمیدونن راکتور چرنوبیل از نوع آب سبک بوده بعد میان در مورد انرژی هسته ای و فیزیک هسته ای حرف میزنه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
اوبامای ساده لوح و پشتیبان تروریسم است
جمهوری خواهان حق دارند
ناشناس
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۷
خیلی جالبه این ناشناس ما 14:55 اینقدر به این سطح بالای بینش سیاسی رسیده که دیگه رییس جمهور امریکا هم قبول نداره من موندم که چرا از تو در سیاست های کلان کشور استفاده نمیکنند وهمچنان در حال لبو فروشی تو ناصر خسرو هستی؟
ناشناس
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
لبو فروش بودن بهتر از وطن فروش بودنه. لبو فروشی از دزدی که بهتره
ناشناس
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
شما چرا اینطوری هستید من واقعا در عجبم کم که میاردید شروع میکنید به تخریب و ترور شخصیتی طرف تو نمیخواهی قبول بکنی اسکل تر از اونی هستی فکر میکنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱
من هم از امریکا می خوام که از اسرائیل حمایت نکنه.
اونا میخواند حزب ا.. نباشه که چارتا اسرائیلی هر روز برا ما شاخو شونه بکشه.
طبق قانون نیوتون هر عملی عکس العملی داره .
عمل >اسرائیل حزب ا...
ناشناس
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۳
شما یا حقیقتا نمیفهمید یا خودتونا زدین به نفهمی منظور اوباما خیلی روشن مگه تو یک کشور ی که دولت داره نخست وزیر داره رفراندوم ومجلس داره دیگه این وسط حزب الله چه صیغه ای که خودش هرجا که بخواد لشگر میکشه هروقت بخواد موشک میزنه وبرایش هم مهم نیست که دولت و مجلس و دیگر مردم چی میگن خدایی اگه تو کشور خودمون یه همچین وضعیتی باشه برای تو قابل هضم هست
ناشناس
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
حزب خدا صیغه ای نیست جز صیغه ی مقاومت توشرایطی که تمام کشورا عربی با این همه امکانات از اسرائیل میترسند واقا" یک مرد میخواد که بیخ گوش اسرائیل بشه سوهان روح خبیثش.
شمام اگه بابات به دلیل بیماری نتونه بره سرکاروپول دراره تا قیامت میشینی میگی من سرکار نمیرم چون تو این خونه شخصی به اسم پدر هست یا نه میری سرکار پول در میاری و ی کمکی هم به خونوادد میکنی.ارتش عربی بیمار بود که تو جنگ با اسرائیل تو چندروز فیتیله پیچ شد.
ناشناس
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
تو داری از اون شخصی صحبت میکنی که تو کشور خودش تو شهر خودش وبرای نیروهای تحت امر خودش که میخواد سخنرانی کنه نوار ویدئو میارن از تو تلویزیون حرف هاشا گوش بدن ناشناس 09:15
ناشناس
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
جنابعالی هر وقت به لحاظ اقتصادی کشور رو به حدی رسوندی که مردم در فلاکت نباشن اجازه داری چنین ا دعایی بکنی. خودت جیب فک و فامیلتو پر میکنی سر در آخور بیت المال داری و برای مردم بدبخت نسخه می پیچی؟! اگه نون آور خانواده بودی و مصیبت هایی رو که مردم میکشن تحمل می کردی از این غلط ها هیچوقت نمیکردی!
علی
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
ناشناس آخری عجب بحث را به حاشیه برده دوتا ناشناس قبلی سر علت وجود حزب ا.. بحث میکنند اما این بنده ی خدا سر نون دراوردن برا خونواده بابا ناشناس دومی این موضوع را مثال زده.
پس بگو چرا عده ای میاند تو بورس و رفتار هیجانی میکنن بخاطر همینه چون یک مطلب را درست متوجه نمیشن وبا برداشت غلط خودشون کل بازار را به فنا میکشن.
فری
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
هر چی ارباب گفت بگو :چشم
رضا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
بنظرم اگر ایران با داعش کنار بیاد انوقت امریکا واورپا از میز مذاکره 1 سانتیمتر هم کنار نمیروند
ناشناس
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۵
شما وقت خوردن قرصاتا رضا جان بقیه جلسه با سران اتحادیه اروپا را فردا ادامه بدید
یک ایرانی عاشق ایران
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱
حزب الله لبنان جزو ملت ایران هستن و بردران مسلمان ما در لبنان هستن که سخت حامیشون هستم.هرچی بدبختی تو دنیاست زیر سر یهودیها و بلاخص 20 یهودی سرمایه دار آمریکاست.باید نابود بشن تا انسانها بتونن نفس راحتی بکشن.درود بر هیتلر حیف کارش نیمه تمام موند.
ناشناس
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
از نظر تو ایرانی مثلا عاشق ایران همه دنیا باید کشته بشن تا تو یه نفس راحتی بکشی اصلا تا تو وامثال تو هستند مگه امکان داره مردم یه نفس راحت بکشن شما بقا و بودنتون در گرو جنگه برای همینم هست که از صلح وآرامش گریزانید این مردم کی باید رنگ آرامش را ببینندوتاکی باید تاوان جاه طلبی های تو وامثاله ترا بدن خدا داند وخدا
یک ایرانی عاشق ایران
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
جناب ناشناس نکنه میخای دو دستی کشورو بدیم تحویل انگلیس و آمریکا و اسراییل جنایتکار؟هنوز 100 سال از قرارداد دارسی گذشته برو تاریخ رو بخون و چهره انگلیس و آمریکای نفت پرست رو ببین.
afsar
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
یهودیها هیج وقت وهیچ زمان به فکر مردم دیگه نیستند به غیر از خودشان مرگ بر اسراییل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
تا زمانی که یه ملت اینطوری با هم دشمن باشن همیشه بازی ها رو بازنده اند - 10 نفر اینجا نظر دادن همه به طریقی بقیه رو رد و طرد کرده یکی عامل بیگانست و یکی وطن فروش و یکی مزدور و ...
رفقا دعواتون سر لحافه - برگردید ازین راه
پارسی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
یکی برای این باباحزب الله روتعریف کنه(نیروی که دشمنش رو شناخته؛زیر بارظلم نمیره؛ازمرگ هراسی نداره؛مقتداش علی وسیدعلی است ؛ازیک سوراخ دوبارهم گزیده نمیشه)حالا مرزها روکنار بگذارید، مسلمون واقعی یعنی حزب الله
سعید رستمی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
جون مادرتون ول کنید این حرفارو بورس ایران بدبختمون کرد به فکر چاره یاشید